תושבי חוץ מעלים את מחירי הדירות בנתניה בחודשי הקיץ בעד 15% תושבי חוץ מעלים את מחירי הדירות בנתניה בחודשי הקיץ תושבי חוץ מעלים את מחירי הדירות בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

מחקר שערכה מחלקת המחקר והאסטרטגיה באלדר שיווק מגלה כי מחירי הדירות בפרויקטים חדשים על חוף הים של נתניה עולים בשיעור של עד 15% בחודשי הקיץ בשל הביקושים מצד תושבי החוץ
המחקר שבדק את תנודות המחירים במשך שנתיים הקיף פרויקטים חדשים המוקמים בקו ראשון לחוף.

תושבי חוץ מעלים את מחירי הדירות בנתניה | תמונה: עיריית נתניה

ע"פ המחקר, בנתניה שיעור עליית המחירים הוא הגבוה ביותר. באשקלון ואשדוד מחירי הפרויקטים שעל קו החוף עולים ב-10%, בחיפה מחירי הדירות בפרויקטים הסמוכים לחוף עולים בשיעור של 15%, בבת ים 12% ובתל אביב מדובר על עלייה של 9%.

לדברי רוני כהן, מנכ"ל אלדר שיווק נדל"ן "בחודשי הקיץ ללא קשר לתושבי חוץ יש עלייה עונתית בביקושים לדירות בפרויקטים הסמוכים לחוף הים ובייחוד דירות עם נוף לים. החל מסוף יולי ועד סוכות ישנה עלייה חדה בהתעניינות גם מצד תושבי חוץ שמגיעים לחופשה בישראל ומעוניינים לבדוק נכסי נדל"ן לקנייה".

חנן סגל, סמנכ"ל השיווק בחברת דיזנגוף סחר המקימה את פרויקט LAGOON בנתניה מציין כי הסיבה לעליית המחירים החדה בנתניה היא גם היצע הדירות על קו החוף. לדבריו "בשנים האחרונות ישנה ירידה בהתחלות הבנייה של פרויקטי יוקרה על קו החוף של נתניה אך הביקושים לא רק שלא ירדו אלה אף עלו בשל עלייה במספר היהודים המעוניינים לעשות עלייה ומחפשים בית קבע כמה שיותר קרוב לים. צריך לזכור כי הקרקעות לאורך חופי ישראל הם משאב מאוד מוגבל וכיום חלק לא מבוטל מהקרקעות שנשארו מיועדות לבניית בתי מלון ופחות למגורים".