חיטוב הגוף | אילוסטרציה: fotolia 'חיטוב הגוף' –היקפי ועצימות אימון גבוהים מאוד – נחוצים? חיטוב הגוף | אילוסטרציה: fotolia

מטרת האימון השכיחה ביותר, ככל הנראה, בשנים האחרונות בקרב מתאמנים בגילאים שונים הנה: 'חיטוב הגוף'. מעניין לדעת שהמילה 'חיטוב' אינה מדעית כלל ועיקר ואין סוג אימון אחד שתורם לכך, אך, למרות זאת, נעשה בה שימוש ניכר בקרב האנשים 'מן השורה' ואף – בקרב אנשי המקצוע

בלוג בנושא חיטוב הגוף' –היקפי ועצימות אימון גבוהים מאוד – נחוצים

חיטוב הגוף | אילוסטרציה: fotolia

הכוונה הנה, למעשה, הפחתת אחוז השומן, העלאת מסת השריר ו/או טונוס (מתח) השריר. זאת במידה המתאימה באופן סובייקטיבי לכל אדם באשר הוא (ישנם פרמטרים נוספים שיוזכרו בהמשך). 

לאחוז השומן השפעה רבה במיוחד על ההופעה האסתטית. ברם, חשוב לדעת שניתן להיות גם עם מסת שריר מרשימה אך עם אחוזי שומן הגבוהים משמעותית מהמומלץ. לכך השלכה קרדינאלית-עיקרית על המראה האסתטי של האדם בכל גיל. בנוסף, אפשר להאיר העובדה שעשוי להיות גם מתאמן עם יכולות ספורטיביות מעולות ומסת שריר גבוהה ועדיין לא ממש להיות 'חטוב'. זאת בשל המסה השומנית הגבוהה בגופו. לצורך העניין ניתן לציין את הספורטאים במקצועות האתלטיקה (כמו: הדיפת כדור ברזל, כידון, פטיש, דיסקוס וכן מרימי משקולות במשקל העל כבד ועוד) שהנם עם חוזק וטונוס שריר מרשימים מאוד, אך חלקם עם אחוזי שומן הגבוהים מהממוצע.
אגב, לאזור המגורים, התרבות, האקלים ועוד, עשויים להיות השפעה על אופן ההסתכלות והקבלה של גוף 'חטוב' או שלא. ישנם אזורי מגורים שבהם מידת ההשמנה אף רבה מאוד ואז ייתכן שהקריטריון של גוף 'חטוב' יהיה שונה ממקום אחר שהנו עם מודעות גבוהה מאוד לאורח חיים בריא וסטטיסטית מעט מהתושבים סובלים מעודף משקל/אחוזי שומן גבוהים.

 

בריאות - 'חיטוב הגוף' –היקפי ועצימות אימון גבוהים מאוד – נחוצים?
ד"ר איתי זיו (Ph.D) עוסק מזה שנים בתחום הפעילות גופנית, ספורט וחדרי כושר. מנהל מקצועי של קורסי הכשרה מתקדמים לאנשי מקצוע במכללה האקדמית בוינגייט.
מנהל תחום הסברה בסוכנות למניעת סימום בספורט.
הוציא לאור את האנציקלופדיה "עוצמות חדשות, כושר במעגל החיים", ויחד עם ד"ר דרור שגיא, הוציא לאור את הספר "במשקל הנכון, פעילות גופנית ותזונה מאוזנת השילוב המנצח", ספר העוסק בתחום אורח חיים והשמנה.

בלוגים נוספים שכתב ד"ר איתי זיו

המחיר הגבוה במיוחד של גוף חטוב מאוד או רזון קיצוני 

משקל ואחוזי שומן אצל ספורטאי כח ומפתחי גוף

פציעות ספורט והקשר להשמנה

השפעת החברה על ההשמנה

כלים יישומיים לטיפול בילדים ומתבגרים כבדי משקל

הבדלים בין נשים וגברים בכושר ההתמדה באימון

ריצה עד איזה גיל מומלץ? 

 

ליצירת קשר: לחץ'צי כאן