אריק איזיקוביץ' האחריות לחינוך ילדינו היא עלינו אריק איזיקוביץ'

מידי שבוע אנו קוראים בעיתונים ובאתרי האינטרנט על התדרדרות נוספת בציוני התלמידים הישראלים: פעם אלו פערים במבחן פיז"ה, פעם אחרת אנו מתבשרים על ירידה בממוצעי מבחני המתמטיקה, ופעם נוספת אנו למדים כי הציונים בנסיגה גם בתחום ההבעה. חלק מאשמה, כפי שכל הורה לתלמיד יודע, מוטל על מערכת החינוך

בשיחות שאני עורך לאורך השנים עם הורי השחקנים במועדון אני שומע שוב ושוב טענות מוצדקות – על ריבוי התלמידים בכיתות, על השכר הנמוך שניתן למורים ומרחיק רבים וטובים מהמקצוע, על עומס רב מידי על התלמידים או על שיטות חינוך מיושנות. 

אבל יש למשוואה הזו צד נוסף: בעולם של היום, הילדים שלנו מוקפים בפיתויים וגירויים. בין הטלוויזיה, למחשב, לנייד – קשה להושיב את הילד לעשות שיעורי בית, או אפילו להתרכז בכיתה. לצד חוסר שביעות הרצון של ההורים מהמערכת, הילדים כמעט מקבלים אישור לא ללמוד!

בטוברוק, אנחנו דואגים לקיים את הצד שלנו במשוואה הזו: פעמיים בשנה מגיעים כל שחקני הקבוצות השונות בטוברוק, מגילאי 8 ועד 18, לפגישה מיוחדת איתי ועם מנכ"ל המועדון. ביחד עם השחקן והוריו אנחנו עוקבים אחר אחד הערכים החשובים ביותר במועדון – שמירה על רף ציונים גבוה במהלך הלימודים ועל התנהגות נאותה בבית הספר. שחקן אשר מציג ציונים נמוכים או בעיות משמעת נכנס למעקב צמוד של מאמן הקבוצה והמנכ"ל, אשר שומרים על קשר רציף עם המורה הרלוונטי בבית הספר על מנת לוודא כי השחקן אכן משפר את ציוניו ואת התנהגותו עוד לפני תום השנה. תירוצים אני לא מוכן לקבל! אם צריך, המועדון מסייע למשפחות שידן אינה משגת ומממן מורים פרטיים לשחקנים אשר מתקשים בלימודים. אבל המסר הוא ברור: זו האחריות שלנו.

ישנם דברים העולים בחשיבותם על היכולת במגרש. חשוב לנו לוודא כי מעבר לסיכוי שהילד יהפוך לכדורגלן מקצועי, הוא יצא מטוברוק גם כאזרח איכותי ומשכיל יותר. כל שחקן ושחקן הוא כמו בן עבורי וחשוב לי מאוד שהם יצליחו גם בלימודים וגם שישמרו על רף התנהגות תקין. אני מאמין שבתפקידי דווקא קל לי יותר להציב דרישות לילדים – במקום שהכדורגל ייפגע בלימודים, אני מנצל את החלום להיות כדורגלנים בשביל לשפר את ההישגים בלימודים.
התגובות שאני מקבל מהתלמידים וההורים הם מאוד חיוביות והרצון של השחקנים להשתפר כל הזמן ולהציג כל שנה תעודה טובה יותר מחמם את הלב. זה גורם לי להבין שלמה שאנחנו עושים יש משמעות מעבר למגרש הכדורגל ומעיד יותר מכל על החומר האנושי המצוין שנמצא במועדון. אני מקווה שמועדונים נוספים ייקחו דוגמא מטוברוק ויישמו את הדרך שלנו.

אריק איזיקוביץ', איש עסקים, ומנהל בית"ר טוברוק נתניה 

בלוגים נוספים מאת אריק איזיקוביץ'

מאחורי הסולחה ההיסטורית של הספורט הישראלי