עיר ללא אלימות "באלימות צריך לטפל מן היסוד" עיר ללא אלימות

בעקבות ההצלחה של תכנית "עיר ללא אלימות בנתניה", הוענקה תעודת הוקרה לנגה אהרוני, מנהלת התכנית. "כשכולם נרתמים לטפל בבעיה אקוטית וחשובה דברים זזים", היא אומרת

התכנית "עיר ללא אלימות" בנתניה, במסגרתה מתקיימות מגוון פעילויות ופרויקטים לבני הנוער בעיר, זכתה לשבחים רבים.

התכנית "עיר ללא אלימות בנתניה", במסגרתה מתקיימות מגוון פעילויות ופרויקטים לבני הנוער בעיר, זכתה לשבחים רבים ולאחרונה אף הוענקה תעודת הוקרה למנהלת התכנית, נוגה אהרוני, במסגרת ישיבה מקצועית שהתקיימה במשטרת נתניה. חשוב להדגיש כי התכנית הלאומית "עיר ללא אלימות" פועלת בתחום ההתמודדות עם התנהגות אנטי-חברתית, כאשר התכנית פועלת בנתניה בארבע השנים האחרונות בשיתוף פעולה פורה בין העירייה והמשטרה. במסגרת התכנית, מתקיימות כאמור מגוון פעילויות ופרויקטים לבני הנוער בעיר, ביניהם  משחקי ראווה בין שוטרים לנוער, סדנאות שוטרים, היכרות עם הכלבנים והשיטור העירוני, הרצאות בנושאים שונים, ביקורים בתחנות המשטרה, הצטרפות לסיורים ועוד.

יוזמת התכנית "עיר ללא אלימות" היא כאמור נוגה אהרוני, עובדת עיריית נתניה שמנהלת את התכנית בארבע השנים האחרונות דרך המשרד לבטחון פנים. "אני מאוד מאמינה במה שאני עושה, אבל כמובן שההישג לא נזקף רק לזכותי ויש כאן שיתוף פעולה של המון אנשים", אומרת אהרוני. "כשכולם נרתמים לטפל בבעיה אקוטית וחשובה זו התוצאה ודברים זזים". 
על מטרת התכנית העיקרית מספרת אהרוני: "מה שחשוב הוא להעסיק את בני הנוער אחר הצהריים, כי כך האלימות פוחתת. הם מצטרפים לסיורים, שומעים הרצאות ועושים היכרות עם הכלבנים והשיטור העירוני. זה כמו שיטת המקל והגזר – הם רואים מה קורה אם עוברים על החוק אבל גם מבינים שהחוק שומר עליהם והוא רק לטובתם". 
לסיום, חשוב לאהרוני להבהיר שהטיפול בבעיית האלימות מתמקד אך ורק בבני הנוער: "המוטו שלי הוא לטפל באלימות מאמא שנמצאת בהריון ועד טיפול בקשישים, זה ממש לא רק בני נוער", היא קובעת. "אלימות היא בעייה חוצת גיל וצריך לטפל בה מן היסוד".