לכבוד פסח - שת"פ של בי"ח לניאדו עם השף מאיר אדוני צלי בקר ברוטב יין, גזרים קונפי, פטריות ומנגולד

השף מאיר אדוני יצר חוויה קולינרית משובחת העומדת בתנאי הכשרות והבריאות המחמירים ביותר, בתפריט החג של בית החולים לניאדו

צלי בקר ברוטב יין, גזרים קונפי, פטריות ומנגולד
קציצות טלה, קרם ארטישוק ירושלמי וסלט משוויה
פרגיות בסילאן, ג'ינג'ר, שום והדרים, קרם בטטה, ופטריות פורטבלו צלויות.

אלו לא מנות במסעדת שף, אלא חלק קטן מהמנות שיוגשו בחג הפסח למטופלי ועובדי בית החולים לניאדו בנתניה.
התפריט המושקע הוא תוצר של שיתוף פעולה יוצא דופן בין השף הבינלאומי מאיר אדוני, לבין בית החולים לניאדו במטרה להעניק למאושפזים ארוחות חג מפנקות במיוחד גם אם יאלצו להעדר מארוחת הסדר המשפחתית. המנות שיוגשו בבית החולים בארוחת ליל הסדר ולאורך החג ישקפו את הקו המזוהה עם השף - מנות מהמטבח המסורתי מטופלות דרך טכניקות עדכניות עד ליצירת מנות שכל ביס לוקח אותך למקום אחר ומרגש.

אוכל ומתכונים - לכבוד פסח - שת"פ של בי"ח לניאדו עם השף מאיר אדוני

"עבורי כשף, היה פה אתגר כפול" מספר אדוני, "ראשית, כדי לתת את הנגיעה לכל מנה שיוצאת מהמטבח ועומדת בסטנדרטים הגבוהים שלי נדרשת השקעה יתרה, מה שאיננו מובן מאליו כלל במטבחים גדולים כמו מטבח בית חולים שאמור לספק אלפי מנות טריות מדי יום. אבל האתגר האמיתי היה אתגר הכשרות, שכן בית החולים מקפיד על רמת כשרות מחמירה וגבוהה במיוחד בחג הפסח כך שנדרשתי להיות יצירתי במיוחד מבלי להתפשר על הנראות ובעיקר על הטעם".

נדב חן, מנכ"ל "לניאדו": "עם הגדילה וההתפתחות של בית החולים ישנם מטופלים רבים בפסח, לכן בחרנו להשקיע מאמץ מיוחד ולהבטיח עבורם את תחושת החג. לפיכך, חברנו לשף המוערך אדוני שמעניק למטופלים שלנו חוויה קולינרית משובחת שלא נופלת מהטעמים של הבית. זו משימה לא פשוטה אבל אני גאה לומר שבמאמץ משותף הצלחנו לגבש מגוון חדשני של ארוחות כשרות, טעימות ומצולחתות ברמה הגבוהה. כך שאם חשבתם שפסח כשר זה רק תפוח אדמה ועוף – אז תתכוננו להיות מופתעים".

השף נתנאל בן נעים, מנהל מערך המזון בלניאדו: "זכינו לשיתוף פעולה מצוין ולא מובן מאליו עם אדוני, עילוי בתחומו, שהגיע עם ראש פתוח, סובלנות וים של יצירתיות. העבודה איתו הכניסה פרץ של אנרגיה ומוטיבציה לצוות שתבוא לידי ביטוי על הצלחת".

השף מאיר אדוני: "תכנון ארוחות חג לתפארת, בסדר גודל שכזה ובתנאי הכשרות המחמירים, הוא מסע קולינרי שלם ואתגר מקצועי שאני שמח שלקחתי על עצמי – הצלחתי לייצר מנות שמכבדות את המסורת ויחד איתה מעניקות עוד רבדים וייחודיות שאני מאמין שתפתיע ותרגש את הצוות והמטופלים".