פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
ביקורו של האסטרונאוט סקוט קלי בפלנתניה | צילום: נתניה נט סקוט קלי – האסטרונאוט האמריקאי בביקור בפלנתניה ביקורו של האסטרונאוט סקוט קלי בפלנתניה | צילום: נתניה נט

סקוט קלי, אסטרונאוט לשעבר בנאס"א המחזיק בשיא השהייה של אמריקאי בחלל ומכהן כיום כשגריר מטעם משרד החלל באו"ם, הגיע לרגל שבוע החלל הישראלי של סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה לביקור ראשון בישראל

ביקורו של האסטרונאוט סקוט קלי בפלנתניה | צילום: נתניה נט

לרגל שבוע החלל הבינלאומי ביקר היום האסטרונאוט סקוט קלי (54) ששהה בחלל 340 יום בפלנתניה. בביקורו אמר קלי: "זה נהדר להיות כאן בישראל. זו הפעם הראשונה שלי כאן. זה גם נחמד להיות במקום עם כוח כבידה. אנשים שואלים אותי מה הדבר הטוב ביותר בלהיות אסטרונאוט. בשבילי, הדבר הטוב ביותר בלהיות חלק מתכנית החלל, הוא שהדברים שאנחנו עושים הם קשים ומאתגרים באופן בלתי רגיל. אני שמח על ההזדמנות לשתף בחוויות שלי את העם בישראל, במיוחד לכבוד אילן, רונה ואסף רמון, שאנחנו בנאס"א רואים בהם משפחה שלנו". קלי, ששיתף בחוויותיו מארבע המשימות שבהן היה שותף בחלל, על התכניות להגיע למאדים, חזרה לירח ועוד, הוסיף: "מהחלל לא רואים את כדור הארץ עם גבולות מדיניים. הוא לא נראה גדול מבחוץ. זה נוטע בך אמפטיה כלפי מצב האנושות ומחזק את התובנה שיש לעבוד ביחד כדי להצליח".

אירועים בנתניה והסביבה - סקוט קלי – האסטרונאוט האמריקאי בביקור בפלנתניה

ביקורו של האסטרונאוט סקוט קלי בפלנתניה 

לגבי האתגר בלהגיע למאדים, אמר קלי: "הייתי בחלל 340 ימים ולהגיע למאדים אמור לקחת 200 ימים כך שאני לא חושב שזו בעיה. יש אתגרים של קרינה רדיואקטיבית כמובן הבעיה בלהגיע למאדים אינה טכנית כמו פוליטית לטעמי. שאלה של קבלת החלטות".

שר המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "השנה אנחנו מציינים את שבוע החלל הישראלי ע"ש אילן רמון בסימן פטירתה הטראגי של רונה רמון. היא עשתה רבות למען פעילות חינוכית בשנים מאז איבדה את אהובה ואת בנה. באישורה של רונה, השיק משרד המדע לפני שנה מלגות ע"ש אילן ואסף. משרד המדע שם לעצמו מטרה להנגיש. השנה אנו משנים את מתכונת שבוע החלל ומקיימים מגוון פעילויות פתוחות וכבר מאבחנים את בקושי הענק להשתתף בפעילויות. ראיתם כאן חלק קטן, פעילויות דומות קורות בכל רחבי הארץ. שהנכדים יביאו את הסבים, הסבתות וההורים. שבוע החלל עומד השנה בסימן אירוע לאומי עצום. בעוד כחודש החללית הישראלית הראשונה צפויה לנחות על הירח באמצע אפריל. זה אחד האירועים החשובים בתולדות המדינה".

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "כבוד גדול עבורנו לארח את האסטרונאוט סקוט קלי בפלנתניה – מרכז מדע, תרבות וחלל שפתחו של שבוע החלל שאנחנו מציינים כאן. הקמנו את הפלנתניה לפני כ-4 שנים בסיוע איש יקר, מר ריקיהירו מדראמה מיפן, כדי להנגיש את העולם הקסום של החלל ותחום האסטרונומיה לציבור הרחב ובעיקר לדור העתיד. אנו מקיימים לאורך השנה פעולות לימודיות חווייתיות לתלמידי בתי הספר המגיעים לכאן ללמוד ולהעשיר את עולמם".