שכונת אגמים נתניה | תמונה: עיריית נתניה, צילום פלג אלקלעי זוכי מחיר למשתכן נתניה קיבלו הודעה "המכרז בוטל" שכונת אגמים נתניה | תמונה: עיריית נתניה, צילום פלג אלקלעי

זוכי מחיר למשתכן בנתניה, קיבלו ביום ראשון מכתב כי בוטל המכרז לגבי המתחם הזוכה. הזוכים במכרז כועסים "איך יוצא מכרז של המדינה ללא אישורים נדרשים"?

פרוייקט מחיר למשתכן בנתניה, בו כבר זכו המשתתפים, בוטל, שלושה חודשים לאחר הזכייה.

זוכי פרוייקט 534 במחיר למשתכן של הקבלן ציון בריגה ובניו עיר ימים בע"מ, בשכונת עין התכלת, עודכנו ביום ראשון השבוע, כי אחד המתחמים בהגרלה בוטל. הזוכים קיבלו מכתב ובו צוין "ברצוננו להביא לידיעתך כי בהתאם להחלטת ועדת מכרזים ברשות מקרקעי ישראל, בוטל המכרז לגבי מתחם 50375, וכי בכוונת רשות מקרקעי ישראל לפרסם מכרז חדש בימים הקרובים בנוגע למתחם זה. ניתן להניח כי בשל האמור יחול עיכוב מסוים בלוח הזמנים לקידום הפרויקט במתחם זה".

בשל כך, מתאפשר לדיירים שזכו בהגרלה, לשמור על זכייתם בהגרלה ולהירשם להגרלות אחרות הפתוחות לרישום, עד שיזכו במכרז אחר.

עוד צוין במכתב "אם תבחר להירשם להגרלה אחרת, ותזכה בה, יוסר שמך מרשימת הזוכים בהגרלה 534 מיד עם הזכייה, ללא אפשרות חזרה לרשימת הזוכים".

הדיירים חשים מתוסכלים מאחר ובינתיים לא רכשו דירות בשוק החופשי והמחירים התייקרו, כמו כן הם זכאים בסדרה א', כאשר הגרלות אלו היו האחרונות שמיועדות לזכאי א' בלבד, ובכך ויתור על הזכייה וההשתתפות בהגרלות אחרות יחד עם סדרה ב', תקטין משמעותית את סיכויי זכייתם בהגרלה אחרת.

עדי בן שמעון, אחת מזוכות המכרז סיפרה כי המכתב מתסכל ומכעיס את הזוכים "לא ידענו כלל שיש בעיה עם המכרז, ניסינו ליצור קשר עם הקבלן מספר פעמים ורק אתמול קיבלנו פתאום את המכתב, הרבה מהזוכים אמרו שכבר ירשמו לפרויקטים אחרים כי הם מבינים שעד שיצא המכרז ויסתיים, זה יקח הרבה זמן" עוד הוסיפה עדי "אנשים כועסים, לא מבינים איך קורה דבר כזה, איך יוצא מכרז של המדינה ללא אישורים רלוונטים. אנחנו מאוד ממורמרים על המדינה ועל העירייה איך קורה דבר כזה, אולי פספסנו הזדמנות אחרת, ביטלנו דברים אחרים? יש לנו הרבה שאלות ואין לנו מי שיענה עליהן".

תגובות

משרד האוצר הפנה לרשות מקרקעי ישראל לקבלת תשובה.

תגובת רשות מקרקעי ישראל "המכרז המדובר יפורסם בשנית בקרוב תוך הקפדה שהמחיר למטר עבור זוכי מחיר למשתכן, יהיה זהה למחיר למטר במכרז שבוטל. הצורך לפרסם את המכרז בשנית נוצר בשל החלטת חברה בריגה לוותר על זכייתה"

תגובת חברת ציון בריגה ובניו עיר ימים בע"מ

"חברת בריגה בשלבי תכנון וקבלת היתר למתחם אחד בצפון נתניה. מדובר באזור חדש אשר מקבל את מלוא תשומת הלב הן בתכנון והן ברמת הגימור , וכול זאת בשיתוף פעולה מלא עם הרשות המקומית על מנת לקבל תכנון אופטימלי לאזור.

לוח הזמנים לפיתוח ובניית צפון נתניה לא ייפגע בין אם חברת בריגה תבנה מתחם אחד או שניים , שכן בימים אלה פועלות הרשות המקומית ורשות מקרקעי ישראל על חידוש המכרז למתחם השני ועל תכנון שני המתחמים במרץ רב ואנו מאמינים ומקווים שיחידות הדיור ייבנו עפ"י לוחות הזמנים המקוריים , כך שבסוף התהליך הזוכים יהיו מאוד מרוצים".