כנס ערים חכמות כנס ערים חכמות: נתניה ברביעייה הראשונה כנס ערים חכמות

נתניה ברביעייה הראשונה של ערים חכמות בישראל במסגרת המרכז הבינתחומי בהרצליה. המדד בדק טכנולוגיה ונגישות של הרשויות במגוון תחומים 

פורום ערים חכמות

מדד הבינתחומי לערים חכמות ומקיימות מחבר מטרות ומדדים של אסטרטגיה וקיימות עירונית לעולם של חדשנות וטכנולוגיה ובוחן שילוב של ניהול, אסטרטגיה וקיימות עירונית תוך בחינת התאמתן לעולם של חדשנות וטכנולוגיה תוך שילוב והתייחסות ליעדי פיתוח גלובליים שהוגדרו על ידי האו״ם.

במקום הראשון דורגה תל אביב, נתניה דורגה במקום הרביעי.

בין הפרויקטים המובילים להפיכתה של נתניה לעיר חכמה קיים פרויקט להצבת סיבים אופטיים שיאפשרו העברת נתונים מהירה ומאובטחת יותר של מידע עירוני. לאחר סיום פריסת רוב הסיבים, תיושם תכנית דיגיטאלית הכוללת בין השאר חיבור מוקדים עירוניים, מוקדי חינוך, בנייני משרדים ועוד לרשת הסיבים. הסיבים הם תשתית לשירותים העתידיים שיינתנו לתושבים דרך פלטפורמה אמינה, מהירה ויעילה.

נתניה מובילה גם בתחום התחבורה בארץ ובעולם. נתניה נבחרה לעיר בה יוקם שדה ניסויים לרכב האוטונומי שיהווה תשתית לתעשיית הרכב האוטונומי ההולכת וגדלה, כמו כן נתניה הינה העיר הראשונה בה מתבצע תכנון לפרויקט ה-SKY TRAIN (רכבת אווירית) בסיוע משרד התחבורה. מדובר על פרויקט ייחודי של NASA והתעשייה האווירית אשר יסייע בצמצום התנועה והפחתת זיהום האוויר.
בנוסף למערך התחבורה הציבורית בעיר, הצטרף מערך הרכב השיתופי החשמלי CAR 2 GO, אשר מיועד לנסיעות קצרות וחוסך בעלויות הנסיעה בכלי רכב.

בימים אלה נבחנות טכנולוגיות ייעודיות במטרה להקל על עומסי התחבורה, כאשר בין היתר נבחן איתור מקומות חנייה בשטחים ציבוריים באמצעות חיווי באפליקציה ייעודית וכן על גבי שילוט דיגיטלי.