בעין מקצועית

יהב

זה יהב האחיין ההורס והמהמם שלי, שימו לב לכיתוב על הבקבוק, מבחינתי תמצית פילוסופית משכנעת בהחלט וקצת בהרחבה, ייעוץ סטיילינג - מה זה? למה אני צריכה את זה בכלל?

מה, אני לא יודעת להתלבש? זה מיותר ?! להתלבש זה משהו שלומדים ? עיסוק בבגדים זה לא משהו שטחי? מה זה אומר עליי? מה זה יתן לי? למה דווקא עכשיו?

איתי זיו

אילו הם הגורמים העיקריים המשפיעים על חיטוב הגוף?

הגנטיקה, פרופורציות גופניות, הנראות הכוללת של שרירי הגפיים התחתונים לעומת פלג גוף עליון בהתאמה, סימטריה ופרופורציה בין חלקי הגוף השונים, גודל מסת השריר הכוללת.

חיטוב הגוף | אילוסטרציה: fotolia

כשמדובר במטרה שכיחה כמו 'חיטוב ' הגוף, לא נתפס, לעיתים, מה המתאמן ברמות השונות מוכן לעשות על מנת להפחית במשקל הגוף ובכלל –להיראות טוב יותר?

להלן רשימה חלקית של אותן פעולות:

חיטוב הגוף | אילוסטרציה: fotolia

מטרת האימון השכיחה ביותר, ככל הנראה, בשנים האחרונות בקרב מתאמנים בגילאים שונים הנה: 'חיטוב הגוף'. מעניין לדעת שהמילה 'חיטוב' אינה מדעית כלל ועיקר ואין סוג אימון אחד שתורם לכך, אך, למרות זאת, נעשה בה שימוש ניכר בקרב האנשים 'מן השורה' ואף – בקרב אנשי המקצוע

בלוג בנושא חיטוב הגוף' –היקפי ועצימות אימון גבוהים מאוד – נחוצים

הקשר בין ריצות ארוכות והצלחה תעסוקתית

פעילות ספורטיבית באופן כללי קשורה באופן ישיר או עקיף להצלחה בתחומי חיים שונים. לעיתים אף רואים כאלה שעוסקים בפעילות ספורטיבית תחרותית על בסיס קבוע וממש משוכנעים שהם גם מצליחים בתחום הקריירה, החיים האישיים ועוד

בלוג בנושא של רצים למרחקים ארוכים והצלחה תעסוקתית.

ענת מאיר גיסין

לתרגילי מתיחה חשיבות רבה לא רק לפני אימון ובסופו אלא בכלל, גם בחופשה מומלץ לבצע מתיחות
תרגילי המתיחה מסיעים לנו לשפר ולשמור על תווך תנועת המפרקים ועל ידי כך נוכל לבצע פעולות יומיומיות ביתר קלות לדוגמא, יישור היד לשם לקיחת חפץ ממקום גבוה, קשירת בגד בגב, סיבון הגב במקלחת,יכולת להתכופף ביתר קלות

המחיר הגבוה במיוחד של גוף חטוב מאוד או רזון קיצוני

אצל מתאמנים רבים מטרת האימון המרכזית הנה גוף חטוב מאוד. מטרות כמו: שיפור מצב בריאותי, שיפור יכולת ספורטיבית, שיקום ו/או שימור יכולות תופסות לרוב מקום משני.

"חיטוב הגוף" אינה מילה מדעית הדורשת אימון אחד מתאים או תפריט אחד ייחודי, אלא בעיקר הקפדה על עקרונות מסוימים שמביאים לתוצאות המיוחלות. לפיכך, מספר מתאמנים עשויים לבצע אימונים שונים לחלוטין ולהקפיד על תפריט תזונתי אחר לגמרי ולהגיע בסיום תקופה מוגדרת מראש לאותן תוצאות. 

משקל ואחוזי שומן גבוהים אצל ספורטאי כוח ומפתחי גוף

קיימים 3 סוגי אימוני כוח:אימון משקולות, הרמות כוח והרמת משקולות. באמצעות ביצוע סוגי האימונים המצוינים לעיל משיגים מטרות אימון שונות ולכן בטרם מבצעים אימון זה או אחר חשוב במיוחד לדעת מהי מטרת האימון המרכזית ובהתאם לכך לבחור את המשתנים באימון, התרגילים הרלבנטיים, מספר האימונים השבועי וכדומה

לא אחת, מטרות האימון משתנות במהלך תקופת האימונים והתוצאות – בהתאם. 

פציעות ספורט

פריצת דיסק, שברי מאמץ, "מרפק טניס", נקע בקרסול – כל אלה מהווים רק רשימה חלקית של פציעות ספורט השכיחות במיוחד אצל העוסקים בפעילות גופנית

שיקום מפציעת ספורט מחייב הערכות במספר מישורים על מנת לחזור לפעילות בהקדם ובעיקר – למנוע את הפציעה הבאה שכן, גורם הסיכון המשמעותי ביותר לפציעה, הוא פציעה קודמת.

עשרה טיפים לתזונת שגרה

הקיץ בסופו, החופש הגדול סוף סוף נגמר לקולות אנחת רווחה של ההורים ובפתח שנת לימודים חדשה. היציאה מהשגרה, של הלימודים,לנו וגם לילדים חשובה מאוד. היא מאפשרת גיוון, התאווררות והנאה.

יחד עם זאת גם ההרגלים ששמרנו בשגרה משתנים. בחופש הגדול כולנו הולכים לישון יותר מאוחר, אין ביה"ס או גן שצריך להספיק להגיע אליהם, נעים יותר לבלות בערב בחוץ כי כבר לא חם כל כך.

בלוגים, דעות, נתניה נט