בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל" ונדליזם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

בית הכנסת "בית ישראל"בנתניה נפגע ארבע פעמים ממעשי ונדליזם בתוך שמונה ימים

בית כנסת "בית ישראל" | צילום: קהילת "בית ישראל"

בית הכנסת של הקהילה המסורתית "בית ישראל" שנמצא ברחוב יהודה הנשיא בנתניה, נפגע ממעשי ונדליזם בארבע הזדמנויות שונות בחודש האחרון, בנזקים הכוללים חלונות מרוסקים ורכוש נוסף שנפגע בבניין.
בבית הכנסת החלו להתעורר בעיות, כאשר כרזה שנתלתה על גדר המבנה בחודש שעבר, ובה פרסום לטקס ההבדלה המוזיקלי החודשי של הקהילה, נתלשה.
כשלושה שבועות לאחר מכן, ב -4 במאי, מספר שעות לאחר תפילת שישי, אלמונים זרקו אבנים ולבנים מבעד לחלונות הדלת הקדמית של בית הכנסת וניפצו שלוש שמשות גדולות מזכוכית.
במקרה אחר נכנסו בני נוער לבית הכנסת, רצו לקומה הראשונה, חיבלו ותלשו את מתקן המים שהיה מחובר לקיר והציף את הרצפה, ופגעו גם בפסל שעמד במקום.
באותו שבוע ניפצו הוונדליסטים את שמשות הדלתות הקדמיות שתוקנו לאחר מקרה הוונדליזם הראשון.
גם ביום שבת ה-12 במאי לפנות בוקר, נופצה זכוכית בדלת אחרת בליל שישי. הדלת עדיין לא תוקנה משום שהקהילה אינה רוצה להוציא עוד כסף על תיקון הדלת רק בשביל שינפצו אותה שוב מחדש.

חדשות מקומיות - ונדליזם בבית הכנסת הקונסרבטיבי בנתניה

בית כנסת "בית ישראל" | צילום: סשה רוזנבלט

לדברי חברי הקהילה סוזאן והווארד גודמן, המשטרה הוזמנה לאחר כל מקרה, אך השוטרים הגיעו רק לאחר המקרה הראשון בו נופצו זכוכיות הדלת.
הווארד גודמן, חבר הנהלת הקהילה, אמר כי חברים רבים דיווחו על תחושות קשות ופחד כתוצאה ממעשי הוונדליזם, וכי הם מאמינים שהמניע למעשים הוא עובדת בית הכנסת קונסרבטיבי ואחד משני בתי כנסת לא אורתודוכסים היחידים בעיר.

"אנחנו לא מבינים למה אנחנו המטרה של מעשי הוונדליזם וההרס המיותרים וחסרי הטעם האלו," אמרה סוזן גודמן. "הבניין שלנו משמש עבור פעילויות קהילתיות כגון שיעורי ריקודים ושיעורי אנגלית לילדים דוברי רוסית. רוב החברים שלנו הם עולים ועולות ממדינות בריה"מ לשעבר. רבים מאתנו חוו אובדן בשואה. באנו ארצה כדי להימלט מרדיפות ובשביל שנוכל לחיות לפי אמונתנו היהודית. קשה להאמין שזה קורה לנו בישראל, ושזה נעשה, ככל הנראה, על ידי יהודים אחרים."

ממשטרת ישראל נמסר "עם קבלת התלונות נפתחה חקירה ובוצעו מס' פעולות חקירה לאיתור המבצעים".