DOR A BOTIQUE רמת אביב זה כאן: חנות בוטיק יוקרתית נחנכה במתנ"ס דורה DOR A BOTIQUE

"דור הבוטיק" חנות בגדים קהילתית ממותגת לכל גיל ובמחירים שווים לכל כיס נפתחה השבוע בהשקה נוצצת. על ההפקה וההקמה אחראי תחום יזמות הנוער. מנהל המתנ"ס, שגיא אבודרהם: "כשחולמים בענק דברים קורים"

עשרות תושבי נתניה שפשפו עיניים כלא מאמינים, עם כניסתם ל-"DOR A BOTIQUE" במתחם מתנ"ס דורה ביום שני השבוע.

DOR A BOTIQUE

אלפי פריטי לבוש לכל הגילאים קישטו את המדפים המצוחצחים החל מחולצות ומכנסיים, עבור בשמלות ערב יוקרתיות ועד נעליים ממותגות, צעיפים בשלל צבעים ושאר אקססוריס. לכל פריט לבוש בחנות הבגדים הקהילתית הוצמדה תווית הנושאת מדבקה צבעונית עגולה עם המסמלת את מחירו – מחמישה שקלים לזול ועד 50 בלבד ליקר כמעט בלתי נתפס אפילו עבור מי שמתמצא במחירי ביגוד עממיים. בחוץ נבנתה חצר מזמינה עם דשא סינטטי ופינת זולה, ספות וכריות צבעוניות לצד בלונים ורודים ולבנים שנתלו לרגל ההשקה. 

עיצוב וסטייל - רמת אביב זה כאן: חנות בוטיק יוקרתית נחנכה במתנ"ס דורה

DOR A BOTIQUE. במעמד מ"מ ראש העיר, אינג' אלי דלל

1,500 סוסי עץ חדשים

"הרעיון להקים את החנות היה נראה הזיה, אבל ריכזנו עשרות בני נוער והתחלנו לדחוף את המיזם הזה קדימה", מספרת טוהר לוי, רכזת יזמות הנוער במתנ"ס דורה, איך הכל התחיל. "התהליך לא היה פשוט, כי מדובר בנוער שעיקר הפעילות שלו הייתה סביב פייסבוק ואינסטגרם ופחות פעילות בתנועות נוער". בתיווכה של לוי, עברו בין השאר בני הנוער סדנאות שיווק, מיתוג ואף ניהול פיננסי, ובמקביל החל תהליך איסוף הבגדים. חלק הארי הגיע תודות לניצה אוחיון, בעליה של החנות "סוס עץ" ברחוב שטמפפר בעיר, שתרמה מעל 1,500 פרטי לבוש לטובת המיז בין השאר ראלף לורן, נייק ואדידס. "הכל חדש, עם הטיקטים", מדגישה לוי. גם בחנויות באזור פולג-עיר ימים, קריית השרון לצד גורמים פרטיים מדורה בא היטב לידי ביטוי החוש העסקי המפותח של טוהר, ובגדים רבים נוספים נתרמו לטובת השילוב הייחודי של הבוטיק הקהילתי. את חצר הבוטיק תרמה משפחת לגזיאל יחד עם עזרה רבה בתהליך הבנייה.

עיצוב וסטייל - רמת אביב זה כאן: חנות בוטיק יוקרתית נחנכה במתנ"ס דורה

חבר המועצה יוסי דורון, רפי בריגה וועד השכונה, ואיציק לגזיאל, בנו של רפאל לגזיאל. קובעים מזוזה

במסגרת התהליך מיינו בני הנוער תלמידי כתות ז'-י"ב בגילאי 14-18 - את אלפי הבגדים שנאספו, כשרק "השווים" והאופנתיים ביותר נכנסו לחנות. מה שלא נכנס עובר למחזור כשההכנסות הן מהמחזור והן ממכירת ביגוד בחנות הולכות לקופת היזמות העסקית, המורכבת מארבעה פרויקטים - דור א בוטיק, סרט + פיצה בימי חמישי, קפיטריה והפעלות של ימי הולדת. תחום היזמות העסקית במתנ"ס כולל כ-60 בני נוער, כשליש מהם פעילים בחנות. בכסף שיצטבר מתוכננת לבני הנוער חופשה מפנקת בת חמישה ימים לאילת בסוף השנה, כשבשנה הבאה מקווים ראשי המתנ"ס לשדרג את החופשה לחו"ל.

עיצוב וסטייל - רמת אביב זה כאן: חנות בוטיק יוקרתית נחנכה במתנ"ס דורה

DOR A BOTIQUE

מה עושים עם רעיון? משנים את העולם

כהוקרה על פועלה, התקבלה החלטה משותפת כי חנות הבוטיק הקהילתית תישא את שמו של סבה של טוהר, רפאל (פלולו) לגזיאל ז"ל, שנפטר לאחרונה. משפחתה של לוי תרמה את עלויות השיפוץ הסופי במתחם. בהשקה החגיגית והמרגשת השבוע נכחו לא מעט אישי ציבור, בהם חברי המועצה אלי דלל ויוסי דורון, לצד פעילים חברתיים. "מאוד התרגשתי מהפתיחה של החנות. זו עבודה של שנה וחצי שסוף סוף רואים את הפירות שלה", מספרת לוי. "כיף לראות את הרצון של בני הנוער קודם כל לתת". בצוות המתנ"ס ביקשו להודות בכל לבם לעושים במלאכה, יו"ר הנהלת המתנ"ס יוסי דורון, מנכ"לית רשת מתנ"סי מרכז-צפון העיר מירה וינז'ינסקי ומנהל תחום הנוער אריה נעים.

"הנה הגיע היום ואני מאוד מתרגש, תודה לכולכם, לכל מי שתרם ועשה", בירך יוסי דורון במעמד ההשקה. "הבוטיק שלנו שווה לכל כיס ויש כאן בשורה של מיזם חברתי ועסקי, המתאים לאופי ולנשמה של כל מי שעובד פה".
"עבורי זו הייתה הגשמת חלום", אמר מנהל המתנ"ס, שגיא אבודרהם. "לראות את בני הנוער מנהלים ולומדים מה זה מיתוג ושיווק ועד לרמה שממש חצי שכונה נרתמה למיזם המטורף הזה כולל להגיע, לעצב, לקפל ולבנות הדמיות. המון אנשים שותפים לעשייה הזאת, אבל בראש ובראשונה הם כמובן בני הנוער שהופכים חלומות למציאות. המוטו שלנו, שכתוב בענק במתנ"ס, הוא "מה עושים עם רעיון? משנים את העולם". לקחת אחריות על חנות כזו בגיל 15-16 זה ממש לא מובן מאליו, בטח שלא בדור המסכים של היום. כשחולמים בענק – דברים קורים".