פרסומת היכל התרבות
צילום: נורית מוזס הרכב טרמולו מנתניה כובש את ניו יורק צילום: נורית מוזס

גאווה בינלאומית: אנסמבל טרמולו בניהולו של תומר יריב יופיע החודש באולם Merkin Hall בניו יורק, כאחד ההרכבים המוזיקליים המבטיחים בסצנת המוזיקה העולמית

צילום: נורית מוזס

בימים אלה מצוי הרכב הטרמולו, הרכב כלי הקשה בניהולו של תומר יריב בניו-יורק לקראת הופעה באולם Merkin Hall במסגרת הסדרה היוקרתית הבינלאומית בה מוצגים ההרכבים המוזיקליים המבטיחים בסצנת המוסיקה.

"התחלתי לנגן כבר מגיל שנתיים על סירים מחבתות וכל כלי שמשמיע צליל. זהו זיכרון הילדות שלי. ההורים הבינו בשלב די מוקדם שלא מדובר במשחק של ילד קטן, אלא במשהו קצת יותר רציני והכניסו אותי ללמוד, באופן מסודר ורציני. שם, באותו חוג, גיליתי את עולם כלי ההקשה במלואו ולא רק תופים", אומר תומר יריב שעל שמו קריירה בינלאומית והופעות בכל העולם מול עשרות אלפי אנשים" סיפר תומר

איך בעצם נולד הרעיון להקמת טרמולו, כמרכז ארצי לכלי הקשה?
"מאז ומתמיד חלמתי על הקמתו של מרכז ארצי לכלי הקשה. היה לי חשוב שזה יהיה בעיר נתניה ולא בשום מקום אחר. אחרי 17 שנה של הופעות ברחבי העולם, פניתי לעיריית נתניה והצעתי את חלומי. ההיענות הייתה הרבה מעבר למה שייחלתי"

מה מקור השם טרמולו?
"טרמולו זו למעשה טכניקת נגינה עתיקה. החלטנו לקרוא למרכז טרמולו, כי לפני מאות שנים השתמשו בטרמולו לקדם בשורה של המלך, או הודעה חשובה. לנו זה הרגיש נכון לתת למרכז את השם המחייב הזה, כי בכל זאת הקמנו בפועל את המרכז הראשון בישראל לכלי הקשה – מרכז בו מתקיימות סדנאות אורח של מיטב נגני כלי ההקשה מהעולם כולו. רק לאחר שטרמולו הוקם, הבינו בארץ עד כמה היה חסר מקום כזה בנוף המוזיקה המקומי".

מנכ"ל היכל התרבות נתניה, בני אפרים "טרמולו, כלי ההקשה הבינלאומי בנתניה, זוכה להערכה ולהכרה בינלאומית רחבה. חברי טרמולו בראשות תומר יריב, אף הוזמנו להופיע כסולנים עם הפילהרמונית של אוקראינה, בביצוע שני קונצ'רטים של מלחינים ישראלים – דבר המהווה תקדים בינלאומי. הקונצרט המדובר שיתקיים בקייב, יבוצע באוקטובר 2020. העובדה, כי חברי הרכב טרמולו הוזמנו כעת, מוכיחה עד כמה הרכב זה מוערך בעולם המוזיקה".