עידן ספיר זכה במדליית זהב עידן ספיר זכה במדליית זהב באליפות העולם לנוער בג'יו ג'יטסו עידן ספיר זכה במדליית זהב
הנער בן ה-17 מנתניה ניצח ארבעה קרבות בדרך לתואר העולמי ומקווה שבעתיד אמנות הלחימה הברזילאית תוכר כספורט אולימפי
אלוף העולם הטרי לנוער בג'יו ג'יטסו ברזילאי, עידן ספיר, לא נתן לתואר הנכסף לבלבל אותו.
יום אחד לאחר ששב ארצה עם המדליה המוזהבת על צווארו, יצא עם בני כיתתו לטיול השנתי – מסע ישראלי שהחל בנגב והגיע עד ירושלים. 

מגרמניה ועד פולין

בראשון שעבר כאמור נפל דבר, כשהנער בן ה-17 מרמת פולג, הלומד בכתה י"א בתיכון 'אלדד' בנתניה, הוכתר לאלוף העולם באמנות הלחימה שפותחה בברזיל. 
בדרך לתואר ניצח ספיר בארבעה קרבות באליפות העולם שנערכה באתונה, יוון. תחילה גבר על יריב מגרמניה ובהמשך ניצח יריב מצרפת והעפיל לחצי הגמר, שם פגש יריב מקומי, שזכה לעידוד מהקהל היווני באולם. ספיר מודה שהיה זה הקרב הקשה מכולם, אך בסופו של דבר גבר על היווני בדרך לגמר. לאחר רצף הקרבות זכה עידן למנוחה עד למעמד הגמר שנערך בשעות הערב – אז ניצח יריב מפולין בדרך למדליית הזהב והתואר המחייב – אלוף עולם. 

ההתרגשות מההמנון

"התואר הזה הוא משהו שקשה לתאר אותו, פשוט אי אפשר להסביר", אומר ספיר, שעוסק בענף בארבע וחצי השנים האחרונות. בעבר זכה במדליות זהב וכסף באליפויות אירופה, אז גם החל לזכות לתמיכת התאחדות 'אילת' של ארגוני הספורט הלא אולימפיים בישראל. "קפצתי על אמיר בוארון, המאמן שלי, והתרגשתי מאוד כשעליתי ל הפודיום וניגנו את ההמנון. חצי שנה של אימונים אינטנסיביים התרכזו ליום אחד". 
מה השאיפות בהמשך הדרך?
"אני מקווה שעד שנת 2024 הג'יו ג'יטסו יוכר כספורט אולימפי ואוכל לייצג את ישראל ולהתמודד על מדליה באולימפיאדה".