ישיבת מועצה, עיריית נתניה | צילום: נתניה נט  סגרתם מוקדם: על ישיבת המועצה בנתניה ישיבת מועצה, עיריית נתניה | צילום: נתניה נט

שיחה מסתורית לחו"ל של ראש העירייה, ראיון רדיופוני, כמות הוקרות אסטרונומית, פחות שאילתות ונוכחות דלילה שהצטמצמה עוד יותר לקראת תשע וחצי. מי אמר שכל ישיבת מועצה עירונית נמשכת אל תוך הלילה? 

עד כמה שונות זו מזו ישיבות המועצה בעיריית נתניה ניתן היה ללמוד מזו האחרונה שנערכה בערב יום רביעי לעומת הישיבה בחודש שעבר.

ישיבת המועצה | צילום: נתניה נט 

בעוד במהלך פברואר זכור העימות החזיתי בין הרצל קרן לחיים פרידריך בהתערבותה של ראש העיר, מרים פיירברג – איכר, ישיבה שנמשכה עד השעות הקטנות של הלילה, הרי שבמרץ נכונה לנוכחים המורגלים בשעות ארוכות הפתעה.

אין שאלות המשך? מפתיע

מועד הישיבה, שתוכנן לשעה 18:30 התעכב בשל ריבוי תעודות ההוקרה. לא פחות מ-15 כאלה – שהובילו לאולם מפוצץ עד אפס מקום - הוענקו בטרם יצאו השאילתות לדרך. מי לא היה שם? החל מזוכי חידון התנ"ך, עבור באלופי ישראל בשחייה ועד זוכי חידוני מתמטיקה ומורה מצטיין באפייה מלונאית.
שעה ארוכה לאחר מכן יצאו לדרך השאילתות. גם כאן הכמות הייתה מינימלית וממילא פחותה בהרבה מישיבות קודמות. גם שלמה ישי, יו"ר ישיבות המועצה, שם לב לרגיעה היחסית וכשהרצל קרן ציין באחת הפעמים שאין ישיבות המשך הגיב אינסטינקטיבית - "מפתיע".

ישיבת מועצה | צילום: נתניה נט 

לאן נעלמה ראש העיר?

אבל הסוגיה המעניינת ביותר נוגעת לראש העירייה, מרים פיירברג – איכר. זמן קצר לאחר תחילת הישיבה נטשה אותה הגברת הראשונה של נתניה  ולא שבה עוד לחדר הדיונים. בירור קצר העלה שהסיבה הייתה שיחה לחו"ל, אך מדובר בעיתוי מוזר וככל הנראה אותה שיחה מסתורית נמשכה למעלה משעה. בנוסף, הרצל קרן יצא באמצע הישיבה לטובת ראיון לרדיו 90. חברי המועצה יוסי דורון וטובה דולב, כמו גם רבים ממפלגת ש"ס לא נכחו כלל במקום ואם התחושה הכללית הייתה של חוסר עניין מצד קברניטי העיר, מה לנו כי נלין על חוסר עניין לציבור?

ובכל זאת עלו על שולחן הדיונים גם כמה נושאים שעל סדר היום. המעניינים שבהם נסובו סביב ויכוח שניהל ישי עם חבר המועצה דניאל מהרט, שקבל על דו"חות הניתנים לעסקים בבעלותם של תושבים אתיופים. בעוד ישי טען כי אותם דו"חות ניתנים על ידי המשטרה, מהרט לא קיבל את דבריו וטען כי מדובר בדו"חות של הפיקוח – משמע מתוך העירייה. "די, מספיק, אתה מגזים. מה זו ההתנהגות הזאת? יש גבול. אני אוציא אותך החוצה!", צרח ישי לעבר מהרט בשיאו של הוויכוח. "מגיעה לי תשובה. יש אנשים שכואב להם", הייתה התשובה. 

לאט לאט הלך והתרוקן האולם. בשעה תשע ועשרים רובו היה ריק, נטול שתיים מהדמויות הדומיננטיות בישיבות מסוג זה, הרצל קרן ועופר אורנשטיין, וכמובן נטול ראש העירייה, שלמעשה הופיעה רק לטקס הענקת התעודות כשלוש שעות קודם לכן. האם השקט היחסי מלמד על מגמה חדשה, או מדובר דווקא בשקט שלפני הסערה בעקבות הפרסומים על איחוד קרוב בין קרן ליוני שטבון? בעיריית נתניה לעולם אין לדעת.