נתניה 19,760 בתי עסק קיימים היום בנתניה נתניה | צילום: עיריית נתניה
מנתונים שגובשו לקראת פורום ראשי רשויות שיתקיים בסוף החודש נמצא כי בנתניה קיימים 19,760 בתי עסק
כמו כן נבדקו מספר עסקים ביחס לתושבים - בנתניה קיימים 86 בתי עסק על כל 1000 איש

נתניה | צילום: עיריית נתניה 

מנתונים שגובשו לקראת פורום ראשי רשויות שיתקיים ב- 30.3 נבחן היחס בין כמות העסקים בעיר לבין כמות התושבים וכן נעשתה בדיקה לפי דירוג הערים המשגשגות.
מבין הערים הגדולות (בהן מעל 200,000 תושבים), מספר העסקים לאלף תושבים הגבוה ביותר הינו בעיריית תל אביב יפו, בה על כל אלף תושבים קיימים 250 עסקים. סך העסקים בעיריית תל אביב יפו עמד על 127,799 עסקים. בנתניה לעומת זאת קיימים 86 עסקים על כל אלף תושבים המהווים 19,760 עסקים. מספר העסקים לאלף תושבים הנמוך ביותר הוא בעיריית אשדוד, עם 60 עסקים על כל אלף תושבים

אחוז העסקים בסכנת סגירה

מבין הערים הגדולות, בעיר באר שבע אחוז העסקים בסכנת סגירה הוא הגבוה ביותר ועומד על כ-12%, בה קיימים  60 עסקים על כל אלף תושבים. בעיר נתניה אחוז העסקים בסכנת סגירה עומד על 9%.

אפרת שגב מנהלת פיתוח עיסקי דן אנד ברדסטריט ישראל : "מניתוח נתוני כל הערים המדורגות עולה כי ישנו מתאם בין הנתון של יחס העסקים לתושבים בעיר לבין אחוז העסקים בסכנת סגירה וכן אחוז האבטלה. כאשר בוחנים מדדים אלו ברמה הגיאוגרפית, מתגלה נתון מעניין אף יותר: בעוד שבערי המרכז מדדים אלו טובים יותר מהממוצע הארצי, הרי שבערי הפריפריה ניתן לראות מגמה הפוכה. ממצאים אלו מדגישים את החשיבות שבסיוע לעסקים בפריפריה, שיפור התשתיות והפנית המשאבים המתאימים, ע"מ לשפר את הזדמנויות התעסוקה לתושבים ולסייע בשגשוג וצמיחת הערים".