יוני ג'ורנו, סיעת "נתניה שלנו" נתניה שלנו בראשות עו"ד יוני ג'ורנו נכנסים לישורת האחרונה יוני ג'ורנו, סיעת "נתניה שלנו"

קצת פחות משבועיים לבחירות ברשויות המקומיות, סיעתו של עו"ד יוני ג'ורנו "נתניה שלנו" ממשיכה להתחזק. בשיחה איתו הוא עושה לנו סדר

יוני ג'ורנו, סיעת "נתניה שלנו"

עו"ד יוני גורנו מי שעומד בראשותה של סיעת נתניה שלנו, מרגיש כי סיעתו הולכת להיות הפתעת הבחירות ואותו זה משמח אבל לא באמת מפתיע. כדמות ציבורית פעילה בנתניה הצליח יוני לזהות את מה שבאמת מחייב שינוי בכל רחבי העיר והוא מבטיח להזיז שמים וארץ כדי לשנות לקדם ולהזיז דברים שקצת דחקו הצידה.
מה לדעתך הבעיה או הנושא שהכי נדחק לשוליים וחייב להיות מטופל בהקדם?
לצערי יש לא מעט נושאים דחופים על סדר היום שנדחקו הצידה, אחד מהם הוא נושא המסתננים בעיר נתניה שרבים התייאשו אבל אני אומר - הוא בר פתרון!
ראש העיר ומועצת העיר נתניה התעלמו במשך שנים מהתפוח הלוהט הזה. המסתננים (לא מהגרי עבודה) וזה לא סמנטיקה! יש הבדל משפטי עצום בין מהגר עבודה למסתנן ולכן יש לומר מסתננים.
תופעת המסתננים מכרסמת בכל חלקה טובה בנתניה. הם קהילה המונה אלפי אנשים בנתניה. חלקם מבצעים פשעים ברחובות, מאיימים מטרידים ומטילים אימה על נערים, נשים ומבוגרים. אני מציע פתרון מקיף שימגר את התופעה. יש פתרון משפטי אשר משולב עם אכיפה! אני מאמין שתוך חצי שנה אצליח להעלים לחלוטין את המגיפה הזאת.
איזה עוד נושא עומד בראש סדר העדיפות של נתניה שלנו?
נושא הקמת בית חולים ציבורי ראשון בנתניה. בית חולים ציבורי בשונה מפרטי, הינו חלק ממערכת הבריאות הממשלתית וייעודה לשמש את כלל האוכלוסייה בישראל על בסיס דמי חבר. בנוסף לכספים אלו מעבירה המדינה תזרים מימון קבוע כחלק מתקציב משרד הבריאות וכן מפרישה מכספי המיסים לטובת המערכת הציבורית כולה ובכללה בתי החולים הציבוריים. לא יעלה על הדעת שנתניה, עיר עם רבע מיליון אזרחים, תהיה ללא בי"ח ציבורי! התושבים תלוים בבית חולים פרטי הנשלט ע"י רבני קרית צאנז' ומנותק בשבת!
בל נשכח שבי"ח יביא 4,000 מקומות עבודה! לא יתכן ש-20 שנה קיים הסכם (בשתיקה) בין עיריית נתניה לרבני קרית צאנז' שלא יקום ביה"ח ציבורי בנתניה, כדי שלניאדו ישאר לבדו ואנחנו נהיה "הלקוח השבוי". לניאדו הפך לקרטל בחסות הרשות. אני מצהיר ומתחייב שאהפוך עולמות עד אשר בנתניה יוקם ביה"ח ציבורי.
נושא נוסף הוא המלונות שעתידים לקום בעיר ימים. מצטער להיות זה שמקלקל את האווירה ולומר לכל הטרמפיסטים למינהם שקופצים פתאום על נושא המלונאות בפולג כאילו מצאו שלל רב, ומעלים פוסטים נחרצים ומקיימים כנסים בהולים, הרי אותם אלו שמעלים פוסטים נזעקים כיום, הם אלו שישבו באותם ישיבות לפני שנים והסכימו עם התכניות ואף העלו פוסט תמיכה בזמנו בהקמת המלונות. למעשה התכניות הללו ידועות כבר שנים רבות, הטוענים לכתר כרגע טוענים כי התכניות שונו, אבל גם אם הם שונו, זה עדיין אותן תכניות מלפני שנים, אם כך מדוע בזמנו לא התנגדתם ואף תמכתם, והינה זה פלא, היום בעת בחירות החלטתם לשים את הנושא בראש סדר מעיינכם, זה בעיני צביעות.
דבר נוסף, אם אני בוחן את הנושא בעיניים משפטיות כעו"ד, הרי שהסיפור כאן בכלל אינו המלונות אלא החוקיות, למעשה במקור תוכננו שם חדרי מלון רגילים, 4 מלונות שהפכו ל-6 מלונות ובעקבות כך כמות חדרים שעלתה דרסטית. מה שאותי מטריד מאוד ומדיר שינה זה שכיום ע"פ התכניות, בכל חדר יש גם מטבח מה שמעלה את החשד שזה יהפוך בסופו של יום לבית מלון בסגנון מלון כרמל.. ובעתיד יהיה בית בושות להשכרת חדרים על בסיס שעתי. ולא לכך פיללנו. המגדלים אמורים להיות בתי מלון ולא שום דבר אחר!

נקודה נוספת חשובה לא פחות, בסמיכות לתכנון בניית המלונות שוכן באתר המזבלה נת 620 שם מתוכננים להבנות כ- 1,300 חדרי מלון. התכנית היא 1700 מגורים ו-1300 חדרי מלון, מישהו בכלל לקח בחשבון את בעיית התשתיות העתידית?
הרי דובר בעבר על יציאה לכביש 2 לכיוון ווינגיט ישירות ובכך בעצם אורחי המלון כלל לא יעברו בשכונה ולא יוסיפו ממילא לפקקים הקיימים כיום, כבר כיום יש בעיות של פקקים נוראיים, כבר כיום סובלים התושבים שם מסתימות ביוב, בעיות מים, בעיות חשמל, וזאת מהסיבה שלא עומדים בכמות התושבים כיום, ואף בניגוד לתכנית המקורית, קל וחומר תארו מה יקרה אם לקטסטרופה התשתיתית כיום, נוסיף עוד 6 מלונות בריכוז אחד. מישהו כאן השתגע
אפרופו בתי המלון בעיר ימים, מה אתה חושב על הסרטון שהעלתה ראש העיר מרים פיירברג איכר בנושא?
צפיתי בסרטון שהעלתה ראש העיר מייד אחרי שטלי העלתה סרטון, אגב בעיניי זה סרטון מתוך היסטריה ופאניקה, ראש העיר טוענת כי העירייה התנגדה להקמת 400 יחידות דיור בחוף הירוק, והתגאתה בכך שמנעה זאת ופעלה שלא יקומו שם 400 יחידות דיור, מרים טענה שנתנה הבטחה לתושבי פולג שלא תקום ולו יחידת דיור אחת, לטענת ראש העיר, לא יבנו יחידה אחת עד שלא יוסדרו מראש בעיות התשתיות, ואני שואל את ראש עיר 20 שנה, והתשתיות על הפנים!!! אז למה אני צריך להאמין כעת לעיריית נתניה שטוענת כי תפעל להסדרת תשתיות טרם הבנייה, איפה את 20 שנה? איפה עופר אורנשיין 15 שנה חבר מועצה? איפה כל חברי המועצה המכהנים כבר עשרות שנים ומבקשים שוב להיבחר? עשרים שנה איש לא דאג באמת לתושבים, עכשיו פתאום שמתמודדים סיעות חדשות ואני בניהם והסקרים מנבאים לנו מנדטים רבים.
באיזה איזור אתה מתכוון למקד את עשייתך?

סיעת נתניה שלנו בראשותי ממש לא מתנגדת לפיתוח דרום העיר או כל חלק מנתניה, וכמובן שאין חלק ספציפי בו אנחנו בוחרים להתמדד. יחד עם זאת, יבינו קברניטי העיר, שמה שהיה לא יהיה, הזמנים ישתנו, אנחנו לא נאפשר לבנות ללא הכנה תשתיתית וללא מחשבה רק בכדי לכאורה לרצות קבלן כזה או אחר. תושבי רמת פולג עיר ימים בפרט ותושבי נתניה בכלל, לא יהיו בני ערובה בידי עיריית נתניה, בעוד חודש כשנשב במועצת העיר, תושבי פולג עיר ימים ותושבי נתניה בכלל ישכילו לראות כי מועצת העיר החדשה כשאנחנו בתוכה, תפעל לשרת את אינטרס הציבור ולא את אינטרס הכיס של קבלן כזה או אחר! רווחת התושבים בעיני מעל לכל שיקול אחר! מה שהיה לא יהיה.
נושא נוסף הוא הסקר שנערך ע"י אתר "חדשות נתניה 360", בסקר שהקיף 1,500 נשאלים, סיעת נתניה שלנו זוכה להיות הסיעה השלישית בגודלה אחרי נתניה אחת, בסקר אנחנו עומדים על 2.5 מנדטים, הנתון המעניין הוא שאנחנו גורפים קולות בחלקים יחסית שווים בכל חלקי העיר ולא באזור מסוים. הקולות שלנו מגיעים מכל שכבות האוכלוסיה, הנתון הזה מעודד מאוד וזאת מהסיבה שאנחנו עובדים קשה מאוד, המון חוגי בית, מפגשים אישיים, סיורים ברחובות, בגנים ציבוריים, אנחנו מגיעים לכל מקום שרוצים לשמוע אותנו, יש לנו רשימה מגוונת ואיכותית, אנחנו נדאג לחינוך רווחה ואיכות החיים, נחזיר את העיר לתושבים, נחזיר את הנשמה לעוצמה!! היום נותרה רק העוצמה, הנשמה/ החמלה, נעלמה.. נתוני הסקר מלחיצים את שאר הרשימות וזה ההסבר מדוע משחיתים רק לנו יום אחרי יום את השלטים, זה לא יעזור, נמשיך לעבוד קשה ונשמור על בסיס הכוח, נתניה שלנו תהיה הפתעת הבחירות, אין לי בכלל ספק.
איפה אתם יום אחרי הבחירות?
מצד אחד אני מאמין שיקח לי יום יומיים לנוח ולהתאפס ומצד שני ברור לי שאנחנו נתחיל לצעוד קדימה. אני מאמין וצופה שמשהו טוב קורה ועוד יקרה בעיר נתניה