עמית ששון - הקול המבטיח שייצג את הצעירים בנתניה עמית ששון

עמית ששון צברה קילומטראז' מרשים במיוחד בעולמות ההתנדבות ופועלת רבות למען הקהילה. העובדה שהיא רק בת 23 לא הרתיעה אותה להצטרף לסיעת 'דרך חדשה' בראשות אבי סלמה. "לא חשבתי להיכנס לפוליטיקה בגיל כזה, אבל נפתחה בפני דלת והחלטתי להיכנס אליה וללמוד תוך כדי עשייה", היא אומרת

אחת החברות המרעננות בסיבוב הבחירות הנוכחי היא ללא ספק עמית ששון, רק בת 23 אבל עם רקורד מרשים במיוחד בתחום ההתנדבות. עכשיו היא החליטה לקפוץ למים העמוקים ומצטרפת לסיעת 'דרך חדשה' בראשות אבי סלמה על מנת לייצג את הקול הצעיר עבור נתניה.

"בערך מגיל 15 אני בעולם ההתנדבות. בני עקיבא, עמותת 'עת לעשות' למען ילדים עם צרכים מיוחדים ויוני סטרים – המפתחת בני נוער ליזמות עסקית וחברתית", היא אומרת בראיון לאתר 'נתניה נט'. "תמיד פעלתי למען האחר והפרט וכשאבי הציע לי להצטרף, הבנתי אחרי הרבה מחשבה שאני יכולה כעת לקחת את הדברים שאני מאמינה בהם ולהרחיב את העשייה שלי למען הכלל".

חדשות מקומיות - עמית ששון - הקול המבטיח שייצג את הצעירים בנתניה

על ייצוג הצעירים בעיר מוסיפה ששון: "בתור צעירה בנתניה אני רוצה לראות עתיד להישאר לגור פה, וכרגע קשה מאוד לראות אותו. אני מנהלת הרבה שיחות עם חברים שלא רואים פה אופק, אחרים התחתנו ועזבו. אני רוצה לגרום לצעירים להמשיך לאהוב את נתניה, להצליח להישאר כאן בלי לקרוס ואם אפשר גם ליהנות ושיהיה איפה לצאת לבלות. אנחנו יוצאים בסופי שבוע מחוץ לנתניה, אם פתח תקוה, תל אביב או ליישובים קרובים באזור, פשוט כי לא מוצאים פאבים או מקומות בילוי אחרים בנתניה לשבת בהם עד מאוחר.

מה חשוב לך לקדם עבור הצעירים?
"אני מסתכלת הרבה על הנוער בנתניה - חבר'ה צעירים שהייתי בגילם עד לא מזמן, ויש כל כך הרבה מה לעשות. מעבר לבילויים, יש גם את נושא תנועות הנוער. הסניפים שלהן נראים על הפנים וחבל שלא מקדמים את זה ונותנים מענה לנוער ומקום להיות בו. אפשר להפוך את המבנים להרבה יותר נגישים ונוחים. אני מדריכה ילדים עם צרכים מיוחדים, ובסניף יש מדרגות ומקלט שלא נגישים להם. בנוסף, חשוב לי לקדם את הנוער והצעירים למקום של התנדבות שמתקשר אצלי גם לחינוך. זה ממש בוער בי. לי זה הוסיף המון וראיתי כאלה שזה הציל אותם".

בשם הסב

עמית ששון, 23, היא הבכורה מבין חמש אחריות ומתגוררת בצפון העיר. לצד הפעילות ההתנדבותית הענפה היא גם סטודנטית להנדסת תעשייה וניהול באוניברסיטת אריאל. את אבי סלמה היא מכירה שנים רבות והוא מכיר היטב את משפחתה. סבה, חיים ששון ז"ל, הקים בזמנו את החינוך הממלכתי-דתי בנתניה והיה המנהל של אבי בבית הספר. עמית נזכרת גם כיצד היה סלמה מקפיד לסייע בפעילויות בתנועת בני עקיבא.
ספרי על הפעילות בעמותת 'עת לעשות' למען ילדים עם צרכים מיוחדים.
"זה התחיל ממחויבות אישית בבית הספר. הגיעו כל מיני עמותות ומקומות התנדבות והחלטתי להצטרף ל'עת לעשות'. תחילה זה היה פעם בשבוע ועם הזמן הפך למשפחה שלי, עד היום. עשיתי שם את השנה השנייה בשירות הלאומי, וזו עמותה שעושה חיל ונותנת למשפחות ולחניכים המון. רואים שזה מציל חיים. אם בחונכות אישית, להגיע לחניך פעם בשבוע הביתה, להיות חלק מהמשפחה שלו ולתת את תשומת הלב הדרושה, אם במחנות באילת ובצפון, פעילויות בחגים, וסלי מזון למשפחות שקשה להן".

איזה תגובות קיבלת מהחברים על הכניסה בגיל כל כך צעיר לפוליטיקה?
"היו המון תגובות לכאן ולכאן. לא חשבתי שאגיע למקום הזה ואכנס בגיל כזה לפוליטיקה, אבל נפתחה בפני דלת והחלטתי להיכנס אליה וללמוד תוך כדי עשייה. בסופו של דבר החברים שלי מפרגנים, מתעניינים, רואים מה אנחנו עושים וזה כיף גדול. אנשים רוצים לשמוע את הקול הצעיר בנתניה ושמחים שיש מי שמייצג אותם".

לסיום, נתניה בשלה לדרך חדשה?
"אין ספק. אני חושבת שיגיעו אנשים עם ראש צעיר, יסתכלו לתושבים בעיניים ויבינו באמת מה הם רוצים וצריכים. זה מה שהנבחרת שלנו מייצגת, כל אחד בתחומו. אחרי כל כך הרבה שנים, הגיע הזמן שנתניה תצא לדרך חדשה".