מרים פיירברג איכר "החזרה לעבודה בוערת למרים בעצמות" "החזרה לעבודה בוערת למרים בעצמות"
ביום שני הקרוב, אחרי כמעט חודשיים, תשוב ראש העיר מרים פיירברג-איכר למקום עמו היא מזוהה יותר מכל - עיריית נתניה. רגע לפני, חברים קרובים ובכירים בעירייה מספרים מה עבר בתקופה האחרונה על הגברת הראשונה של נתניה
יום שני, ה-7 בנובמבר בשעה 13:00 בצהריים צפוי להיות רגע מכונן עבור תושבי נתניה, אבל קודם כל עבור ראש העיר, מרים פיירברג-איכר.
לאחר שהורחקה למשך חודש וחצי ממשרדי העירייה בעקבות פרשת 255, בה היא חשודה בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרויקטים של נדל"ן, תשוב פיירברג-איכר לעבודה, כמו גם למשרדי חל"ת (החברה לפיתוח ותיירות נתניה). 
יחד עם התקופה בה שהתה במעצר, מדובר בכמעט חודשיים בהם שהתה פיירברג-איכר מחוץ לבית הטבעי שלה – עיריית נתניה. יש לציין כי ראש העיר צפויה לשוב לפעילות מלאה בעירייה ביום שני, זאת במידה והמשטרה לא תבקש, בשל צרכי חקירה, את הארכת תקופת ההרחקה שלה לפרק זמן נוסף. 

מעודכנת בכל

אז מה עושה האישה הראשונה של נתניה במשך כמעט חודשיים תמימים, בהם היא שוהה ב'חופשה כפויה' ולמעשה נאסר עליה לפעול למען העיר שהיא כל כך אוהבת? 
חברים קרובים של פיירברג-איכר, כמו גם גורמים בכירים בעירייה עמם שוחחנו, ממהרים להבהיר כמעט פה אחד שראש העיר לא חדלה לעבוד כמעט לרגע. בהקשר זה יש לציין כי במהלך תקופת הרחקתה, הותר למרים להיפגש עם מנכ"ל העירייה, אבי בן חמו, בתאום מראש עם היחידה החוקרת, כך שתוכל להישאר מעודכנת בנעשה בעירייה. יתרה מכך, לפני החגים נכחה מרים בכנס של אגף החינוך העירוני, ואף עלתה לברך את הנוכחים.  

"אנשים הבינו כמה העיר הזו צריכה אותה"

"מרים תגיע ביום שני לעירייה בכל הכוח, עם אנרגיה מטורפת, כמו חדשה", מספר גורם בכיר בעירייה. "היא בטוחה בחפותה ויודעת שההר יוליד עכבר. מעבר לכך, המנוחה הזו דווקא עשתה לה טוב. אנשים הבינו כמה העיר הזו צריכה אותה וכמה אף אחד לא יכול להיכנס לנעליים שלה". 
גורם נוסף בעירייה הוסיף: "היא ניצלה את הזמן כדי לנוח, אבל גם עסקה במלחמה האישית שלה בכל הקשור לסוגיה המשפטית. בשורה התחתונה היא מאוד בטוחה בעצמה".
"מרים לא רגילה לזמן פנוי אלא תמיד להיות בכל מקום. היא ציבורית באישיות שלה", מספרת חברה קרובה של ראש העיר. "מצד אחד, היה לה יותר זמן לנכדים, למשפחה הקרובה ולחברים שנתנו לה שקט ורוגע, אבל מצד שני, בבית היא לא הייתה יותר מדי ונשארה פעילה מאוד. היא הייתה זקוקה למנוחה הזו, אבל גם ניצלה אותה למחשבות ותכניות וכעת היא תחזור להנהיג ולנהל את העיר בכוחות גדולים אפילו יותר. היא מאוד חזקה ואני בטוחה  שבעירייה התגעגעו אליה".

"מרים תחזור בגדול"

בכיר בעירייה מבקש להבהיר שראש העיר ממש לא תזדקק לזמן מיותר כדי להשלים את החסר, וגם בתקופת היעדרותה הייתה בקיאה היטב בכל המתרחש בנתניה: "גם כשלא הייתה כאן פיזית, מרים המשיכה לנהל את העיר", אמר. "היא נפגשה הרבה מאוד עם אבי בן חמו, קיימה פגישות בנושאי חינוך וקיבלה החלטות חשובות בנושאים שעמדו ועומדים על סדר היום. מרים מעודכנת בכל. היא יודעת בדיוק מה נמצא איפה בכל נושא ובאיזה שלב נמצא כל פרויקט, כך שהיא לא חוזרת מהקפאה או לתוך ואקום, אלא להמשיך לעבוד כרגיל בשיתוף פעולה איתנו, כדי לעשות את מה שאנחנו יודעים ולתת את השירות הטוב ביותר לתושב. היא מגיעה רעננה, בכוחות מחודשים וכולנו מאוד סומכים עליה".
"מרים עבדה, ועוד איך עבדה", מסכם חבר קרוב של ראש העיר. "היא נראית טוב, מרגישה מצוין ובהחלט רואים שהחזרה לעבודה בעירייה בוערת לה בעצמות. היא מאוד חזקה ורוצה כבר לחזור -ובגדול".