להקת אקסום | צילום: זיו שדה אחלה קומבינה: הכירו את להקת אקסום להקת אקסום | צילום: זיו שדה

שלל להיטים, ריאליטי ורשימה ארוכה של שיתופי פעולה הם רק חלק מהרזומה של החיבור האתיופי-ישראלי בין טדרוס לג'קסון הראפרים שיצרו את ההרכב המוסיקלי "אקסום". עם פרגונים מהקהילה ומהמשפחות, אחרי עשר שנים יחד הם לא מורידים את הרגל מהגז וממשיכים להגשים יחד חלומות

כמה דקות ביוטיוב יגרמו לכם להתמכר באהבה ל"אחלה קומבינה", הלהיט הסוחף של ההרכב המוסיקלי "אקסום".

להקת אקסום | צילום: זיו שדה

להקת אקסום, מורכבת מצמד הראפרים האתיופי-ישראלי ראובן ארגאיי, הלא הוא טדרוס וגילאור יהודה (ג'ודיה) – ג'קסון בשבילכם. אמני היפ הופ, רגאיי ודאנסהול שכבר עשר שנים יחד, כותבים ושרים במשותף את הפזמונים, כאשר בבתים כל אחד מעניק טאץ' אישי בגיבוי חברו. "שיתוף פעולה מהסרטים", הם אומרים בחיוך.

מאליעד ומוקי עד הבן של בוב מארלי

במציאות הישראלית, אפקט הריאליטי הוא זה המעניק את החשיפה הגדולה ביותר ואם הצמד נראה לכם מוכר זה לא במקרה. השניים הופיעו בעונה הנוכחית של "הכוכב הבא" והגיעו עד שלב הדו קרב ראש בראש המכובד. רשימת שיתופי הפעולה הארוכה שלהם כוללת שמות והרכבים כמו מטבוחה פרוג'קט, מוקי, אליעד, עידו שוהם, פלד, אורטגה ועוד, אבל האמן המיוחד ביותר עמו הופיעו הוא רוהאן מארלי, בנו של בוב האגדי, באחד מביקוריו בארץ, ובקרוב יתאחדו פעם נוספת לצדו באירוע יום ההולדת ה-73 הסופר חגיגי של האב.

בגזרה המקומית, מדובר בשני חברים טובים שגדלו בנתניה, ראובן גדל בקרית נורדאו וג'קסון ברמת חן, אך לדבריהם, העשייה המוסיקלית האינטנסיבית חייבה מעבר לתל אביב. "לצערנו אנחנו לא גרים בנתניה, אבל אוהבים את העיר והיא תמיד בלב שלנו", מדגיש ג'קסון. לצד הופעות ברחבי הארץ, אוהבים ג'קסון וטדרוס לתת בראש במגרש הביתי, בין השאר בדאג אנד טוני והפיל השחור לצד אירועי הקיץ מטעם העירייה ובפסטיבלי הבירה. "לאחרונה הופענו באירוע הגלישה הגדול של Seat Pro בחוף קונטיקי, ואנחנו צפויים לחזור להופיע בנתניה כבר במרץ הקרוב ב"רידם סושיאל". תישארו מעודכנים!", מוסיף טדרוס.

עיצוב וסטייל - אחלה קומבינה: הכירו את להקת אקסום

להקת אקסום ביום ההולדת של בוב מארלי באירוע בבארבי

מעיר הקודש עד ארון הברית

השם הייחודי "אקסום" נבחר על שם עיר הקודש של אתיופיה (מממלכת שבא הקדומה שהייתה גם ע"פ האמונה בקהילה האתיופית היעד האחרון של ארון הברית שנלקח מבית המקדש בירושלים על ידי בנם של המלך שלמה ומלכת שבא מאתיופיה ונמצא עד היום במקדש בעיר אקסום. "מכאן החיבור בין האתיופי (טדרוס) לצד הישראלי (ג'קסון) של ההרכב", הם מסבירים. בשנת 2009 יצא אלבום הבכורה, הנושא את שמו של ההרכב וכולל את הלהיטים "פתאום באנו", "מה עם הכסף?" וכמובן "אחלה קומבינה". מאז שוחררו סינגלים מצליחים נוספים דוגמת "ארנבת", "בא לשכונה בחור" ו"אש אש מדורה". לפני שלושה שבועות יצא סינגל חדש בשם "עד אין סוף" בהפקתם של צביקה ברנד וצוות 242 פרודקשן, ובימים אלה עומד לצאת אחד נוסף - "להלה" - בשיתוף עם הזמר אבי היילו ובהפקתו של גל מלכה.

עיצוב וסטייל - אחלה קומבינה: הכירו את להקת אקסום

להקת אקסום. צילום עצמי

אלו תגובות אתם מקבלים מהקהילה האתיופית?

"התגובות מצד הקהילה תמיד חמות ומפרגנות, בעיקר בגלל החיבור בינינו שנותן דוגמה להרמוניה חברתית אידאלית ויצירה משותפת ומגוונת. המשפחות שלנו כמובן תומכות ומפרגנות בלי סוף וללא ספק אלה המעריצים הכי גדולים שלנו".
במקביל לעשייה המשותפת, מוביל טדרוס מופע היפ הופ מוסיקלי לבתי ספר תיכונים דרך סל תרבות בשם "נופל וקם", יחד עם האמן והיוצר מומי לוי והרכב נגנים. "המופע משלב בתוכו שירים, סיפורים אישיים של מומי לוי ושלי ועוד דמויות מעולם ההיפ הופ יחד עם קטעי וידאו, כאשר בכולם יש מסר של הגשמת חלום וחיזוק חיובי לחיים".
מה השאיפות שלכם בהמשך הדרך?
"אני מאמין שאני בדרך להגשמה כללית, כך שהשאיפות הרבות שלי הופכות ריאליות ומקבלות זווית מציאותית יותר ויותר", אומר ג'קסון וטדרוס מצטרף: "השאיפות הן כמובן להמשיך להתפתח יחד ולחוד, לכבוש יעדים ופסגות חדשות ואולי אף להתקדם גם מעבר לגבולות הארץ אל השוק העולמי. כמו שאומרים, השמיים הם הגבול".