פרסומת היכל התרבות
תנועת מכבי צעיר בנתניה ערב נוסטלגי ומפגש בין דורי תנועת מכבי צעיר בנתניה

וותיקי 6 תנועות הנוער בנתניה נפגשו עם חניכים ורכזי התנועות לערב זיכרונות ושחזור חוויות. מנהלת מוזיאון בית הבאר: "המטרה היא להנגיש לחשוף את ההיסטוריה לקהל הרחב"

כ- 120 איש השתתפו במפגש אחרון בסדרת 'חלום בחולות' במסגרתו וותיקי העיר שחזרו חוויות מתקופת ילדותם במושבה נתניה

תנועת מכבי צעיר בנתניה

המשתתפים שיתפו בסיפורים אישיים וחשפו זיכרונות אישיים ורומנטיים, כמו הכרויות בין זוגות אוהבים לצד חברויות, עימותים ותחרויות בין חניכי תנועות הנוער.
המפגש התקיים ביום חמישי האחרון והוקדש ל-6 תנועות הנוער שפעלו בנתניה מאז היווסדה: המכבי הצעיר, הנוער העובד והלומד, בני עקיבא, הצופים, בית"ר והשומר הצעיר. כל תנועת נוער זכתה לסקירה היסטורית, תצוגת צילומים וראיונות עם חניכי ורכזי התנועה החל משנות ה-30 ועד סוף שנות ה-70.
במפגש הוצגו ממצאים וצילומים נדירים מהווי תנועות הנוער, רובם נשמרו עד היום בארכיונים פרטיים ובאלבומים משפחתיים. בהמשך הוקרנו ראיונות שנערכו לאחרונה עם וותיקי העיר. עשרות חניכים מהעבר ומהווה השתתפו במפגש המרגש וסיפרו מנקודת מבט על שינויים שהתרחשו בפעילות ואופי תנועות הנוער במהלך השנים

אירועים בנתניה והסביבה - ערב נוסטלגי ומפגש בין דורי

תנועת הנוער העובד והלומד בנתניה

"אנשים מאוד התרגשו לראות את עצמם בתמונות, הרי לא ידעו איזה תמונות נשמרו אצל חברים שלהם או שבכלל לא ידעו על קיומם, אז הם היו בגילאי 15 והיום הם בגיל 70 ויותר" סיפר אחד המשתתפים.

ד"ר מנחם שטרן, לשעבר רכז בתנועת 'בני עקיבא' שיחזר זכרונות מפעילויות הנוער בעיר "הוא התרגש והתגאה שאחרי השואה הוא זכה לעלות לישראל ולהיות רכז בתנועת נוער, להעמיד עשרות חניכים בארץ ישראל" סיפר משתתף אחר

אירועים בנתניה והסביבה - ערב נוסטלגי ומפגש בין דורי

מפגש 'חלום בחולות'

סדרת המפגשים "חלום בחולות" יצאה לפועל בפרויקט משותף לעיריית נתניה והעמותה לחינוך בלתי פורמאלי ובהובלה של בית הבאר. 
ניבה פרי נכדתם של נחמה ומקס ברנשטיין- מראשוני העיר, שהפיקה את הפרויקט "המטרה היא להנגיש לחשוף את ההיסטוריה לקהל הרחב" הסבירה השבוע מנהלת מוזיאון בית הבאר תמי בן בסט, לדבריה "אנחנו מקווים להמשיך ליזום מפגשים כאלה ולהרחיב אותם, כדי שכל תושב יוכל להשתתף, לחוות את ההיסטוריה דרך המשקפיים של ותיקי העיר, לראות מקרוב את ההתרגשות של ותיקי העיר"