רינת ונטורה. זה הכוח שבי "הכל אפשרי. הבלתי אפשרי פשוט לוקח יותר זמן" רינת ונטורה. זה הכוח שבי

רינת ונטורה מרמת פולג השילה ממשקלה 110 ק"ג בשלוש שנים ושינתה את חייה מן הקצה אל הקצה. עם ספר חדש שמתעד את סיפור חייה והרצאות העוסקות בהעצמה ותהליכים משני חיים, היא מצהירה: "המרחק בין הרצוי למצוי הוא עשייה"

רינת ונטורה קיבלה ברביעי האחרון מתנה ייחודית לכבוד יום האשה:
הספר שלה, "הכוח שבי", אותו כתבה במשך שנתיים ומתאר בפרטי פרטים את הקשיים הרבים אותם חוותה כילדה ובהמשך כאישה שמנה, סיים את הליטושים האחרונים בבית הדפוס ובעוד שבועיים יופץ רשמית בחנויות. משפט הפתיחה של הספר – "מי שיש לו למה שלמענו יחיה, יוכל לשאת כמעט כל איך" (פרידריך ניטשה) מזניק את הקורא לעולמה המרתק של ונטורה, שלמרות הדרך הלא פשוטה שעברה בלשון המעטה – בחרה בחיים.     

"כמו לידה"

הספר, חותמת אחת מני רבות לסיפור ההצלחה של ונטורה, אינו מובן מאליו. מי ששקלה בעבר קרוב ל-200 ק"ג ומרבית חייה נאלצה להתמודד עם משקל, החליטה לעשות שינוי ויהי מה – ובניגוד לרבים שבעיקר מדברים ומצפים שהדברים יקרו מעצמם – היא עשתה, ועוד איך עשתה. התוצאה: 110 ק"ג שהורידה ללא ניתוחים או התערבות חיצונית בתקופה של שלוש שנים, שלושה ילדים שהם בבת עינה וזוגיות פורחת בשנתיים האחרונות עם אברהם. 
עיצוב וסטייל - "הכל אפשרי. הבלתי אפשרי פשוט לוקח יותר זמן"
"חבלי הלידה הגיעו לסיומם", כתבה בפוסט מרגש בפיסבוק. "כתיבת ספרי הייתה חתיכת הרפתקה שלא ציפיתי לה. יש בה כאב, שמחה, התרגשות, ציפייה וחששות, אך בעיקר המון פרפרים בבטן. חלמתי להוציא את סיפורי ועשיתי זאת בעמל רב וחציבה בסלעים של נימי נפשי".
"הספר הוא המתנה הכי נפלאה שקיבלתי", מספרת ונטורה. "הוא כמו הילד הרביעי שלי. פתאום להחזיק אותו אחרי שעמלתי עליו שנתיים ולדעת שסוף סוף הגעתי למוצר המוגמר זה ממש כמו לידה".
לא פשוט להעלות על הכתב קשיים שחווית במשך שנים.
"כן, זה מפרק לקחת את עצמך, לחזור למקום הכואב ולהבין כמה שנים חייתי בהדחקה, אבל מצד שני זה גם ריפוי וסגירת מעגל. להתקשר לאנשים מהעבר שהיו שם בשבילי ולהודות להם. בדיוק היום דיברתי עם אם הבית של הפנימייה בה הייתי בתיכון. לדעת שהיא מזהה את הקול שלי ולהביא לה את הספר עד הבית עם הקדשה הייתה הרגשה מדהימה. היא בכתה מהתרגשות ואמרה שאני כמו הילדה שלה". 
מה הציפיות שלך מהספר?
"אני מקווה להוות השראה לאנשים ולהדגיש שלא משנה מה הקלפים שהיקום חילק לך, אתה יכול לבחור להיות קורבן של החיים שלך או להיות סיפור הצלחה. אני בחרתי להיות סיפור הצלחה. הכל אפשרי. הבלתי אפשרי פשוט לוקח יותר זמן. מלהיות אשה אומללה ששקלה כמעט 200 ק"ג, רצתי בשנה שעברה חצי מרתון. זה שינוי בחיים ואורח חיים הוא לא רק אכילה. זה להפוך לאדם חיובי עם אנרגיות אחרות וחיוך על הפנים". 
עיצוב וסטייל - "הכל אפשרי. הבלתי אפשרי פשוט לוקח יותר זמן"

ליהנות מהדרך 

רינת ונטורה (40) מתגוררת בשכונת רמת פולג בנתניה ועובדת ב-20 השנים האחרונות כקוסמטיקאית. אמא לאור בת ה-18, אופיר בן ה-14 ואבישג בת ה-7. מדריכה ומלווה לתהליכים משני חיים, מתמחה בייעוץ לשינוי אורח חיים, להשגת מטרות ולהעצמה אישית, ומעבירה הרצאות וסדנאות קבוצתיות, ביניהן סדנת בישול בריא.
"ההרצאות באות להסביר על הרצוי והמצוי בחיים, ואך אנחנו עושים את השינויים הגדולים בצעדים קטנים. אני מאמינה שהמרחק בין הרצוי למצוי הוא עשייה", היא אומרת. "השינוי נראה חיצוני, אבל הוא פנימי הרבה יותר. אני קוראת לזה לחפש את האביר שבפנים ולגלות שאני האביר על הסוס הלבן של עצמי. כבר שנים אני שומעת לקוחות שלי אומרות 'אני לא יכולה כך וכך', אבל אני רוצה להעביר להן מסר שהן כן יכולות. צריך להוציא אנשים מתבניות. כל בן אדם הוא סיפור והשאלה היא מה אנחנו עושים. הכל בראש שלנו. אני מלאת מוטיבציה ורוצה לצעוק בכל הארץ שזה הסיפור שלי וזה הכוח שבי".    
לסיום, גלי לנו בבקשה איך יורדים יותר מ-100 ק"ג בשלוש שנים. 
"לא מסתכלים על ה-100 ק"ג שלפניי, אלא רק על הקילוגרם הראשון. חשוב ליהנות לא רק מהתוצאה, אלא גם מהדרך".