הדמיה: תוכנית הבנייה | דורון צוף זילברברג אדריכלים שכונה חדשה תוקם במזרח נתניה הדמיה: תוכנית הבנייה | דורון צוף זילברברג אדריכלים

הוועדה המחוזית אישרה להפקדה תכנית לשכונה חדשה במזרח נתניה. בשכונה ייבנו 3,500 דירות, מסוף תחבורה ציבורית, מרכז מסחרי, מוסדות חינוך ופארק רחב ידיים עם אמפי במרכז השכונה על שטח של כ-110 דונם

הדמיה: תוכנית הבנייה | דורון צוף זילברברג אדריכלים

‏‏הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז, במינהל התכנון, אישרה היום (שני) להפקדה תכנית לשכונת מגורים חדשה שתיבנה במזרח נתניה. התוכנית כוללת 3500 דירות, מתוכן כ-400 יחידות של דיור מוגן, ופארק רחב ידיים שיתפרש על שטח של כ-110 דונם.

התוכנית מתפרשת על פני שטח של 875,000 מ"ר, גובלת ממערב עם השכונות עמליה, נאות גנים (ותיקים) וקריית השרון. מדרום גובלת השכונה עם בית העלמין, וממזרח עם הישוב נורדיה.

התוכנית כוללת כ-20 מגדלי מגורים בני 20-28 קומות וכן בניינים בצמוד לשכונות הקיימות בגובה של עד 9 קומות. 

לאורך הציר יהיו שבילי אופניים וגינון נלווה, במרכזו מרכז מסחרי גדול ומעליו דיור מוגן. כ-90 דונם ישמשו למבני ציבור: קריית חינוך שתכלול בית ספר תיכון ושטח לספורט. בתי ספר יסודיים ואשכולות גנים.

ממזרח לשכונה יוקם פארק לינארי שהגינון לאורכו ישתלב עם האופי החקלאי בסביבתו. לאורך הפארק יוקמו שבילי אופנים, שבילי ריצה וטיול ומתחמי כושר. במרכז הפארק יתוכנן פיתוח, הכולל מדשאות ומתקנים וכן אמפי פתוח גדול. השביל המרכזי יתוכנן ויעוצב כטיילת המשלבת, הצללה שבילי אופנים, אזורי כושר וגינון. מהטיילת יהיו חיבורים לגינות קטנות בהן מתקני משחק, גינות כלבים, גינות קהילתיות, מתקני ספורט ואזורים מוצלים.

חדשות נדל"ן - שכונה חדשה תוקם במזרח נתניה

הדמיה: תוכנית הבנייה | דורון צוף זילברברג אדריכלים

מבחינת תחבורה, מתווה התכנית כביש עוקף חדש לנתניה מזרח, שיחבר את כביש 57 מצפון עם כביש 561 המתוכנן מדרום, וחלק מהיקפי הבנייה מותנים ביצירת חיבור לכבישים אלו. בנוסף מתוכנן מסוף תחבורה ציבורית, והנחיות להתוויית קווי תחבורה ציבורית לשכונה וחיבורה למערכת הדרכים העירונית, בין השאר באמצעות נת"צ מכביש 57 עד רחוב האלונים.

יו"ר הועדה המחוזית, שירה ברנד, מציינת "התכנית יוצרת רובע עירוני איכותי, בשילוב התשתיות הנלוות. השכונה החדשה תספק פתרונות דיור למגוון אוכלוסיות, כמו גם מענה לצרכי התחבורה של תושבי העיר וסביבתה, לצורך במוסדות ציבור על עירוניים, ופארק גדול לרווחת התושבים."

התוכנית הינה ביוזמת רשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי אדר' דורון צוף ואדר' איילת הוקמן.