השיפוץ ברחוב אברהם שפירא | צילום: מירי מימון השיפוץ שאינו נגמר, מה קורה ברחוב אברהם שפירא? השיפוץ ברחוב אברהם שפירא | צילום: מירי מימון

עבודות השיפוץ ברחוב אברהם שפירא בנתניה רחוקות מסיום. לאחר חצי שנה מתחילת העבודה, הרחוב עדין שרוי בכאוס והתושבים זועמים "חיים באי שפיות" לדברי אחת מדיירות הרחוב

השיפוץ ברחוב אברהם שפירא | צילום: מירי מימון

עבודות השיפוץ ברחוב אברהם שפירא בנתניה החלו בתחילת חודש מאי השנה, עבודות שלפחות על פי התכנית המקורית היו אמורות להסתיים תוך ארבעה חודשים. אך נראה כי תכניות לחוד ומציאות לחוד. שישה חודשים מרגע תחילת העבודות, ברחוב אברהם שפירא הארוך העבודות בעיצומן ורחוקות מסיום.
"רחוב אברהם שפירא הוא רחוב ארוך וכמו כל חלק בעיר גם הוא מצריך אחת לכמה זמן עבודות תחזוקה. לנו התושבים ברחוב הסבירו כי העבדות מתוכננות לארבעה חודשים סה"כ בחלוקה לשלושה מקטעים" אמרה מירי מימון, אמא לארבעה ותושבת הרחוב והוסיפה "תחילת העבודות הייתה במקטע הראשון ברחוב גבע - אברהם שפירא ועד כה לא הסתיימו העבודות למרות שחצי שנה כבר עברה. ואנחנו התושבים מרגישים חסרי אונים- חצי שנה של גיהנום אמיתי וחוסר היגיון. מדובר בהפקרות אמיתית של כל הנוגעים בדבר, רוב הרחוב משפחות דתיות, 8 גני ילדים, כמה בתי כנסת ומקום מעבר לעגלה אין. פנינו לעירייה אינספור פעמים ובכל פעם אני נתקלת בתשובות הזויות יותר שבעיקרן מתנערות מאחריות. אין באמת עם מי לדבר".
בשל זמן העבודה הארוך ובעקבות אותן תשובות שקיבלו מהעירייה החליטו תושבי הרחוב לפנות למבקר המדינה באמצעות וועד שהקימו במיוחד.

תגובת העירייה

מדובר בפרוייקט מורכב מאד, כאשר העבודה כוללת ביצוע של כל התשתיות ברחוב לרבות תשתיות עמוקות של ביוב וניקוז, תאורה, מים, הוט, מבנה כביש ומדרכות.
כמו כן מתבצעת העבודה בשטח צר ללא שטחי התארגנות, מה שמחייב את הקבלן לאחסן חומרי עבודה וציוד בתוך שטח העבודה.
זאת ועוד: חודש אוגוסט וספטמבר היו רצופים בחגים ובמעט ימי עבודה של העובדים ושל דיירי הרחוב הדתיים ומתוך התחשבות בהם, לא ביצע הקבלן עבודות במהלך החג.
יודגש כי על פי התכנון המקורי היה צריך לחסום את כל הכביש לכל אורכו כדי לאפשר ביצוע כלל העבודות ולייצר שטחי התארגנות לקבלן, אולם מתוך התחשבות בדיירי הרחוב ובמטרה להקל עליהם עם תנועת רכבים וניידות ברחוב, הוחלט לחלק את העבודה לשלושה שלבים, תוך מתן פתרונות לניידות ונסיעת רכבים בכל שלב ושלב. לראיה, שביל "שרייבר מרדכי" הפך לנתיב נסיעת רכבים ויציאה מהרחוב, כאשר חלקו גם הפך לשמש כמקום חנייה לרכבים. כל הנ"ל מוסיף קושי לביצוע הפרוייקט ומאריך את משך הביצוע. עם זאת, התבקש הקבלן לקצר לוחות זמנים.
מכל מקום, הפרויקט אמור להסתיים לקראת סוף פברואר 2019, וגם כאן בכפוף למזג האויר, לימי הגשם שיבואו לברכה, מה שעשוי לעכב ביצוע ולהאריך לו"ז.