עולים חדשים | תמונה: משרד החינוך מרסי בוקו - מעל חמש מיליון שקל בשנה לעיר עולים חדשים | תמונה: משרד החינוך

נתניה הוכרה כעיר עולים ולראשונה תקבל תקציב של מעל חמש מיליון שקל בשנה הקרובה. ראש העיר מרים פירברג איכר "כבר הובטח לי שבשנה לאחר מכן נקבל יותר" 

בישיבת המועצה אתמול הודיעה ראש העיר על התקציב שיוענק מעתה לעיר.

עולים חדשים | תמונה: משרד החינוך

נתניה דורגה כאחת משלוש הערים המובילות בקליטת עלייה בישראל אחרי תל אביב וירושלים. עם זאת, הוכרה כעיר עולים רק לאחרונה.

בישיבת המועצה אתמול (רביעי) אמרה ראש העיר מרים פיירברג איכר "בשנות ה-60 כשהכריזו על מספר ערי עולים, נתניה לא נכנסה לרשימה, אז, כנראה לא ייחסו לזה עניין ובעקבות כך נתניה הפסידה מיסי עירייה שהיו אמורים להיכנס לכיסה מגופים ממשלתיים שונים, וקיבלה רק שליש מהסכום מאחר וזו היתה ההחלטה אז". 

על פי ההחלטה החדשה, עיר שזכאית להיות מוגדרת כעיר קולטת עלייה כמו נתניה, תקבל בהדרגה תקציב שיעלה בחמש השנים הקרובות, מאידך, עיר שאינה זכאית, תקציב הקליטה שלה יירד בהדרגה בחמש השנים הקרובות.

ראש העיר סיכמה "נקבל תקציב של 5,350,000 לראשונה כעיר עולים בשנה הראשונה ובכל שנה התקציב יעלה. כבר הובטח לי שבשנה שלאחר מכן נקבל יותר".

לשאלתו של חבר האופוזיציה הרצל קרן "מדוע לא הגישה העירייה את הבקשה לעיר עולים לפני הרבה שנים?" ענתה ראש העיר "אני יודעת שכאשר לי נודע על כך אני התחלתי את המאבק. משנת 2005. אז אמרו לנו שאין לנו סיכוי ולכן ניסינו בשיטה של שכנוע. אין שר בממשלת ישראל שלא מכיר את הסיפור ובכל פעם יצרו אצלינו אשלייה שהנה זה יקרה וזה לא הלך. חשבתי שלא נכון להילחם עם משרד הפנים. נאמר לי שאין לנו סיכוי לקבל ורק יורידו לערים אחרות בגלל הפנייה שלי. במקביל היתה פנייה למשרד המשפטים"

ראש העיר סיכמה שהתהליך לוקח זמן ובין פגישה לפגישה ממתינים מספר חודשים. בסופו של דבר הוכרה העיר כעיר קולטת עלייה, וכאמור השנה תתחיל לקבל תקציב.