מהפכת הצעירים בנתניה  "המטרה הבאה מבחינתי היא הופעה בינלאומית" מהפכת הצעירים בנתניה
נתניה עוברת שינוי והופכת למרכז בילוי בקנה מידה ארצי עם הופעות, מסיבות ובארים שצצים כמו פטריות אחרי הגשם. מחזיק תיק הצעירים בעירייה, רפי ימין: "פרצנו את גבולות העיר. בכל הארץ מדברים על מה שקורה בנתניה"
אם בעבר הלא רחוק מרבית הנתנייתים היו שוברים את הראש לאן כדאי לצאת בתל אביב במהלך סופ"ש ממוצע, הרי שהיום הנתנייתים נשארים בנתניה ותל אביבים מגיעים לבלות בעיר.

מהפכת הצעירים

מהפכת הצעירים הגדולה בעיר מרקיעה שחקים בשנים האחרונות. לא פחות מ-25 אלף איש גדשו את העיר בשלל אירועים צבעוניים ועשירים בקיץ הנוכחי, כשהשיא היה באירועי הלילה הלבן לפני כשבוע, אז חגגו על פי ההערכות עשרת אלפים איש במופע המשותף של אביב גפן והיהודים, כמו גם כ-8,000 איש שצבעו על האיילנד ועשו כבוד לסקאזי.
בנוסף ראוי לציין את פסטיבל הבירה האיכותי ואת שיתוף הפעולה עם העסקים המקומיים שהוביל לפרויקט סבב הבארים במרכז העיר חמישי-שישי-שבת של הופעות שיצרו באזז ברחבי נתניה ואף מחוצה לה.
עיצוב וסטייל - "המטרה הבאה מבחינתי היא הופעה בינלאומית"

פסטיבל הבירה בנתניה

לרדת לפאב עם כפכפים

לאחרונה התגברה תופעת המעבר הגדול של צעירים לגור בנתניה, כשבנוסף צעירים מקומיים שעזבו את העיר לפני שנים שבים כעת לגור בה.
"אני מכיר קבוצה של צעירים שחזרו לנתניה אחרי שעזבו לתל אביב וגרים בצפון העיר" מספר מחזיק תיק הצעירים בעירייה, רפי ימין "אחד מהם פגש אותי ואמר לי בחיוך רחב: 'אתה יודע איזה כיף זה לרדת עם כפכפים לפאב המקומי?' זה ציטוט שנחרט אצלי ומראה שאנחנו בכיוון הנכון"
נתניה נחשבת לאטרקציה תרבותית ומקום בילוי עבור הצעירים?
"הצעירים תופסים כיום את נתניה אחרת, חד משמעית. אליפות העולם בגלישה. פרצנו את גבולות העיר ובכל הארץ כולם מדברים על מה שקורה בנתניה. המיתוג עומד בראש מעייננו ואנחנו עובדים קשה כדי למתג את נתניה כטובה, איכותית ותרבותית לצעירים. אני אישית נגיש לכולם, הטלפון שלי מופיע באתר העירייה וצעירים רבים פונים אלי עם רעיונות שרבים מהם אנחנו שמחים לקדם"
עיצוב וסטייל - "המטרה הבאה מבחינתי היא הופעה בינלאומית"

לילה לבן, איילנד | צילום: תמיר יהושע

המטרה היא להפוך בעתיד את נתניה לעיר ללא הפסקה כמו תל אביב?
"נתניה לא רוצה להיות תל אביב, אבל היא בהחלט יכולה לתת פייט לערים כמו ראשון לציון וירושלים. המטרה הבאה מבחינתי היא הופעה בינלאומית. אנחנו אמנם לא ערוכים מבחינת מקום, אבל גם לזה נמצא פתרון. מטרה נוספת היא להפוך את מתחם השוק למרכז תרבות לצעירים. יש לנו את אחד השווקים היפים, הצבעוניים והמדהימים בארץ. יחד נוציא מכרזים לבארים קטנים וחנויות שף, ממש כמו שוק מחנה יהודה. אנשים מחפשים לאן לצאת ואם ניצוק לשם תרבות אנחנו נצליח. הגעתי למועצה אחרי שעבדתי עשר שנים עם נוער ופשוט התאהבתי בצעירים. כל עוד אקבל את המנדט והגיבוי מראש העיר אני איתם".
האם לצעירים יש למה עוד לצפות?
הפעילות הענפה של "הגג"בית הצעירים בעיר, שברה שיאים השנה וכ-26 אלף צעירים זכו לסיוע בדמות מלגות לימוד, ייעוץ והכוונה לחיילים משוחררים, הרצאות, יזמות פרטית ושלל פרויקטים נוספים.
עיצוב וסטייל - "המטרה הבאה מבחינתי היא הופעה בינלאומית"

רפי ימין, מחזיק תיק הצעירים | צילום: מלכה ניאון

מודל לחיקוי

"הפכנו למודל לחיקוי לכל רשות בישראל, כולם מגיעים כדי ללמוד מאיתנו ואנחנו גאים להוביל את המהפכה הזו" אומר ימין שמתגאה בעבודת הצוות שנעשית בעיר ומציין לשבח את שיתוף הפעולה הפורה עם מנהל "הגג" חי עטיה, מנהלת אגף נוער וצעירים מריטו קבדה, מנהלת השיווק נטלי שטיין והסנכרון המושלם בין מרכז הצעירים למנהלת מרכז העיר בניהולה של עלוית פרויד שמושך צעירים מכל הארץ לבלות בנתניה. על כולם מנצחת ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, שלדברי ימין מעודכנת בכל פרט ומגבה את המהלכים השונים תקציבית.