היכל התרבות נתניה העיר נתניה הופכת למעצמת תרבות היכל התרבות נתניה
בשנים האחרונות ניתן לראות עשייה מרובה של היכל התרבות בעיר, תחת ניצוחו של מר בני אפרים, מנכ"ל העמותה "נתניה מייצרת תרבות טובה ובהחלט יש מקום להשמיע את קולנו בכל הארץ" 
בשנים האחרונות ממותגת נתניה באופן עקבי כאחת הערים בעלות המגוון התרבותי הרחב בישראל.

היכל התרבות נתניה | צילום: אייל אשכנזי

בעבר נאלצו התושבים לנסוע לתל אביב על מנת לצרוך תרבות, היום תושבי נתניה נהנים ממיטב התרבות בעיר. בחוד החנית נמצא היכל התרבות העירוני, שמציע שפע פעילויות ייחודיות ומתקדמות עבור הנתנייתים – החל מקונצרטים, הצגות וכמובן מיטב אמני ישראל.

הבמה כולה שלך

באוקטובר הקרוב יתחילו במכירת מנויים שנתיים ל- 2017/18, ראשי ההיכל עמלים על תכנית רחבת היקף בכל המישורים, אותה ישיקו השנה תחת הסלוגן: "הבמה כולה שלך". בין השאר יכלול התמהיל את מיטב הרפרטואר הישראלי, שייבנה ממיטב התיאטראות בארץ – מחיפה דרך הקאמרי והבימה ועד באר שבע. "בדרך כלל בערים אחרות נקבעת סדרה של שש הצגות, אבל אנחנו מאפשרים לקהל המנויים שלנו מבחר רחב יותר, שמגיע לתריסר הצגות ויותר", אומר מנכ"ל עמותת היכלי התרבות, בני אפרים. "הם יכולים לבחור את הז'אנר האהוב עליהם, קומדיות, דרמות משפחתיות או קלאסיקות"
כמו כן אירועים רבים נוספים צפויים להתקיים בשנה הקרובה "השנה היא שנה מיוחדת ומרגשת, המנויים יהנו משלל פעילויות ושיתופי פעולה מיוחדים לרגל חגיגות שנת ה-30 להיכל התרבות, חגיגות ה- 90 לנתניה וחגיגות 100 שנה לתיאטרון הבימה"  

היכל התרבות נתניה.2016-2017 | צילום: אייל אשכנזי

מערים מרתקות ועד חגיגות זמר עברי

השנה בנוסף למיטב ההצגות מהתיאטראות המובילים בארץ, יוצא ההיכל בסדרות מגוונות הנוגעות בכל פן תרבותי אפשרי ובהחלט מבטיחות לא מעט. הבולטות שבהן – סדרת ערים מרתקות – בכל פעם מתמקדים בעיר אחרת בעולם באמצעות הרצאה ומופע מוסיקלי אותנטי שמעניק תחושה של ביקור פיזי בה. סדרה נוספת עונה לשם "כשהקלאסי פוגש פופ" עם המנצח גיל שוחט שמארח בכל פעם אמן פופ אחר.
סדרת היידישפיל, המשמרת באמצעות ההצגות את השפה ובין היתר נוטלים חלק בהצגותיה חנה לסלאו, ששי קשת וענת עצמון, סדרת התזמורת הקאמרית הקיבוצית, התזמורת האנדלוסית ירושלים, זמר עברי עם אילן גלבוע. 
בהקשר זה, תתקיים לראשונה בנתניה חגיגת זמר עברי בעיר ימים בין ה-22-24 באוגוסט. בין האמנים שיופיעו בפסטיבל יהיו ירדנה ארזי, קובי אפללו, רוני דלומי והגבעתרון. הכניסה חופשית.   
עיצוב וסטייל - העיר נתניה הופכת למעצמת תרבות

שייקספיר מאוהב | תאטרון הבימה

תרבות דור העתיד

לצד ההצגות המיועדות למבוגרים, בהיכל התרבות שמים דגש משמעותי על פעילויות עבור דור העתיד – הילדים, זאת באמצעות סל תרבות נתניה שהפך לשם דבר בכל הקשור לתכנים. "בזכות סל התרבות הפכנו להיות מודל לחיקוי לערים אחרות", אומרת חדווה כהן, מנהלת אגף התרבות וסל תרבות יישובי. "בכל שנה אנחנו בוחרים תחום מסוים, כמו קולנוע, אמנות קלאסית או ספרות, וסביב התחום הנבחר מתקיימות פעילויות עומק חינוכיות עבור הילדים, זאת בנוסף להצגות הילדים המגוונות. כמו כן, ישנו ליין חדש של מופעי סטנד-אפ בערבי שישי בעיר ימים, המהווים פתרון לנוער שמחפש מקומות בילוי".

נשנושי תרבות

חשוב לציין כי בשלוש השנים האחרונות לא העלו ראשי היכל התרבות את מחירי המנויים. עלות ממוצעת של מנוי היא כ-550 ₪ עבור שבע הצגות. "הכל מתוך מגמה לקרב את התושבים אל היכל התרבות ולהנגיש את ההצגות לכלל האוכלוסייה", מדגיש אפרים. לאחרונה אף קיבלה לידיה העמותה את ניהול הפלנתניה, הנותנת מענה תרבותי מדעי וסוחפת אליה מבקרים רבים.       
עיצוב וסטייל - העיר נתניה הופכת למעצמת תרבות
"יש מגמת עלייה משמעותית בצריכת התרבות בעיר", מוסיף אפרים. "נתניה היא מעצמה תרבותית ורואים בהחלט במקביל את התפתחות גופי הביצוע שלנו. אין לנו רגע דל, אנחנו מלאים חדוות יצירה ועושים ימים כלילות על מנת לקדם את העשייה התרבותית בעיר".
רגע לפני פתיחת העונה, יתקיים ביום שישי, ה-15 בספטמבר, יום חשיפה בו יוכל הציבור הרחב לקבל טעימה משפע הפעילויות בעונה הקרובה. היום הייחודי זכה לכינוי החינני "נשנושי תרבות".  
"יש לנו כיום כ-4,000 מנויים ואנו מצפים לגדילה השנה היות והגדלנו משמעותית את ההיצע שלנו. מי שרוצה לראות תיאטרון ימצא לכך ביטוי בנתניה, וכל זאת במחיר שווה לכל כיס". 
"נתניה מייצרת תרבות טובה ובהחלט יש מקום להשמיע את קולנו בכל הארץ", מסכמת כהן. "העיר הזו ראויה להיות במקום של כבוד על המפה התרבותית בישראל".