פקקים מצומת פולג לכיוון וינגייט כך מתכננת העירייה לשים סוף לפקקים במחלף פולג פקקים מצומת פולג לכיוון וינגייט

עיריית נתניה חושפת את התכניות להקלה על הפקקים בכניסה והיציאה מהעיר באזור צומת פולג

בשלב הראשון: כבר מאתמול בערב (ראשון) שודרגו הרמזורים בצומת פולג כאשר השדרוג הוא תוספת זמן למי שיוצא מפולג-עיר ימים בשעות הבוקר ולמי שנכנס לפולג-עיר ימים בשעות אחה"צ.

העירייה ביקשה מנתיבי ישראל להעביר את הנתיב הציבורי ממחלף פולג דרומה יותר לוינגייט מה שייתן כניסה חלקה יותר ליוצאים מנתניה דרום לכיוון תל אביב. הנושא נמצא בבדיקת נתיבי ישראל.
בעוד כ-4 חודשים ייפתח מחלף אינשטיין ויאפשר יציאה ישירה לכביש החוף מאזור צפון העיר מה שיקטין את העומס על צומת פולג. בטווח הארוך-בינוני מדובר על שיקוע בצומת פולג. "הצומת היום היא רב זרועית, הרעיון הוא לשקע את הצומת וליצור הפרדה מפלסית ועל ידי כך ליצור מצב שיש פחות תנועה שפוגעת בתנועה אחרת" מסביר אלי דלאל, סגן ראש העיר.

 

חדשות מקומיות - כך מתכננת העירייה לשים סוף לפקקים במחלף פולג

שר התחבורה מר ישראל כץ ומ"מ ראש העיר ואחראי על תשתיות ותחבורה, מר אלי דלל

מערכת הסעת המונים 

בהמשך מתוכננת הקמת מערכת BRT, מערכת הסעת המונים. "מערכת זו תעביר תושבים ונוסעים ממרכז העיר לכיוון תחנות הרכבת ואזורי התעשייה. מתוכננת גם תחנה שתחבר בין מערכת הBRT בנתניה לכיוון מערכת ההיסעים של תל אביב והרצליה" מפרט אלי דלל' סגן ומ"מ ראש העיר וממונה על תחבורה. "במסגרת הקמת המערכת יוקמו כבישים ייעודיים לאותם אוטובוסים" מוסיף דלל.. כל אוטובוס יכיל כ-250 נוסעים ויעבור בתחנה כל 5-10 דקות. המסלול יהיה מעגלי ויעבור בכל העיר.

יציאה ישירה מעיר ימים לכביש החוף 

בטווח הארוך יותר (כ-5 שנים) מתכננת העירייה לפתוח יציאה ישירה מעיר ימים-פולג לכיוון כביש החוף באזור נחל פולג. נבדקות 3 חלופות לביצוע יציאה זו, האחת היא התחברות ישירה לכביש החוף מצד מערב, השנייה היא חלופה שתעבור מתחת לכביש החוף ותתחבר אליו במחלף שפיים והשלישית תעבור מעל כביש החוף ותתחבר אליו במחלף שפיים גם היא. אלטרנטיבות אלו עדיין בגדר רעיונות ובמגמת התגבשות.