פאנל מנכלי"ם בכנס כלכלה ובריאות פאנל מנכלי"ם בכנס כלכלה ובריאות

חמישה מנכלי"ם של בתי חולים ציבוריים בישראל, לקראת תקציב המדינה וחוק ההסדרים: "לפני שאתם רצים להקים בתי חולים חדשים, חזקו את הקיימים" כמו כן, אומרים המנכ"לים: יש לסיים את השוואת התקצוב השיוויוני בין בתי החולים של המדינה לשאר בתי החולים

במהלך כנס "כלכלה ובריאות" שקיים אתמול (שני) בית חולים לניאדו לפורום חבר הנאמנים לניאדו ישראל, התקיים פאנל מיוחד בו השתתפו חמשה מנכלי"ם של בתי חולים. בפאנל השתתפו פרופ' יורם וייס מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, פרופ' עופר מרין מנכ"ל בי"ח שערי צדק, מר נדב חן מנכ"ל בי"ח לניאדו, מר וסים דביני, מנכ"ל בפועל של אי.מ.מ.ס ומר שלמה רוטשילד מנכ"ל בי"ח מעיני הישועה.

חברי הפאנל הביעו דעה חד משמעית בנוגע לכוונת המדינה לעסוק בשנים הקרובות בפתיחת בתי חולים חדשים. מר נדב חן, מנכ"ל בי"ח לניאדו אמר בשם חברי הפאנל "המחשבה שהקמת בתי חולים חדשים תפתור את מצוקת מערכת הבריאות היא אשליה. המצוקה המרכזית של המערכת כיום היא מצוקת כח האדם ומיטות ! נניח שמחר בבוקר יפתחו בתי חולים חדשים מאיפה תביא המדינה כח אדם ? יש פה עודף של רופאים ורופאות ? יש פה מחסור עצום ! ואם יש מיטות שאפשר לפתוח,נא תנו אותם לבתי החולים הקיימים.

נכון שבתחום הסיעוד המדינה הצליחה לתת פתרונות מסוימים, אבל זה עדיין לא נותן מענה מקיף בתחום הרופאים והפארא רפואי - צריך תוכנית מקיפה לפיתרון הבעיה" .

פרופ' יורם וייס, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה אמר ״אתגרי מערכת הבריאות הישראלית וגם של בתי החולים הציבוריים, הם בראש ובראשונה שימור המצויינות שיצרנו במדינת ישראל והוכיחה את עצמה בתקופת הקורונה. את זאת נעשה על ידי שימור איכות קלינית, והמשך פעילות המחקר והפיתוח, כולל פיתוח של חברות הזנק. אלו ישמשו בעצם לשמירה על תשתית כלכלית למדינת ישראל ולירושלים בפרט".

בנוסף, הדגיש פרופ׳ וייס, ״אתגרי המערכת בשנים הקרובות קשורים לשימור של כח אדם רפואי ומניעת שחיקה,
פיתוח תשתיות ובהתייחס לבתי החולים הציבוריים - תקצוב מתאים לשמירה על התשתיות של בתי החולים הציבוריים.
זאת מכיוון שסעיף 9 ייצב את בתי החולים מבחינת היכולת לשמור על פעילותם וכעת עלינו לשמור גם על התשתיות
של בתי החולים הציבוריים, בשעה שתורמים לא מוכנים להעביר כספים לשם שמירה על תשתיות- אלא רק לפיתוח רפואי ומחקרי״.

פרופ' עופר מרין, מנכ"ל בי"ח שערי צדק אמר "בתי החולים הוכיחו למדינת ישראל כולה את חוסנם של הצוותים במהלך הטיפול בקורונה. והדבר שצריך לעשות הוא לחזק מערכת הבריאות ואת בתי החולים, לחזק את הצוותים ולהעצים אותם. לחזק את מערכת ההשכלה הגבוהה שתוסיף רופאות ורופאים חדשים בכל רחבי הארץ ובכך גם נחזק את המערכת וגם נצמצם פערים".

מר וסים דביני, מנכ"ל בפועל של אי.מ.מ.ס ( עמותת האם של בי"ח הסקוטי בנצרת ) אמר "אנחנו ממוקמים בפריפריה. התושבים אצלנו סובלים מתחלואה עודפת וחוסר השיוויון בזמינות, באיכות ובנגישות לשירותים הרפואיים זועק לשמיים. אנחנו בי״ח קהילתי ואין לנו שאיפות לפתיחת מרכז לניתוחי לב ומח אצלנו. אנחנו רוצים לתת רפואה קהילתית בהתאם לצרכי האוכלוסיה שאותה אנחנו משרתים ולספק חינוך רפואי מצויין ופלטפורמה שמייצרת חדשנות רפואית על מנת לעזור בצמצום הפערים הקיימים"

מר שלמה רוטשילד, מנכ"ל בי"ח מעייני הישועה אמר "ניהלנו יחד מאבק משותף למען השוואת התקצוב של בתי החולים הציבוריים בישראל לבתי החולים הממשלתיים ובתי החולים של הקופות. גם כיום, לאחר תיקונים מסוימים בחוק ההסדרים, עדיין קיים פער משמעותי. יש דוגמאות רבות לכך, לכך : בתי החולים הממשלתיים מבוטחים ע"י חברת הביטוח הממשלתית ענבל. אנחנו צריכים לשלם לחברת ביטוח פרטית. למה ? אין פתרונות לבינוי, להשקעות הגדולות בסייבר ועוד"