כידן דהרי תושב נתניה רכש את תנופורט ב-400 מיליון שקלים כידן דהרי

כידן דהרי, תושב נתניה וירון אדיב, תושב קיסריה, זכו במכרז על חברת תנופורט של אליעזר פישמן. דהרי "זהו הקו המנחה אותי מספר רב של שנים"

העסקה נסגרה ב- 160 מיליון ש"ח, אולם שווי העסקה הכוללת כ- 400 מיליון ש"ח שמתחלקים בין הבנק, מקרקעי ישראל וכונס הנכסים.

כידן דהרי | תמונה: ארכיון

אנשי העסקים כידן דהרי וירון אדיב זכו במכרז על חברת הנדל"ן תנופורט שהיתה שייכת למיליארדר אליעזר פישמן אשר נמצא בהליך כינוס נכסים בשל חובות של מעל 4 מיליארד ש"ח לבנקים. חברת תנופורט מאגדת מתחמים מסחריים ותעשייתיים להשכרה בכל רחבי הארץ, ביניהם המתחם בבית יהושע עליו נמצאים הפיראט האדום, טולמנס, קמחי תאורה ותחנת הדלק ten, מחצית מאזה"ת תנובות ושטחים רבים נוספים ברחבי הארץ.
המכרז התחיל לפני מספר חודשים במחיר של 40 מיליון שקל, אולם השופט לא אישר את המחיר מאחר והעסקה שווה הרבה יותר. דהרי ואדיב, המיוצגים על ידי עו"ד איתן ארז (כונס הנכסים של ענבל אור) גברו על משקיעים כמו משפחת דיין, רני צים וחברת אנגל משאבים.  
המכרז החוזר התאפשר לאחר שדהרי ואדיב דרשו לרכוש את החברה כולה, את 69% שהיו שייכים לפישמן ו- 31% הנוספים שהחזיקו הילדים של פישמן, הם הפכו את העסקה למכר בזכות זה שקנו גם את המניות של הילדים ולכן תג המחיר שלה עלה. העסקה נסגרה כאמור ב- 160 מיליון ש"ח, כאשר סכום העסקה הכוללת כ- 400 מיליון ש"ח המתחלקים בין הבנק, מקרקעי ישראל והכונס של פישמן.
כידן דהרי בראיון לנתניה נט: "תנופורט היא חברה בריאה ואיתנה, מהבולטות והוותיקות במשק, עם רשימה של קניונים, מרכיזם מסחריים, לוגיסטיים ותחנות דלק בפריסה ארצית. עסקה זו היא צעד נוסף ברכישת חברות נכסים מניבות בשלמות, שזהו הקו המנחה אותי מספר רב של שנים".