בעין מקצועית

ענת מאיר גיסין

לתרגילי מתיחה חשיבות רבה לא רק לפני אימון ובסופו אלא בכלל, גם בחופשה מומלץ לבצע מתיחות
תרגילי המתיחה מסיעים לנו לשפר ולשמור על תווך תנועת המפרקים ועל ידי כך נוכל לבצע פעולות יומיומיות ביתר קלות לדוגמא, יישור היד לשם לקיחת חפץ ממקום גבוה, קשירת בגד בגב, סיבון הגב במקלחת,יכולת להתכופף ביתר קלות

המחיר הגבוה במיוחד של גוף חטוב מאוד או רזון קיצוני

אצל מתאמנים רבים מטרת האימון המרכזית הנה גוף חטוב מאוד. מטרות כמו: שיפור מצב בריאותי, שיפור יכולת ספורטיבית, שיקום ו/או שימור יכולות תופסות לרוב מקום משני.

"חיטוב הגוף" אינה מילה מדעית הדורשת אימון אחד מתאים או תפריט אחד ייחודי, אלא בעיקר הקפדה על עקרונות מסוימים שמביאים לתוצאות המיוחלות. לפיכך, מספר מתאמנים עשויים לבצע אימונים שונים לחלוטין ולהקפיד על תפריט תזונתי אחר לגמרי ולהגיע בסיום תקופה מוגדרת מראש לאותן תוצאות. 

משקל ואחוזי שומן גבוהים אצל ספורטאי כוח ומפתחי גוף

קיימים 3 סוגי אימוני כוח:אימון משקולות, הרמות כוח והרמת משקולות. באמצעות ביצוע סוגי האימונים המצוינים לעיל משיגים מטרות אימון שונות ולכן בטרם מבצעים אימון זה או אחר חשוב במיוחד לדעת מהי מטרת האימון המרכזית ובהתאם לכך לבחור את המשתנים באימון, התרגילים הרלבנטיים, מספר האימונים השבועי וכדומה

לא אחת, מטרות האימון משתנות במהלך תקופת האימונים והתוצאות – בהתאם. 

פציעות ספורט

פריצת דיסק, שברי מאמץ, "מרפק טניס", נקע בקרסול – כל אלה מהווים רק רשימה חלקית של פציעות ספורט השכיחות במיוחד אצל העוסקים בפעילות גופנית

שיקום מפציעת ספורט מחייב הערכות במספר מישורים על מנת לחזור לפעילות בהקדם ובעיקר – למנוע את הפציעה הבאה שכן, גורם הסיכון המשמעותי ביותר לפציעה, הוא פציעה קודמת.

עשרה טיפים לתזונת שגרה

הקיץ בסופו, החופש הגדול סוף סוף נגמר לקולות אנחת רווחה של ההורים ובפתח שנת לימודים חדשה. היציאה מהשגרה, של הלימודים,לנו וגם לילדים חשובה מאוד. היא מאפשרת גיוון, התאווררות והנאה.

יחד עם זאת גם ההרגלים ששמרנו בשגרה משתנים. בחופש הגדול כולנו הולכים לישון יותר מאוחר, אין ביה"ס או גן שצריך להספיק להגיע אליהם, נעים יותר לבלות בערב בחוץ כי כבר לא חם כל כך.

השפעת החברה על ההשמנה | אילוסטרציה: fotolia

השמנה מהווה אחת מהמחלות השכיחות ביותר של השנים האחרונות. למרות המודעות העצומה לנושא, עדיין מדובר במגיפה לא פשוטה כלל ועיקר ומחפשים בכל עת דרכים יצירתיות להתמודד עימה

להשמנה יש השלכות רבות בהיבטים: כלכליים, בריאותיים, פסיכולוגיים, סוציולוגיים ועוד. בנוסף, היא פוגעת רבות באיכות החיים של האדם וניתן אף לומר שלעבור חיים שלמים כאדם כבד משקל אינה נעימה כלל.

מג'יק ראנר

האם כל אחד, בכל גיל, מומלץ ונכון שירוץ? האם יש צורך להפסיק בשלב מסוים או עד יומו האחרון של האדם ניתן עוד לרוץ? האם ישנו סיכון כלשהו בריצה בגילאים מבוגרים? האם באמת ריצה משפרת איכות חיים בכל גיל? ומה עם פציעות ספורט? 

אלו רק ממקצת השאלות שעולות בעת שחושבים על ריצה בגיל המבוגר (ובמיוחד לאחר גיל 60).

ספורט

אחת ממטרות האימון השכיחות ביותר הנה חיטוב הגוף. למרות שלא מדובר במושג מדעי כלל, נעשה שימוש רב מאוד במילים אלו וישנם גם עסקים רבים שממנפים מוצר זה או אחר. לרבות מועדוני כושר שונים, חברות של תוספי תזונה ועוד שעושים שימוש לקדם שיעורי כושר שונים, מוצרים ומה לא. אין ספק – מדובר במילים מוכרות
תהליך חיטוב הגוף יש ויתורים לא מעטים וככל שהתוצאות טובות יותר המחיר גדול יותר בהתאמה.

אורח חיים בריא

סלב ומנטורים שונים – ההשפעה העצומה של המלצותיהם על הקהל הרחב בתחום אורח חיים בריא 

תופעה שכיחה – המלצות שונות בתחומים רבים בכלל ובתחום אורח חיים בריא – בפרט נעשות על ידי סלב ומנטורים ללא השכלה אקדמאית. המלצות אלו הן לאנשים בכל הגילאים וכבר מזמן, ככל הנראה, זה הרבה יותר מתופעה. נעשו אף מחקרים בנושא. לא בכדי.

ספורט

אם נבקר במכוני כושר שונים ברחבי הארץ, בשיעורי "עיצוב וחיטוב" סביר שנגלה כי הנוכחות הגברית בשיעורים אלה מזערית עד בלתי מורגשת. מדריכות אותם שיעורים ייתכן שתאמרנה: "גברים לא בנויים לשיעורי עיצוב מכיוון שהם מונוטוניים מדי", "יש מספר חזרות רב בסטים השונים", "העבודה מאוד סיזיפית", "יש הרבה עבודה שחורה" וכן "יש כוראוגרפיה וקומבינציות".

מה עומד מאחורי התנהלות זאת ואמירות מעין אלו? האם באמת נדרשות תכונות מיוחדות ל"השתתפות" בשיעורי "עיצוב וחיטוב" לעומת אימוני כוח? או אימוני ריצה? 

בלוגים, דעות, נתניה נט