חברי המועצה יוסי דורון ועופר אורנשטיין בישיבת המועצה "באתי לעשות טוב ואתה שפכת את דמי!" חברי המועצה יוסי דורון ועופר אורנשטיין בישיבת המועצה

ויכוח לגיטימי על מיקום פארק אטרקציות חדיש וייחודי בנתניה הפך למפגן האשמות וצעקות רמות של יוסי דורון על עופר אורנשטיין, שהסתיימו בנטישת הראשון וחשש לעליית לחץ דם. אורנשטיין: "מרגיש רע שמגיעים למצבים כאלה". כך הפכה ישיבת המועצה בנתניה לדו קרב פרטי שגלש הרבה מעבר למרחב הציבורי. מצורפים סרטונים מהישיבה הסוערת

ישיבות מועצה סוערות הן דבר שבשגרה בעיריית נתניה, אך רבים ממשתתפיה הודו שזו שנערכה אמש (רביעי) הייתה סוערת במיוחד, בעיקר בשל העימות בין חברי המועצה יוסי דורון לעופר אורנשטיין. הראשון, שפועל לאחרונה לקידומן של אטרקציות ייחודיות בחופי העיר בהן מתנפחים ומסעדה מרחפת, זעם על השני, לאחר שלטענתו "שלח את אנשיו" לכאורה לקמפיין נגדי, שכלל בין השאר עצומה הקוראת לעצור את פארק האטרקציות בפולג.


יוסי דורון בישיבת המועצה | צילום: נתניה נט

בעוד על פי דורון מדובר בבשורה עבור תושבי העיר פרויקט ייחודי ברמה הארצית שיתרום לנתניה כעיר תיירותית מתפתחת, הרי שאורנשטיין מחה כנגד מחירי הכניסה הגבוהים וגרס כי חוף הים הינו משאב טבע שצריך להיות פתוח ונגיש לכולם ללא פגיעה בטבע ובאיכות הסביבה. אורנשטיין אף הגיש הצעה לסדר היום בנושא: הפסקת בניית מתקן שעשועי מים בחוף פולג.

"אמרת שיש פה קומבינה!"

אלא שבנתניה כמו בנתניה, סדר היום לא בדיוק חופף למה שתוכנן תחילה, אלא נקבע על פי מוקד תשומת הלב של המשתתפים. בדבר ראש העירייה, ציינה מרים פיירברג-איכר כי פארק האטרקציות יועתק למיקום חדש ולא ייבנה לבסוף בפולג, כשבעירייה בוחנים מספר חלופות. זה הספיק כדי להצית את האש בדו קרב הציבורי לכאורה, או אם תרצו הפרטי בין דורון לאורנשטיין. יו"ר הישיבה שלמה ישי ניסה בכל כוחו ובצעקות רמות למנוע מאורנשטיין לפתוח את הנושא, אך האחרון קיבל את האישור של היועצת המשפטית, תוך שהוא עונה לישי כי "אינו מכיר את החוקים".

בהמשך היה דורון נסער מאוד והטיח דברים חמורים באורנשטיין, כשעיקר הביקורת הייתה שלא פנה אליו ישירות בנושא והעדיף לנהל, כך לטענת דורון, קמפיין ברשת החברתית פייסבוק. "אמרת שיש פה קומבינה!", זעק לעברו דורון, כשבמקביל בלהט הדברים האשים רפי ימין את אורנשטיין בהוצאת לשון הרע. "אמרו שלא היה מכרז, אבל היועצת המשפטית עשתה מכרז של 100 דפים", הוסיף תוך שהוא מנופף בהם בידיו. "דיברת על שחיתות ושלחת אנשים שלך, תתבייש לך. שפכת את דמי, אתה והאנשים שלך. באתי לעשות טוב ולא שום דבר רע. גם אם טעיתי, אז מה? למה לא להרים לי טלפון? אתה שאלת בפייסבוק. בפייסבוק אין תשובות". את דבריו סיים דורון כשהוא עומד על רגליו, צועק ומכה בעוצמה על חזהו: "השמצת אותי בפני אשתי, הילדים והנכדות שלי. דרך ארץ קודמת לתורה. צריך קודם לב, צריך להיות בן אדם". בתום הדברים עזב דורון את אולם הישיבות ולא שב עוד לישיבת המועצה, כשבסביבתו סיפרו שבעקבות ההתרגשות הרבה סבל מעליית לחץ הדם. ישי הדגיש לאחר מכן בפני אורנשטיין שראש העירייה ביקשה שלא לפתוח את הנושא, אך הוא לא נענה לבקשתה. "ידעת שיש כאן נושא אישי ורגיש, אבל פתחת תיבת פנדורה מיותרת", אמר.

"לא שלחתי אף אדם לתקוף את דורון"

"לא אמרתי מילה אחת אישית על חבר המועצה יוסי דורון ולא שלחתי אף אדם לתקוף אותו באופן אישי", אמר בתגובה עופר אורנשטיין לאחר שנרגעו מעט הרוחות. "זה מאוד חורה לי. אחרי מה שקרה השתתקתי לכמה דקות ואני לא שותק בדרך כלל. כולנו בני אדם ואני מצר על זה שאנשים אמרו ליוסי דורון שזה עשה כך וכך. זה גורם להלהטה ותחושות לא טובות ולא נעימות. אני מרגיש רע שמגיעים למצבים כאלה. כביכול אלה נראים עניינים אישיים שאין דבר מאחוריהם. כחבר אופוזיציה אתה רוצה להגיד את דבריך בצורה עניינית ואז זה מתפרש כאישי או לא אישי. אפשר להגיד את הדברים בצורה ברורה וחדה ואני לא מתכוון להירתע מזה כפי שעשיתי עד עכשיו".


חבר המועצה עופר אורנשטיין מגיב לדבריו של יוסי דורון | צילום: נתניה נט

בפייסבוק היה מי שמיהר לפרסם את החלטת העירייה על העתקת פארק האטרקציות ולהכריז על "ניצחון", לגרוס כי "רק ביחד שינינו את הגזירה!", להודות לאורנשטיין על הגשת השאילתא ולראש העירייה שהייתה "קשובה לציבור ושינתה את ההחלטה". לא בטוח ששלטים צבעוניים ברשת החברתית בנוסח "ביחד הצלחנו" ו"תודה לכל מי שעזר והתנגד" היו שווים עימות יצרי בין שני חברי מועצה ותיקים שטובת העיר לנגד עיניהם, באירוע שלא הוסיף לאיש מהם כבוד. מישהו בכלל זוכר שהכל התחיל בגלל ויכוח על מיקום של פארק מים?