ביה"ס הממ"ד קרליבך טענות קשות של הורי קרליבך כנגד התנהלות העירייה ביה"ס הממ"ד קרליבך

הורי בי"הס הממלכתי דתי קרליבך בעיר ימים זועמים. עיריית נתניה עצרה את הרישום ובית הספר לא יהיה מוכן בתחילת שנה"ל הבאה. ד"ר שריפי: "אעמוד שוב בראש מאבק משפטי וציבורי כנגד עיריית נתניה". עיריית נתניה בתגובה: "העירייה אינה פועלת בניגוד לדרישת כלשהיא של בית משפט"
בישיבה שהתקיימה בעירייה בשבוע שעבר בנושא בית ספר קרליבך הודיע ד"ר פרוכטמן, מנהל האגף לחינוך יסודי וחט"ב כי ההרשמה לבית ספר קרליבך נעצרה

תיפתח כיתה א' אחת בלבד, לא יצורפו ילדים לשכבת ב ובנוסף תלמידי קרליבך יישארו בבית ספר חיים חפר שנה נוספת עד שהבינוי יסתיים באמצע שנה"ל הבאה, כך לדברי עו"ד אושרית זנזורי, יו"ר וועד ההורים בבי"ס קרליבך.

את חיים חפר בנו בשלושה חודשים

הורי קרליבך זועמים על ההחלטה ומציינים שהעירייה מפרה צו בית המשפט "אנחנו בוחנים ושוקלים את צעדינו, זהו ביזיון בית משפט" טוענת זנזורי "זו השנה השלישית שדרכם של הילדים שמבקשים ללמוד בבית ספר ממלכתי דתי בשכונת רמת פולג עיר ימים נחסמת". עוד מוסיפה זנזורי "יש תקציב, מקום ואישור משרד החינוך ואם העירייה היתה מעוניינת, בית הספר היה נבנה בזמן. זה לא שזה הגיע בהפתעה. את בית ספר חיים חפר בנו בשלושה חודשים".זנזורי מודה להורי חפר שאירחו אותם מאוד יפה בידיעה שזה יהיה רק לשנה אחת ומוסיפה "העירייה רוצה שהסיר יבער? שלא תהיה מערכת יחסים טובה"?

מאבק כנגד עירית נתניה

ד"ר ניסן שריפי, יו"ר הנציגות המשותפת של רמת פולג עיר ימים, זועם גם הוא על "התנהלותה העצלה של עיריית נתניה בעניין זה" ומוסיף "בימים הקרובים ניפגש (זנזורי ואנוכי) עם מרים פיירברג ונבקש התערבותה בעניין. ברור, כי באם הישיבה לא תביא לפתרון מוסכם אעמוד שוב בראש מאבק משפטי וציבורי כנגד עיריית נתניה".

אינטגרציה בקרליבך?

אחד הנושאים החשובים ע"פ ד"ר פרוכטמן לפי פרוטוקול בית המשפט מיום 1.4.15 הוא אינטגרציה "להקים בי"ס שמיועד לא רק לתושבי השכונה אלא לשכונות סמוכות כדי לגרום לאינטגרציה...המילה החשובה היא אינטגרציה" בעוד שכיום מונעת עיריית נתניה רישום לקרליבך משכונות סמוכות

תגובת העירייה

בפגישה שהתקיימה הוצג המקום בו יבנה ביה"ס – פינת הרחובות עופרה חזה ופוליאקוב והובהר כי השלב הראשון של ביה"ס יהיה מוכן לאחר 1.9.16. נדגיש כי מינהל החינוך לא עצר את רישום לביה"ס וכן עפ"י נתוני הרישום, אין כל צורך בפתיחת שתי כיתות א' לשנה"ל הבאה.
יחד עם זאת לא נאשר רישום לקרליבך מאזורים שאינם שייכים למרחב דרום העיר.
נדגיש כי העתירה שנוהלה בנושא אינה רלוונטית לטענות ההורים בדבר הרישום או מועד סיום בניית המבנה- והעירייה אינה פועלת בניגוד לדרישת כלשהיא של בית משפט בנושא זה.