התזמורת הקאמרית קיבוצית ביקור התזמורת: מוזיקה ובירה על הדשא התזמורת הקאמרית קיבוצית

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית תקיים בתחילת החודש הבא אירוע חגיגי באווירה שונה, במטרה לחשוף את הרפרטואר שלה לקהל מגוון ולהרחיב את מעגל ידידיה 

במוצאי שבת ה-6 במאי בשעה 19:00 בערב, יתקיים אירוע יחיד מסוגו של תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית, תחת הסלוגן 'הקיץ בפתח, חוזרים לנגן על הדשא'.

בהזמנה המהודרת המעוטרת בתמונה קבוצתית של חברי התזמורת, קוראים חבריה להגיע לערב של מוזיקה עם בירה על הדשא – לא דבר מובן מאליו כשמדובר במוזיקה קלאסית, ואילו הכנסות הערב כולו יוקדשו לקידום פעילותה של התזמורת. 

"כמו פאב או הופעה במועדון"

האירוע ייערך זו השנה השנייה בביתה של משפחת נחשון בכפר שמריהו, שקיימה בו אירועי מוזיקה בעבר. בת המשפחה, יעל נחשון, שרה עם התזמורת בשנה שעברה ומשפחתה נמנית עם ידידי התזמורת. יצוין כי האירוע אשתקד הוגדר כמוצלח במיוחד וזכה לתגובות נלהבות בקרב הקהל, ובשל כך הציפייה כעת היא להצלחה גדולה אף יותר.

בשיא האירוע יתארח המנהל המוזיקלי כריסטיאן לינדברג, שנחשב לנגן הטרומבון הטוב בתבל ויגיע לאירוע במיוחד משבדיה. לצדו יופיע מנצח הבית של התזמורת שמואל אלבז, שיפליא גם בנגינה במנדולינה. כאשר לינדברג ינגן, ינצח אלבז - ולהפך.
"לא אנחנו המצאנו את השילוב של מוסיקה קלאסית ובירה, והוא קיים גם אצל התזמורת הפילהרמונית", מספרת מנכ"לית התזמורת, הילה דגן. "אנשים נהנים מזה מאוד ומרגישים כמו בפאב או הופעה במועדון".
על האירוע הצפוי מוסיפה דגן: "אנחנו רוצים לחשוף את התזמורת לקהל מגוון באווירה שונה שאינה של אולם קונצרטים, ויהיו גם לא מעט קטעי סולו של הנגנים שלנו. באמצעות החשיפה אני מקווה שנוכל להגדיל את מעגל הידידים של התזמורת וכן את מספר המנויים".

עיצוב וסטייל - ביקור התזמורת: מוזיקה ובירה על הדשא

חינוך מוזיקלי

תזמורת נתניה הקאמרית הקיבוצית קיימת כבר 45 שנים ומונה 33 נגנים, שמופיעים ברחבי הארץ בשמונה סדרות מגוונות. המנצח הוא שמואל אלבז, בוגר הקונסרבטוריון בבאר שבע, האקדמיה למוסיקה בירושלים בפקולטות לביצוע וניצוח והאקדמיה למוסיקה באמסטרדם. בשנת 2006 זכתה התזמורת בפרס ישראל על תרומה לחברה ולמדינה בתחום התרבות.
הילה דגן, עורכת דין בהשכלתה, משמשת כמנכ"לית התזמורת מפברואר 2014. הצטרפה לתזמורת בשעת משבר לא פשוטה ופעלה בהצלחה להבראתה.
אחת המטרות החשובות של התזמורת היא המשך פיתוח פרויקט חינוכי, שבא היטב לידי ביטוי באזור המרכז ובפרט בנתניה. במסגרת זו, לומדים הילדים מוזיקה משלב הגנים ועד כתה ו'. פעמיים בשנה מגיעים צוותים של שלושה נגנים לבית הספר ומעבירים שיעור לכמה כתות יחד ואקורד הסיום כולל כמובן הגעה לקונצרט בהיכל התרבות המקומי.
"חינוך המוזיקה לדורות הבאים חשוב לנו מאוד", מחדדת דגן. "עיריית נתניה הרימה את הכפפה בנושא הזה כשלקחה את התזמורת תחת חסותה ותומכת בנו מאוד. לאורך השנה הילדים לומדים את היצירות ומגיעים לשמוע אותנו כשהם מוכנים ומכירים אותן. זה פשוט פרויקט מדהים. השאיפה היא שיכירו יותר ויותר את התזמורת וכמובן להמשיך לפתח את התכנית החינוכית הנפלאה שלנו".