מימין לשמאל: מנהל מרחב דן במד"א, ומנהל אגף ארגון מד"א אלירן טביטל | צילום: תעוד מבצעי מד"א חובשת אלמז ממויה, גאווה לקהילה מימין לשמאל: מנהל מרחב דן במד"א, ומנהל אגף ארגון מד"א אלירן טביטל | צילום: תעוד מבצעי מד"א

בפרויקט מיוחד של מד"א, סיימו 12 צעירים וצעירות יוצאי אתיופיה קורס חובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס, ביניהם אלמז ממויה, תושבת נתניה שאמרה "הקורס הזה מבחינתי ומבחינת חניכים רבים הוא חלום שמתגשם"

הקורס התקיים בתחנת מד"א בתל אביב ובו הוסמכו 12 אל שורות הארגון כחובשי רפואת חירום ונהגי אמבולנס.

מימין לשמאל: מנהל מרחב דן במד"א, ומנהל אגף ארגון מד"א אלירן טביטל | צילום: תעוד מבצעי מד"א

אלמז ממויה, תושבת נתניה, שסיימה את הקורס אמרה בטקס "תמיד רציתי להגיע למד"א ובתור בחורה צעירה זה היה נראה מאוד מרוחק ולא בר השגה. בתיכון לא הכרתי את ההתנדבות למד"א ולכן לא ידעתי שהייתה לי את האפשרות הזאת בכלל, פשוט כי יוצאי אתיופיה לא חשופים לכך מספיק. הקורס הזה מבחינתי ומבחינת חניכים רבים הוא חלום שמתגשם. הכניסה לארגון בגילאים שלנו נראתה לנו בלתי אפשרית" עוד הוסיפה ממויה "אני עובדת הרבה עם ילדים ובני נוער ופועלת להעלות את המודעות שלהם להתנדבות בארגון, זה משהו מאוד חשוב בעיניי. אני יוצאת בקרוב לקורס מדריכים והייתי רוצה בהמשך להעביר קורסים גם באמהרית, אין לי ספק שיש רבים בקהילה שירצו להצטרף ולהתנדב למד"א והם יהיו כוח אדם מצוין כל עוד נמשיך להנגיש להם את זה, בדיוק כמו שהתוכנית הזאת עושה."
ממד"א נמסר כי הארגון שואף ששילובם התעסוקתי של בוגרי התוכנית, אשר יספרו על כך לחבריהם וקרובי משפחתם, יוביל לעלייה במספר העובדים ומתנדבים לארגון מקרב יוצאי אתיופיה. 

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "שיתוף הפעולה עם תוכנית 'למרחק' כבר הוכיח את עצמו במחזור הראשון כאשר הוליד קבוצה של חובשי רפואת חירום מצוינים, מקצועיים ומסורים, לכן אין לי ספק שכך יהיה גם המחזור הנוכחי. אני מאחל לכם, המצטרפים החדשים לשורות הארגון, המון הצלחה ומבקש מכם לקרוא לשורותינו לבני משפחותיכם וחבריכם. אנו מקווים לראות עוד חניכים בתכנית זו בשנים הבאות, דבר שוודאי יצמיח אנשי מקצוע מעולים בעלי תרומה משמעותית בפעילות הארגון להצלת חיים".