החשוד בגניבה בודק את השקית עם הכסף צפו בסרטון: קשיש נשדד בבנק הפועלים נתניה החשוד בגניבה בודק את השקית עם הכסף

בן עמי מליטסקי, בן 84, אב שכול מנתניה, הגיע לבנק הפועלים במרכז נתניה במטרה להפקיד את חסכונותיו בשלוש השנים האחרונות. בעודו מדבר בטלפון נשמטה השקית. לקוח שהיה במקום לקח את השקית וברח. מליטסקי: "השפיע עלי בצורה קשה". משטרת ישראל מבקשת עזרה בזיהוי החשוד בגניבה. צפו בסרטון.

לפני כשבועיים בתאריך 28.7 בשעה 10:45 הגיע מליטסקי, בן 83, אב ששכל את בנו, דן ז"ל במבצע ליטני, לסניף בנק הפועלים ברחוב ברצל, הסמוך למקום מגוריו.

מאחר וההמתנה היתה ארוכה, שוחח מליטסקי בטלפון תוך שהוא קם על מנת שלא להפריע. כשקם, נשמטה מכיסו מעטפה ובתוכה 37,500 ש"ח, פרי חסכון של 3 שנים השייך לבנו. משמאלו ישב בחור צעיר, אשר על פי תיעוד צילומי, התכופף ונטל את המעטפה. אותו בחור הביט בתוכן המעטפה, ומשעמד על גודל השלל שנפל אל חיקו, קם ועזב את המקום, כשבידו המעטפה.

חדשות מקומיות - צפו בסרטון: קשיש נשדד בבנק הפועלים נתניה

החשוד בגניבה בחולצה בצבע שחור לבן. משמאלו הקשיש שנשדד בחולצה המשובצת עם הכובע

"מדובר בחסכון של בני, המספר שלי בתור היה מאתים ארבעים ומשהו כך שההמתנה היתה מאוד ארוכה" סיפר מליטסקי והוסיף "שמתי את החבילה בכיס המכנסיים, קיבלתי טלפון מהנכדה, יצאתי החוצה כדי לדבר איתה ותוך כדי ראיתי שאין לי את המעפה בכיס. רצתי חזרה פנימה ונאמר לי שראו בחור שבורח עם המעטפה. בבנק אמרו שעלי לפננות למשטרה. במשטרה הוציאו סרטון בו ניתן לזהות את החשוד. חזרתי לבנק, על מנת שהמזכירות יזהו אותו, אולם בבנק לא הסכימו להסתכל על הסרטון, או לבדוק במערכת מי הקיש את תעודת הזהות שלו באותו יום ולא קיבל מענה, אמרו שהליך זה צריך להתבצע דרך המשטרה בלבד". 
המשטרה לא הצליחה לזהות את החשוד ומבקשת את עזרת הציבור בזיהויו.

צפו בסרטון תיעוד מצלמות האבטחה

החשוד בגניבה בחולצה בצבע שחור לבן. משמאלו הקשיש שנשדד בחולצה המשובצת עם הכובע

מפרקליטו של מלינסקי, ד"ר ניסן שריפי נמסר כי במשטרה נאמר ללקוחו כי התיק נסגר. ד"ר שריפי פנה במכתב לשר לבטחון פנים, גלעד ארדן, בו כתב בין היתר: "קשיש בן 83, אב שכול לבן חייל צה"ל ונכה בשיעור של % 50, נדהם למשמע אוזניו, ונחל מפח נפש בשל התנהלותה המחדלית והרשלנית של משטרת ישראל...ומבקש כי הטיפול בעניין דנן יועבר לטיפולו של מרחב השרון או לטיפול של יחידה ראויה אחרת".