המדרכות בנתניה אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק במדידות שנעשו בנתניה נמצאו מדרכות שאינן עומדות בתקן המדרכות בנתניה אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק

המדרכות בנתניה, שאמורות לשמש נתיב בטוח להולכי הרגל, במקרים רבים אינן פנויות עבורם. תושבים רבים חשים שהמדרכות מופקרות מרגלי הצועדים לטובות רוכבי אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים ודומיהם וכן מכוניות שחונות עליהן, פחים, מיחזוריות, גזם ועמודים. אלה לא משאירים להולך הרגל מקום בטוח לצעוד ולעיתים מאלצים אותו לרדת מן המדרכה אל הכביש 

המדרכות בנתניה אינן עומדות בתקן | צילום: עמותת אור ירוק

בכדי להוביל לצמצום התופעה, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק בשיתוף FIDF ומלגאי תכנית המלגות !IMPACT וקבוצות הנוער של אור ירוק לכבוד שנאור חשין'לבדוק את מצב המדרכות בנתניה. 
הפרמטרים המרכזיים שנבדקו הם תקינות רוחב המדרכה: על המדרכה להיות ברוחב 130 ס"מ לפחות על פי תקן התכנון של משרד הבינוי והשיכון ומשרד התחבורה, הימצאות חסמים: האם ישנם חסמים ומפגעים המפריעים להולכי הרגל. בין החסמים שנבדקו: פחי זבל המוצבים על המדרכות, מכוניות החונות על המדרכה, עמודי חשמל המוצבים באמצע בכל המדידות שנעשו בנתניה נמצאו מדרכות שאינן עומדות בתקן: חסמים שנמצאו על המדרכות: מכוניות חונות, עמודי תאורה, מיחזוריות ועמודי חשמל.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל בישראל הם אוכלוסייה הנמצאת בסיכון גבוה להיפגע בתאונת דרכים. במפגש בין כלי רכב להולך רגל, אין להולך הרגל סיכוי לנצח. הולכי הרגל חסרי כל שכבת הגנה ופגיעת רכב עלולה להיות עבורם קטלנית. לכן ראשי הערים והרשויות המקומיות חייבים לוודא כי המדרכות נשארות האזור הבטוח עבורם, בו הם יכולים לצעוד מבלי להסתכן בפגיעה של רכב או של אופניים. המדרכות צריכות להיות רחבות מספיק וחפות ממכשולים. הקפדה על תקינות מצבן של המדרכות יכולה למנוע פגיעה של הולכי רגל ולהציל חיים".