שלו אלגלי יוצא לדרך חדשה למען תושבי השכונות הוותיקות שלו אלגלי

תושב שכונת סלע הפועל שנים ארוכות עבור האוכלוסיות המוחלשות מצטרף לאבי סלמה על מנת להשמיע את קולם של התושבים השקופים. "כל התגובות מפרגנות ומעריכות את הצעד שלי. בשכונות הוותיקות אומרים לי ששנים חיכו שיהיה במועצה מישהו שידאג להם באמת", הוא אומר. ראיון היכרות 

שלו אלגלי אמנם רק בן 35, אבל מדבר בביטחון של בוגר בהרבה מכפי גילו. מי שהודיע השבוע על הצטרפותו לסיעת 'דרך חדשה' בראשות אבי סלמה יודע בדיוק מה הסיבה שבגללה הוא מגיע למועצת העיר: להשמיע את קולם של מי שהוא מכנה 'התושבים השקופים', אם תרצו תושבי השכונות הוותיקות והאוכלוסיות המוחלשות בנתניה.

"אחרי שנים רבות של פעילות מאחורי הקלעים, בעיקר בשכונות הוותיקות עם אוכלוסיות מוחלשות, הגיע הזמן להשמיע את הקול של התושבים האלה בשולחן של מקבלי ההחלטות", הוא אומר בראיון לאתר 'נתניה נט'. "בשנים האחרונות הקול של התושבים האלה לא נשמע והגיע הזמן שייצגו אותם באמת, לא שיגיע מישהו יום לפני בחירות ויום אחרי כבר לא נראה אותו".

אילו תגובות קיבלת בעקבות ההודעה?

"ואוו, מפץ התגובות היה הרבה מעבר לציפיות שלי. קיבלתי מאות תגובות, כולן מפרגנות ומעריכות את הצעד שלי. בשכונות הוותיקות אומרים לי ששנים חיכו שיהיה מישהו משלנו במועצה וידאג להם באמת. זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות".

באופן כללי, השכונות הוותיקות בנתניה מזוהות מאוד לאורך שנים עם ראש העירייה, מרים פיירברג איכר. איך תשנה את המצב הזה?

"תושבי השכונות הוותיקות הם אנשים חמים וטובים. זה נכון שבעבר היו מגיעים אלינו חודש-חודשיים לפני הבחירות, עושים קצת קוסמטיקה והם קיבלו תחושה שדואגים להם ולכן הלכו עם מה שהיה נראה להם נכון לאותו זמן. היום התושבים התפכחו ורואים את זה. אי אפשר להתעלם מהם קדנציה שלמה ופתאום להיזכר כשצריך את הקול שלהם. הבנו את הקונספט והגיע הזמן להוציא את השכונות הוותיקות לדרך חדשה ולדאוג להן כל הזמן, לא רק לפני בחירות".

ספר על הפעילות שלך עבור התושבים מאחורי הקלעים לאורך השנים.

"אני פעיל שנים בשכונות הוותיקות עם דגש על אוכלוסיות מוחלשות יחד עם פעילים נוספים ואנשים טובים. בין השאר אנחנו מחלקים סלי מזון למשפחות נזקקות לפני החגים, ומסייעים לתושבים שמתקשים מול המערכת העירונית מול המחלקות השונות בעירייה, מרווחה ועד ניקיון. אני מכווין אותם ומדבר בשבילם. חשוב להדגיש שבימים אלה אנחנו מקדמים פרויקט משמעותי של חלוקת תיקי בית ספר למשפחות שידן אינה משגת. בגדול אנחנו משתדלים לעשות רק טוב ולסייע למי שצריך".

מה הדברים החשובים שצריך לשנות למען תושבי השכונות הוותיקות?

"האמת שאין כמעט נושא שלא דורש התייחסות משמעותית ויש לא מעט דברים שלקחתי על עצמי. כל נושא שיפור התשתיות קריטי כי בכל חורף כל השכונות מוצפות ואתה לא יכול ללכת במדרכות ולנסוע בכבישים. התשתיות רקובות, נקודה. בהמשך לזה, התחדשות עירונית וכל נושא פינוי-בינוי מצריך התייחסות אחרת, כי בוותיקות זה לא יכול לעבוד אותו דבר כמו בשכונות אחרות. יש פה בניינים ישנים בלי ממ"דים ובלי מקלטים. אנחנו בתקופה מתוחה וחייבים לשים על זה דגש. יש לאבי סלמה תכנית סדורה איך עושים זאת נכון".

אנשים בנתניה - שלו אלגלי יוצא לדרך חדשה למען תושבי השכונות הוותיקות

עוד הוסיף אלגלי כי "חשוב לדאוג להגברת הביטחון האישי, שאגיד שהוא לוקה בחסר בלשון עדינה. לא יכול להיות שנשים וילדים יפחדו לצאת בערב מהבית. זו בעיה בחלקים נרחבים בנתניה ומעבר לזה, אדאג לקדם פעילויות חינוכיות לילדים ונוער אחרי שעות הלימודים. יש לי חמישה ילדים שחוזרים מבית הספר ואין לאן לשלוח אותם. כשאין מה לעשות ילדים ונערים יושבים על הברזלים וכולנו יודעים לאן הבטלה לוקחת אותם. בעיני הרשות חייבת להתערב שלב אחד לפני ולא אחרי".

בשם הסב

שלו אלגלי, 35, נולד, גדל ומתגורר עד היום בשכונת סלע. נשוי לתהילה ואב לחמישה - נאור רפאל בן ה-12, אביטל בת ה-11, עדן בת ה-10, שירה בת ה-9 והראל בן ה-3. שירת כלוחם בתותחנים ומגיע עם ניסיון רב במגזר העסקי והניהולי בחברות המובילות במשק. בעבר עבד בסלקום ואלקטרה וכיום הוא מנהל אזור בשוק הפרטי בחברת שטראוס.

מעבר לקשר הטבעי לסלע, הרגישות והדאגה לשכונות הוותיקות חזקה בהרבה. סבו וסבתו ז"ל מצד אימו התגוררו בשכונת גן ברכה, ואילו סבו וסבתו ז"ל מצד אביו גרו בשיכון ותיקים. השבוע אף נחנך בוותיקים רחוב על שמו של סבו, הרב שלמה אלגלי, שהיה גם חזן, איש חינוך ומראשי העדה והקהילה הטריפוליטאית בנתניה, שעברו תחתיו דורות של תלמידים.

"את כל ילדותי וחיי הבוגרים העברתי בשכונות הוותיקות ואין פינה ואבן שאני לא מכיר בהן", הוא מחדד. "לצערי, נחשפתי בעיקר לתחלואות מהם סובלים התושבים וזה מה שמשך אותי לזעוק את זעקתם של מי שהפכו להיות שקופים".

איך המשפחה קיבלה את ההחלטה שלך להיכנס לפוליטיקה?

"בוא נגיד שהם לא נפלו מהכיסא. זה משהו שכבר שנים על השולחן וכמעט לכל מקום שאני מגיע שואלים אותי למה אתה לא נכנס לפוליטיקה, כשגם ככה את פועל למען התושבים. תמיד עודדו אותי ללכת למקום בו אני יכול להשפיע יותר – וזו מועצת העיר. כמובן שכל המשפחה עומדת מאחורי ואיחלה לי המון הצלחה בדרך החדשה".

לסיום, איפה נראה אותך בסוף אוקטובר?

"מסביב לשולחן במועצת העיר, בתפקיד שיעשה טוב לתושבי נתניה בכלל ולתושבי השכונות הוותיקות בפרט".