אילוסטרציה: fotolia האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק אילוסטרציה: fotolia

כל אחד מאתנו פוחד מאינטימיות, במודע ובן שלא. האינטימיות מתפרשת כחשיפת האני בפני הזר, האחר, והרי שכולנו זרים אף אחד לא באמת מכיר את השני, אפילו לעצמנו אנו זרים איננו יודעים מי אנו אלא אם נחליט ונרצה להיות קרובים ליד לאדם זר, רק האינטימיות היא זו שתאפשר לנו מפגש שכזה

 אילוסטרציה: fotolia

יהיה עלינו להסיר את כל ההגנות, המסכות, והפחד הכי גדול שלנו שאם נהיה נטולי הגנות ומסכות מה עלול אותו זר לעולל לנו?
כולנו מסתירים מאחרים, אם זה מידע, רגש, מחשבה, רעיון, אפילו מעצמנו אנו מסתירים, מדוע? כי התחנכנו על ברכיה של חברה , משפחה, ומורים בדרך מלאת הדחקות, ואיסורים.
הפחד עם מפגש אותו זר לא נעלם, הזרות אינה נעלמת גם אם הכרת את האדם שנים רבות קודם לכן, הפחד שלנו מפני ההיחשפות יוצר מרחק שיגן עלינו ולא חלילה שמישהו ינצל את חולשותינו.
איך אנחנו בלהעמיד פנים? ולא ליום אחד, כל יום אנו מתלבשים במסכות, מסיכה לכל אירוע לכל מפגש, ובוודאי גם משוכנעים בתוכנו "שאנו השחקנים הטובים ביותר". הבעיה חמורה יותר משחשבתם, כל אחד מאתנו משתוקק לאינטימיות כי אחרת אנו לבד ביקום ללא אהובים, ללא חברים תומכים המציעים אוזן קשבת, אנו לא ממלאים את יעודנו ביקום נפלא זה.
האינטימיות מעוררת פחד כיוון שחיינו מלאי יומרות וצביעות, ממשיכים להתחזות בהופעתנו החיצונית כאשר בתוכנו עמוק מסתתרים מאוויים והשתוקקויות.
האינטימיות ברעיון המקורי נקראת "אותנטיות", פשוט היו אתם הטבע הזורם ללא עכבות, אוהבים, פתוחים, צרו לעצמכם גן עדן מסביבכם וטהרו עצמכם ממושגים, מעמדות , תפיסות מגוננות שלא מטיבות עמכם.
האותנטיות היא אתם בגודלכם הטבעי, ככל שתרבו לגדול כך תגדל האוטנטיות שבכם, היא הגרעין הפנימי הטהור והחזק ביותר שיוביל אתכם לפסגת ההר, או אם תרצו אפילו השמים אינם הגבול.

בריאות - האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו