הצלחה לפלנתניה- הכנסות של מעל חצי מיליון שקל| צילום: רן אליהו הצלחה לפלנתניה- הכנסות של מעל חצי מיליון שקל הצלחה לפלנתניה- הכנסות של מעל חצי מיליון שקל| צילום: רן אליהו

בישיבת המועצה אתמול (רביעי) העלה חבר המועצה ד"ר ישראל שיטבון הצעה לפיה בשל מספר קטן של מבקרים הפלנתניה תוסיף ספרייה ופעולות נוספות לנוער השכונות הקרובות. לאחר תשובתו של מנכ"ל היכל התרבות אמר ד"ר שיטבון "טעיתי"

ד"ר שיטבון הוריד את ההצעה שהוא עצמו העלה לסדר היום

הצלחה לפלנתניה- הכנסות של מעל חצי מיליון שקל| צילום: רן אליהו

בישיבת המועצה אתמול, טען ד"ר שיטבון כי לאחר שביקר בליווי נכדיו בפלנטריום "תוכנית הפעלת המקום רדודה ביותר ומאכזבת. כמו כן מספר המבקרים בו קטן מאוד. פעילות זאת אינה מצדיקה את הוצאות החזקת המקום כולל משכורות העובדים וגם לא את תקציב השתתפות העירייה בהקמתו" לכן הציע ד"ר שיטבון לדון על הוספת פעילות חברתית במתחם, כדוגמה ספרייה ופעולות נוספות לנוער השכונות הקרובות.

לא נהפוך את המקום לעוד מתנ"ס

בתגובה אמר בני אפרים, מנכ"ל עמותת היכל התרבות כי הפלניתריום עובד ללא הפסקה, בעיקר בחגים ובחופשת הקיץ, אולם גם אחר הצהרים המקום עובד בצורה אינטנסיבית והכניס עד כה מעל חצי מיליון שקל, כאשר מעל 20,000 מבקרים הגיעו למקום. עוד הוסיף כי החל מינואר תלמידי בתי הספר בנתניה יגיעו לפלנתריום. "אנחנו שומרים על התכנים והכנסו ב-1 לחודש מנהלת חדשה לפלניתריום. קיים צוות מצומצם של 3 עובדים בלבד" אמר אפרים בתגובתו והוסיף "התוצאות מדברות בעד עצמם. אנחנו בטח לא נהפוך את המקום לעוד מתנ"ס. אנחנו כן נוסיף תכנים. הכנסנו חצי מיליון שקל בינתיים וזה סכום שאין לו אח ורע למקום בהרצה. מגיעים אנשים מחוץ לנתניה ומאוד מרוצים. 

שיטבון ציין בתגובה "טעיתי" והחליט להוריד את ההצעה מסדר היום