בני קסוטו לפני התאונה נולד לגלוש: סיפורו של בני קסוטו בני קסוטו לפני התאונה

בני  קסוטו גלש להנאתו בים ברחבי תבל, עד שתאונת אופנוע לפני כ-16 שנה שינתה את התכניות. היום, כשהוא נכה 100%, הוא מתרשם מהרמה הגבוהה באליפות העולם בגלישה בעיר, שומר על האהבה לכחול של המים וחלומותיו הצנועים הם לשוב ליהנות ולגלוש עם הילדים. וגם: שלל חוויות האליפות המרגשות של רפי ימין

אליפות העולם בגלישה נערכת בימים אלה בנתניה, בהשתתפות כ-96 גולשים מרחבי העולם בסבב המקצועני בחוף קונטיקי בעיר.

אחד האנשים שמגיע כדי להתרשם מהרמה הגבוהה במים וצופה במתמודדים בהשתאות הוא בני קסוטו, בעבר אחד הגולשים הטובים והמרשימים בנתניה, חרף העובדה שלא התחרה בתחרויות רשמיות. אלא שלפני כ-16 שנים ההנאה מריחוף הגלשן לגובה הגלים נקטעה, עת עבר קסוטו תאונת אופנוע, סבל מפגיעת ראש וחייו ניצלו בנס.

חודשיים וחצי בקומה

בני קסוטו (40) מתגורר בשדרות ניצה בצפון נתניה, הוא נשוי למזית ואב לאביגיל (6) ויותם (3). בצעירותו לא התחרה אמנם בתחרויות רשמיות, אבל גלש כתחביב על גלשני רוח להנאתו בחופים הציוריים של קוסטה ריקה, אינדונזיה וברזיל. הוא אוהב את כל מה שקשור לים ובעל תואר ראשון בביולוגיה ימית מהמכללה הימית במכמורת.

היום השחור, ששינה את חייו לתמיד, התחרש ב-12 בדצמבר שנת 2000, עת עבד כשליח פיצה. "נסעתי על האופנוע שלי מכיוון צורן לאבן יהודה. בדרך הייתה פניה לפרדסיה ורכב שלא ציית לתמרור עצור פשוט הוריד אותי", הוא משחזר. "סבלתי מפגיעת ראש קשה מאוד, וכן שברים בעצמות, בצלעות ובלסת. עברתי מספר ניתוחים קשים בפנים, בהם ניתוח לשחזור הלסת והשתלות שונות. במשך חודשיים וחצי הייתי בקומה וכמובן בסכנת חיים".

כיום מצליח קסוטו לצעוד על שתי רגליו ומצליח פחות או יותר לשמור על עצמאותו. הוא מועסק כעובד כללי במכללה הימית במכמורת, שם למד. במסגרת תהליך השיקום, הוא עושה שלוש פעמים בשבוע פיזיותרפיה באופן עצמאי, ופעם בשבוע מקבל טיפול של הידרותרפיה, מרגיש טוב יותר וחש שיפור במצבו. "למדתי להתמודד עם זה וביום-יום הכל בסדר", שומר בני על אופטימיות. "אין ספק שקיבלתי הרבה כוחות מאשתי והילדים".

עיצוב וסטייל - נולד לגלוש: סיפורו של בני קסוטו

בני קסוטו היום  

"לא מוותר על החלום"

בני, יש סיכוי שעוד תחזור לגלוש בעתיד?

"אני חייב. אני מתאמן כדי שזה יקרה אבל עדיין לא הצלחתי. בפעם האחרונה הייתי בים לפני שבוע עם הגלשן, הצלחתי לעמוד עליו אבל נפלתי. עדיין לא ויתרתי על החלום הזה. זו האהבה וההנאה של החיים שלי ואני מתכוון לעשות הכל כדי לחזור לגלוש. אני מאמין שעוד אחזור ליהנות, והחלום הגדול הוא ללכת לגלוש בים עם הילדים שלי. זה יהיה אושר גדול עבורי".

"אליפות עולם בנתניה? פרדוקס"

קסוטו, כחובב מושבע של כל מה שקשור לים, מקפיד לפקוד את חוף קונטיקי ולהתרשם מהביצועים של הגולשים המקצוענים, שמפגינים את יכולתם על גלשני הרוח, שעולים על גלים גבוהים בגובה של 3-4 מטרים. פעם אחר פעם הוא משפשף את עיניו כדי להאמין שהתחרות היוקרתית אכן נערכת בעיר מגוריו. "יש כאן תחרות טובה עם משתתפים ברמה גבוהה, ביצועים יפים ודברים שלא רואים בכל תחרות", פותח קסוטו. "מגיעות מילים חמות וכל הכבוד שהביאו את האליפות הזו לנתניה. זה מראה על ההתקדמות של העיר והענף ומעכשיו ישימו לב לגלישה יותר מאשר בעבר. יש הרבה אנשים על החוף, כולם מתלהבים והאווירה טובה. כיף לראות את זה. פעם אם היית אומר לי שיביאו לארץ את אליפות העולם בגלישה לנתניה, הייתי עונה שזו בדיחה טובה, אפילו פרדוקס. אף אחד לא חלם על זה אף פעם. מי שגולש פשוט לא מאמין שזה באמת קורה. ממש חלום שהתגשם".

עיצוב וסטייל - נולד לגלוש: סיפורו של בני קסוטו

תחרות הגלישה השבוע בחוף קונטיקי  

שגרירות הסלבס

ואי אפשר בלי כמה מילים על האווירה הייחודית שפוקדת את נתניה בימים אלה. מי שיזם ארגן הפיק ועבד במשך שנה ימים ולילות למען התחרות הוא יוסי זמיר יושב ראש ארגון הגולשים. לרפי ימין, חבר המועצה ואחראי תיק הצעירים בעיר, חלק גדול בהבאתה של התחרות העולמית לעיר. הוא עצמו גולש כבר 27 שנים, בעל חנות למוצרי גלישה ומדריך גלישה שהוציא תחת ידיו ארבעה אלופי ישראל, ומספק הצצה לקרנבל הנתנייתי בימי האליפות.   

"אני הרבה מאחורי הקלעים אבל כל מי שמכיר את ארגון הגלישה יודע שיש לי בו חלק", מספר ימין. העלנו את נושא האליפות לראש העיר ולשמחתנו היא אישרה ונתנה את ברכתה. בכלל, יש כאן שת"פ מדהים בין כל הגופים בעירייה – מחלקת הספורט - מוטי שעיבי וניר יבלונסקי שעשו מעל ומעבר, מנהלת החופים והדוברות העירונית שנרתמה. מעבר לכך, יש פה לוגיסטיקה מדהימה, וגם חברת ההפקות 'גולדפיש' ראויה למילים חמות. אני מוריד את הכובע גם בפני יו"ר ארגון הגלישה יוסי זמיר ואחיו, ליאור זמיר, מנהל השיווק".  

מה זה אומר עבור נתניה לארח תחרות כזו?

"זה לא רק נתניה, זה כל העולם. תחשוב שרק אתמול (חמישי) צפו באפליקציה 6 מיליון איש וראו את החופים הקסומים של נתניה. זה כבוד ויוקרה לראות כאן גולשים מכל העולם. מתוכנן להם סיור בירושלים ועשינו להם סיור גרפיטי בעיר. אנשים נהנים ממה שהם רואים, מרכז העיר תוסס ופורח וזה כיף אדיר".

"מגיעים לא מעט סלבס כדי לצפות בתחרויות וכל אחד כזה הוא מבחינתי שגריר של נתניה", מוסיף ימין. "אם זה נתי רביץ, דני קושמרו או אחד מכוכבי ארץ נהדרת – לכל אחד שמגיע אני עושה סיור במתחמים השונים – מתחם ה-VIP, מתחם המתחרים ומתחם השופטים".

"חיידק לכל החיים"

לא קשה להרגיש באהבתו הגדולה של ימין לענף: "גלישה זה ממש זה כמו דת. לא משנה כמה תלמד – תמיד יהיה עוד משהו", הוא אומר. "אי אפשר למצות את הגלישה וזו גאווה גדולה להיות חלק מזה. לשמחתי נתניה נחשבת לאחד המקומות הטובים בארץ לגלישה. אני עצמי 'קונטיקאי' בדם ואם נתפסת בחיידק – זה לכל החיים".