10 בתי ספר בנתניה יהפכו לבתי ספר דו-לשוניים  תמונה: עיריית נתניה

מנהל החינוך בנתניה החל במיזם לחיזוק לימודי האנגלית בקרב תלמידים תוך הפיכת 10 בתי ספר לבתי ספר דו-לשוניים 

תוכנית ייחודית בנתניה: עשרה בתי ספר הפכו לבתי ספר דו-לשוניים: האנגלית הוכנסה כשפה שניה ומקבילה לעברית
המיזם קיים בינתיים רק בעיר נתניה, כאשר תלמידים הלומדים בבית ספר יסודי דו לשוני, יוכלו לעבור לחטיבה ולתיכון דו-לשוניים.

הרעיון בתוכנית הוא שרמת החשיפה של הילדים לאנגלית גבוהה מאד והיא מתרחשת במגוון הזדמנויות: החל משיח חופשי באנגלית בכיתה ובהפסקה. לימוד מקצועות כמו מתמטיקה, שפה, אמנות, ספורט, מוסיקה ועוד - בשפה האנגלית ובשפה העברית.
מדובר בעשרה בתי ספר, שמונה יסודיים ושניים על יסודיים.
לבתי הספר הללו נוספו מורים דוברי אנגלית שפת אם, ילידי בריטניה, דרא"פ וארה"ב כדי לתגבר ב-50-60 שעות בשבוע את שעות האנגלית. זה מאפשר למורים עבודה עם התלמידים בקבוצות קטנות.

תהליך העבודה עם בתי הספר כולל מפגשים קבוצתיים אחת לחודש ללמידת עמיתים, למידה של מחקרים מהעולם ופיצוח אתגרים משותפים. במקביל מתקיים תהליך עבודה נפרד עם כל בית ספר ובית ספר אשר מפתח את הדרך הייחודית שלו. 

בתי הספר הדו לשוניים בנתניה הם: דוידי, אילן רמון, ביאליק, נעמי שמר, דבורה עומר, חיים חפר, רועי קליין, שטקליס, עגנון, אמ"ית עמיטל

ליאת דגן, מנחה את בתי הספר בפיילוט מטעם העירייה: "המטרה המרכזית היא להכין את התלמידים להשתתף בעולם הגלובלי במאה ה-21. אחד המפתחות החשובים לכך הוא אנגלית ברמה גבוהה הן בדיבור והן בכתיבה. לכן אנו שמים דגש רב על יצירת הזדמנויות חוויתיות ומהנות לדבר באנגלית וכך להשתפר. העבודה עם בתי הספר התוכנית מתאפיינת בשינוי בחדר המורים ובזיהוי המורים שיכולים, ביחד עם צוות האנגלית ומנהל/ת בית הספר, להוביל את הרעיון הגדול של להיות בית ספר דו לשוני. במידה רבה חדר המורים מתארגן מחדש - נוצרים חיבורים בין מורים, מנסים רעיונות חדשים ומאפשרים לילדים ללמוד ולדבר באנגלית בצורה הרבה יותר חוויתית ומעניינת".
במהלך השנה נבנו שגרות לימודיות חדשות בבתי הספר המשתתפים בתוכנית:
*שגרה של פתיחת בוקר באנגלית
*מתן אפשרות לקריאת בוקר עצמית של התלמידים - כל אחד עם ספר משלו באנגלית
*תרגול הדיבור בסיוע טכנולוגיות מתאימות
*טקסים שהתקיימו בשתי השפות. 

אתי דהן, ראש מנהל החינוך בנתניה: "המניע מאחורי המיזם הוא לסייע לילדים כבוגרים להתנסות בהזדמנויות גלובליות שייפתחו בפניהם ולהיות ערוכים לקליטה בעולמות ההייטק והמחקר המבוססים על השפה האנגלית".
בנוסף הוגדרו בעיר 21 גני ילדים מאיצי אנגלית, שבהם הילדים נחשפים לתכני אנגלית מותאמים לגיל הרך כשהמטרה שיעלו לבתי הספר הדו-לשוניים כהמשך טבעי".