הכי מאושרת, הכי עייפה: כך תתמודדי עם תשישות בהיריון תמונה: pixabay

בדיקת ההיריון שלך חיובית ואת מרגישה על פסגת העולם - אבל אז העייפות מכה בך ללא רחם. למרות שסביר להניח שקראת על זה ואפילו הכנת את עצמך לקראת התחושות, כנראה שלא באמת היית יכולה לשער כמה עייפה באמת תהיי

עייפות במהלך השליש הראשון להיריון היא נפוצה מאוד, וחלק מהנשים "ייהנו" ממנה שוב ושוב בכל ההריונות שלהן. גידול אדם זו משימה רצינית לכל הדעות, וההיריון צורך מאיתנו משאבים רבים. בשליש הראשון ובשליש השלישי העייפות בדרך כלל מגיעה לרמותיה הגבוהות ביותר - אבל יש איך להתמודד איתה, או לפחות להקל על עצמך במקצת. הינה כמה דרכים שבהן תוכלי לעשות זאת.

אם את חושדת, מוטב לבדוק

במידה מסוימת, עייפות במהלך השליש הראשון היא פשוט משהו שאנחנו צריכות להתמודד איתו, ממש כמו מיגרנה בהיריון או בחילות. אין שיטה בדוקה "להיפטר" מהעייפות לחלוטין, והדרך הטובה ביותר לפעול היא פשוט להבין שאנחנו צריכות להוריד הילוך לזמן מה. עם זאת, חשוב להבחין בין עייפות הטיפוסית להיריון לבין תסמינים העשויים להעיד על כך שמשהו לא כשורה. למה כדאי לשים לב? אם העייפות נמשכת גם הרבה אחרי השליש הראשון ואת מרגישה שהיא באותה הרמה בדיוק - מומלץ לדבר עם הרופא או הרופאה שלך.
הסיבה השכיחה לעייפות מתמשכת תהיה כנראה אנמיה מחוסר ברזל, תסמין נפוץ מאוד להריוניות שהגוף שלהן נאלץ לעמוד באספקה גבוהה מאוד של ברזל לעובר המתפתח. גם את בלוטת התריס כדאי לבדוק, שכן פעילות מוגברת עשויה לגרום לעייפות קיצונית אף היא.
גם למצב הרגשי שלך יש תפקיד חשוב בהרגשה הכללית. במקרים מסוימים, דיכאון מתחזה לעייפות. עקבי אחר תסמינים נוספים, נסי להיות עם היד על הדופק ובמקרה הצורך - פני לגורמים מקצועיים כדי לאבחון ועזרה.

דעי את האויב: כך נלחמים בתשישות

אז איך אפשר להתמודד עם העייפות הקיצונית, בייחוד אם את גם עובדת במקביל או מטפלת בילדים גדולים יותר? יש לנו חדשות טובות יותר וגם פחות. החדשות הטובות: לרוב העייפות הקיצונית תחלוף באופן דרמטי בתום השליש הראשון. ממש כמו תסמינים נוספים של השליש הפותח את חגיגות ההיריון, כמו דימום השתרשות או בחילות לא נגמרות - הרבה דברים נעשים טובים יותר כשהוא נגמר. החדשות הפחות טובות: את עדיין צריכה להתמודד עם העייפות הזו יום אחר יום. אבל היי, זו לא גזירת גורל!
הקפדה על תזונה מאוזנת יכולה להשפיע מאוד על האופן שבו את מרגישה. נסי להימנע מסוכרים פשוטים שעלולים להוביל לירידה ברמות הסוכר בדם וצרכי קפאין במידה. בנוסף, מומלץ לאכול ארוחות קטנות לעיתים תכופות, גם זה יסייע לשמור על רמות סוכר יציבות בדם - ויתרום להרגשה טובה יותר.
אם את מסוגלת לכך והרופא או רופאת הנשים שלך נתנו לך אישור - אל תהססי לבצע פעילות גופנית. פעילות מתונה תתרום לשינה טובה יותר, היא תפחית את כאבי השרירים (אם יש לך) ותגביר את רמות האנרגיה הכללית. גם הליכה קצרה של 10-15 דקות מדי יום יכולה לעשות הבדל גדול!

כשאת יכולה, תנוחי

זה טיפ שאת עתידה לשמוע הרבה: כשאת יכולה ומתאפשר לך, פשוט תנוחי. זה לא הזמן לצלוח מטלות אדירות או להיכנס לפרויקטים הרי גורל (את עובדת על אחד משלך ברגעים אלה ממש) - זה הזמן פשוט להתמסר, כמה שאפשר, למה שהגוף מבקש מאיתנו: לדאוג לעצמנו, להתפנק, לנוח ככל שניתן ופשוט לתת לטבע לעשות את שלו, עד שהשליש הראשון יעבור.