מועצת עיריית נתניה בעיריית נתניה מציגים: 87, 88, 89... פוצץ! מועצת עיריית נתניה

הפארסה בישיבות המועצה ממשיכות לשבור שיאים חדשים. 13 שאילתות אמורות היו לעלות לדיון, אבל רק ארבע מהן נדונו בסופו של דבר וזכו למענה. לאחר חצות הוחלט להפסיק את הישיבה ולהעביר אותה לחודש הבא – הכל בליווי צעקות וויכוחים שכל קשר בינם לנעשה בעיר מקרי בהחלט. על מה כן מצביעים בלהט? האם לדחות את הישיבה בשעתיים. תמונת מצב עגומה מודל מאי 2017

לא אחת נכתב על אי הסדר בלשון המעטה המתחולל אחת לחודש בישיבות המועצה הסוערות של עיריית נתניה.

אלא שהישיבה (המשולשת!) ברביעי האחרון, שברה ללא ספק גם את שיאי המחדלים שקדמו לה, והשאירה לא מעט תושבים שנכחו בה פעורי פה. ואולי בעצם הם כבר השלימו עם המצב העגום של נתניה – שראשיה מעדיפים להתנגח חדשות לבקרים אלה באלה במקום לדון בנושאים לקידום ושיפור פני העיר – הסיבה האמיתית, נזכיר, שלשמה נבחרו על ידי הציבור.

בית ידידות?

אחד הנושאים שעוררו סערה גדולה בישיבה הייתה הצעתו לסדר היום של חבר מועצת העיר דניאל בהרט בנושא בית הידידות – מרכז מורשת חברתי – תרבותי שהוקם לפני כארבע שנים למען הקהילה האתיופית, הנחת אבן פינה והקמת סוכת אבלים בשכונת דורה סמוך לבית הידידות במרץ אשתקד.
"המצב כיום הוא שהעירייה לא קיימה שום דבר ממה שהבטיחה לקהילה האתיופית", כתב בין השאר מהרט. "בית הידידות, מבנה שהוקם לטובת בית התכנסות שונה ייעודו ללא התחשבות בצורכי הקהילה וכיום אינו משמש כבית התכנסות, לגבי אבן הפינה בקרית נורדאו אירוע שהיה בסמוך למועד הבחירות עד כה יש התכחשות לגבי מהותו וקיומו של האירוע הנ"ל, לגבי אוהל שאמור לשמש את טקסי האבלות המטרה טובה הביצוע מביש ואינו עולה בקנה אחד עם צרכי הקהילה - מדובר על אוהל קטן שיכול להכיל כמות מזערית של משתתפים ללא ברז מים וללא שירותים, עד כה במהלך שנה שלמה איש לא ביקר שם".
עשרות בני הקהילה האתיופית שנכחו בדיון דרשו לדון בבקשה, ורק למעלה משעתיים לאחר תחילת הישיבה דנו בבקשתם. הדיון הסוער בנושא נמשך למעלה משעה נוספת וכלל לא מעט צעקות ועלבונות. תוצאות, לעומת זאת, קשה לראות בשטח.

חדשות מקומיות - בעיריית נתניה מציגים: 87, 88, 89... פוצץ!

מלחמת ההתשה

ישיבת מועצת העיר החלה ביום רביעי בשעה 18:30 ונמשכה עמוק אל תוך הלילה. מבעוד מועד נשלחו ההצעות לסדר היום ובהן שלוש הזמנות שונות לישיבות מספר 87, 88 ו-89. חלוקה הגיונית יותר של כמות החומר והערכת זמן הישיבה מבעוד מועד עשויה הייתה להוביל לדיון מסודר וענייני יותר, אבל במקום בו שולטת הכוחניות ומי שמדבר הוא זה שצועק חזק יותר – למי יש זמן להתעסק בקיום הבטחות ובלוחות זמנים.

מה עם הסנדוויצ'ים?

נוכחים בישיבה מספרים שהתוכן בישיבה עצמה היה פשוט מביך, שלא לומר מבייש. חבר המועצה חיים פרידריך דרש לדעת כל רגע מה עם הסנדוויצ'ים, ומשהגיעו לקראת השעה עשר בלילה התנפלו עליהם הנוכחים המותשים כמוצאי שלל רב. מעבר לכך, גולת הכותרת של הוויכוחים החוזרים ונשנים בין פרידריך לראש העיר מרים פיירברג-איכר באה לידי ביטוי כאשר האישה החזקה בעירייה הטיחה בפרידריך "אתה איש אלים" ובתגובה ענה האחרון "את לא תחנכי אותי". קידום עירוני במיטבו.

ובינתיים בפייסבוק העירוני

עיריית נתניה מתגאה לא מעט בעמוד הפייסבוק העירוני שלה, שמעדכן את התושבים און ליין על הדברים החשובים המתרחשים בין כתליה. אלא שמי שהתעניין בנעשה בישיבה האחרונה והבלתי נגמרת באמצעות הסרטון שפורסם בדף התקשה להאמין למראה עיניו.
דיון ענייני במשך חמש דקות תמימות שעיקרו הצבעה על הארכת הישיבה הנוכחית בשעתיים נוספות, הצבעה נוספת על דחיית הישיבה לשבוע הבא ולבסוף החלטה להעתיק את הישיבה הנוכחית לחודש הבא.
בין לבין ניתן לשמוע צעקות רמות של הנוכחים אלה על אלה לצד צחקוקים רמים מכל קצוות החדר וקריאות עידוד של ראש העיר להצביע בעד הארכת הישיבה בסגנון 'בוריס אני אעיר אותך. אעשה לך השכמה'. מילא הדיון הרדוד שלא היה מבייש את אחרון הבאסטיונרים בשוק, אבל להציג אותו בגאווה במה שאמור לשמש כחלון הראווה העירוני?

13 מי יודע?

לא פחות מ-13 שאילתות אמורות היו לעלות לדיון בישיבה האמורה, בין השאר על המזבלות הפזורות בעיר, מצילים בחופים, בתי ספר פרטיים והכנסות העירייה מהלוואות, אגרות, היטלים והשבחה. לאחר חצות הלילה הוחלט להפסיק את הישיבה באמצע כאשר רק ארבע שאילתות זכו למענה. הישיבה הועברה לחודש הבא. ניתן ללמוד על היחס המזלזל של העיירה כלפי תושביה – בבחינת לשאול אפשר כמה שרוצים, אבל כדי לקבל תשובות ראויות עליכם להתאזר בסבלנות. הרבה מאוד סבלנות.