תמונה : עיריית נתניה נתניה מהערים המובילות בהיצע דירות להשכרה תמונה : עיריית נתניה

בדיקה של אתר יד2 שבחנה את דפוסי הגלישה של משתמשי האתר, מצאה את הערים שאופיינו בביקוש הגבוה ביותר להשכרת דירות, את הערים עם היצע הדירות להשכרה הגדול ביותר ומהן השכונות המבוקשות ביותר 

לפי ממצאי הבדיקה, המבוססת על מאגר נתונים עצום, העיר המבוקשות ביותר להשכרה ברבעון הראשון של 2018, היא ת"א יפו, נתניה מדורגת במקום השמיני 186,872 גולשים חיפשו דירה בנתניה, מדובר בעליה בשעור של 4% בביקושים בהשוואה לנתוני החיפושים בתקופה המקבילה בשנת 2017. 

הנתונים מגלים כי מבחינת היצע הדירות המוצעות להשכרה, נתניה נמצאת במקום החמישי עם כ-2,100 דירות ומדובר בעלייה של 16% בהשוואה לשנת 2017.

כשבוחנים מה הן השכונות המבוקשות ביותר בישראל למגורים בשכירות, קרית השרון בנתניה נמצאת במקום ה-14. לפני קרית השרון נמצאות שכונות שונות בירושלים ובתל אביב וכן שכונת הדר בחיפה.

מבחינת היצע הדירות להשכרה, דרום מרכז העיר נתניה מציע את מאגר הדירות הגדול ביותר בנתניה עם 544 דירות להשכרה, צפון-מזרח מרכז העיר מציע 379 דירות להשכרה.

גל עופרים סמנכ"לית שיווק ומוצר באתר יד2 מתייחסת לנתונים ומציינת כי "בתחילת 2018 אנו רואים עלייה בביקוש לדירות להשכרה לעומת ההיצע. בנוסף, ניכר כי משכירי הדירות מצליחים במרבית הערים והשכונות שנבחנו להשכיר את הדירה בבעלותם תוך זמן קצר באופן יחסי לתקופה המקבילה אשתקד. ממצאים אלה מצביעים על המגמה הנוכחית בשוק השכירות. היצע הדירות להשקעה קטן לאור צעדי הממשלה להרחקת משקיעים מהשוק לכדי הגדלת היצע הדירות למגורים, בעוד הביקוש לדירות להשכרה על ידי מחוסרי דיור ומשפרי דיור גדל".