מרים פיירברג איכר והרצל קרן תכנית מהפכנית להפחתת הארנונה לשנת 2016 מרים פיירברג איכר והרצל קרן

במהלך מסיבת עיתונאים, שנערכה לפני זמן קצר בעיריית נתניה, נחשפה תכנית להפחתת הארנונה לשנת 2016, שתאושר על ידי מועצת העיר ותועבר בהקדם לאישור משרד הפנים.

במסגרת התכנית, הוחלט כי לא תהיה העלאה במיסי הארנונה באף אחד מאזורי המגורים בנתניה, וכי תהיה הפחתה במיסים בבתי המגורים שנמצאים באזור 1 וכן לעסקים הקטנים.

ההקלה המשמעותית ביותר בתשלומי הארנונה תחול על תושבים המתגוררים בדירות ובתי קרקע שגודלם מעל 110 מ''ר, בשיעור של 1%-3.5%, ועל בעלי העסקים הקטנים בעיר, שמשלמים ארנונה מהגבוהות במדינת ישראל. 

"נכון להיום על דירות, פנטהאוזים ובתי קרקע הנמצאים באזור 1 (השכונות המערביות, הצמודות לקו החוף), שגודלם עולה על 110 מ''ר, משלמים התושבים 73 שקלים לכל מ"ר. מדובר בסכומים גבוהים למדי, המהווים נטל על המשפחות ולכן הגיע הזמן לתקן את העיוות". אמרה מרים פיירברג-איכר, ראש עיריית נתניה.

למידע נוסף על פרויקטים חדשים ונדל"ן בנתניה >>

"הפחתה נוספת צפויה לבעלי עסקים קטנים בעיר בשיעור של 13%", אמר הרצל קרן, המשנה לראש העיר ויו"ר סיעת "למען נתניה" והוסיף כי מדובר בהפחתה תקדימית בישראל.

חדשות מקומיות - תכנית מהפכנית להפחתת הארנונה לשנת 2016

איקאה תשלם יותר

עוד נחשף במסגרת התכנית, כי תשלומי הארנונה לעסקים, שגודלם עולה על 15 אלף מ''ר,יעלו באופן הדרגתי בשיעור של עד 25% . עם עסקים אלו, נמנים חברת "סלקום", "אלבס אורגניל" "מכללת נתניה" ו"איקאה". "על מנת למשוך את איקאה לנתניה לפני מספר שנים, הצענו להם תעריף ארנונה נמוך למדי, וכעת הגיע זמן לתקן זאת", המשיך קרן. "נכון להיום, איקאה משלמת 65 ש"ח למ''ר - סכום נמוך באופן חריג. במסגרת התכנית, תעלה הארנונה לעסקים גדולים באופן הדרגתי ל- 180 ₪ למ''ר, דבר שיזרים כספים רבים לקופת העירייה וזאת בנוסף לכספים שיוזרמו כתוצאה מסיפוח אזור התעשייה של כפר נטר לנתניה, סה"כ קרוב לחמישה מיליון שקלים, שאמורים להיכנס לקופת העירייה, כך נוכל ליישם את התכנית ללא פגיעה בתקציב העירייה".

"התכנית תועבר בהקדם לאישור מועצת העיר, שזהו הליך טכני בלבד", אמרה במהלך ישיבה ראש העיר מרים פיירברג – איכר. "אני אופטימית ומאמינה, שנקבל גיבוי מלא ממשרד הפנים על מרבית סעיפי התכנית".