חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי מה מעכב את פתיחת חוף בלו ביי בנתניה? חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי

עיריית נתניה טוענת כי היא ממתינה להיתר בנייה, אך כלל לא הגישה בקשה בנושא לוועדה לשמירת הסביבה החופית. בינתיים, עונת הרחצה בעיצומה והחוף בצפון העיר סגור 

חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי

בעיריית נתניה מתגאים כי מתוך רצון לאפשר שירותי חוף לתושבי צפון נתניה, דרשו וקיבלו לידיהם את חוף בלו ביי לאחר שנים בהן לא היה החוף בתחום שיפוטה של העיר. מצד שני, אותם תושבים היו שמחים לדעת מדוע יצאה עונת הרחצה לדרך בעוד החוף סגור.

יש לציין כי על פי רשימת חופי הרחצה המוכרזים לשנת 2018 שמפרסם משרד הפנים, מופיע בלו ביי תחת הקטגוריה לקראת הכרזה, כאשר מצוין בנוסף כי החוף יופעל במהלך עונת הרחצה. זאת ועוד, במענה לפניית 'נתניה נט' נכתב כי העירייה ממתינה לקבלת היתר בנייה להקמת מגדל ועם הקמתו יינתנו בחוף שירתי הצלה וכמובן שירותים נוספים. מאידך, על פי בדיקת 'נתניה נט' טרם הוגשה בקשה ל"ולחוף" (הוועדה לשמירת הסביבה החופית) להיתר עבור סוכת מציל בחוף בלו ביי.

חדשות מקומיות - מה מעכב את פתיחת חוף בלו ביי בנתניה?

חוף בלוביי | צילום: חזי ויסוקי

"מדובר בחוף שהעירייה בהחלט יכולה להכשיר אותו ולא ברור מה היא מסתירה ולמה לא פותחים אותו לרחצה", אומר תושב נתניה והפעיל החברתי חזי ויסוקי. "ליישר את החוף עם שופל ומשאית זה עניין של כמה שעות עבודה, כך שלדעתי המגבלה היחידה שיכולה למנוע את הפתיחה היא שאין תקציב לשכר מצילים".

מעיריית נתניה נמסר "חוף רחצה מוקם בהתקיים שלושה תנאים: ראשית, יש לקבל הכרזה של משרד הפנים ולפרסמה ברשומות. שנית, יש לקבל את אישור ועדת הולחוף ושלישית, נדרש היתר בניה. תהליך ההכרזה לקראת סיום ובימים הקרובים נטפל במקביל בהוצאת ההיתר וקבלת אישור ועדת הולחוף.