אילוסטרציה | fotolia סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה אילוסטרציה | fotolia

מערכת יחסים מאופיינת בקשר של אנשים על ידי מערכת חושים כמו ראיה, שמיעה, מישוש, ריח, ודיבור. חושינו מקודדים במוח על ידי מידע שנתקבל מתוך חמשת החושים והמוח הוא זה שאחראי על סידורם לפי תבניות. תבניות אלו יוצרות דפוסי התנהגות, זאת אומרת שינוי בדפוס התנהגות יוצר שינוי ברגש ושינוי ברגש ייצור שינוי בחיינו

אילוסטרציה | fotolia

כל שינוי בהתנהגות, משמע שהצלחנו לשנות הרגלים ואמונות שנטמעו בנו משחר ילדותינו הנשמרים בזיכרון באותו חלק בתת מודע, היודע לזהות לשלוף מתוכו תמונה מעבר רחוק או קרוב.
ניתן לשפר את התקשורת והתחושה האישית עם עצמך והסביבה על ידי שימוש בחמשת החושים. על פי תגובה מצד האנשים הסובבים אותנו נוכל לדעת אם התקשורת שלנו אפקטיבית, התקשורת בנויה מרבדים מודעים ולא מודעים, המילים + שפת הגוף הם המדד תגובה שלנו בהתאם.
ההקשבה היא אחת האומנות במערכת יחסים, חוש זה יוביל ויקדם אותנו. ככל שמנעד הרגשות והתגובות שלנו יהיו גדולים כך נהנה משליטה עצמית וגמישות מחשבתית.
לגוף ולנפש השפעה הדדית, מצבי רוח נובעים מחוסר אונים וחוסר ברירה, ובכל רגע נתון אנו במצב של בחירה, לעיתים הבחירה נובעת מהרגלים שנובעים מאמונות שנוצרו במהלך השנים.
מכיוון שהזיכרון שלנו הוא סובייקטיבי ונשמר על ידי מסננים של הכללות, עיוותים והשמטות הם אינם משקפי מציאות.
כיצד אם כן נשפר מערכת יחסים? ראשית כאשר אנו נחשפים לאירוע חיצוני מסוים, המפה היא הפרשנות שלנו אך היא אינה מציאות, אם נבין זאת מחשבתנו ורגשותינו יפעלו יחדיו ויהיו מתואמים, תיווצר הרמוניה בניהם וכך ישפיעו על התנהגותנו ותגובותינו.
הקשבה טובה בנויה מאהבה עצמית, אהבת היקום, כי אהבה במקורה מחוברת "לאני הגבוה" לאינסופיות.
ההפרעה היחידה להקשבה טובה היא הרעשים, רעשי רקע ופרשנויות פנימיות שלנו. ומכיוון שמדובר במערכת יחסים גברים ונשים, שניהם מנוגדים באותה מידה כשם ששניהם מחוברים באותה מידה.
השונות בן גברים לנשים יוצרים את ההדגשים וההבדלים גם באופן ההקשבה, ופרשנויות המתקבלות מתוך מפה פנימית של כל אחד ואחת גורמות לאי הסכמות.
ולאחר שהכרנו בחשיבות ההקשבה, יש להתנסות בה ולבחון דרכה מתוך תחושה של אחריות וכבוד את מצב האחר שנמצא מולכם, ורק אז להגיב.

 

בריאות - סוד מערכת יחסים טובה טמונה בהקשבה

על הכותבת: יפה זרגרי, מאמנת בכל תחומי החיים ומטפלת רגשית נפשית במגע שיאצו-קוואנטי. מרצה ומעבירה סדנאות בתחומי משמעות החיים והעצמתם.

 

בלוגים נוספים שכתבה יפה זרגרי

מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד

משברים הינם אתגרים משמעותיים בחיינו 

הסתיו בפתח, הטבע נצבע, וההתכנסות מתחילה פעולתה 

מרוץ החיים כגלים מעלה מטה ומה שביניהם 

אחריות וחופש שני צדדים למטבע

איך אנו נראים בעיני אחרים?

מי הם המיסטיקנים? לאו דוקא סינים

להרגיש טוב ? לעצור, להסתכל ולהקשיב

מודעות ופעולה יוצרים את האמת

חופש – מבט אחר מעבר חמשת החושים.

האינטימיות כמקפצה לחיים מלאי סקרנות שלווה וסיפוק

האם אנו רוצים לחיות בשמחה?

לכל אחד שומר מסך משלו