תמונה: עיריית נתניה 10 משפחות מנתניה בנות העדה האתיופית זכו בסיוע לרכישת דירה תמונה: עיריית נתניה

משרד הבינוי והשיכון מעניק משכנתאות בתנאים מיוחדים למשפחות של יוצאי אתיופיה, 10 משפחות מנתניה כבר זכו. מי זכאי? ואיך משתתפים בהגרלה? 

תמונה: עיריית נתניה 

10 משפחות מנתניה התבשרו על זכייה בהלוואה לרכישת דירה בגובה של 600,000 ₪ ללא ריבית בעשר השנים הראשונות ובריבית מסובסדת של 2% ל 15 שנים נוספות.

משרד הבינוי והשיכון גיבש תכנית ממשלתית לשילוב יוצאי אתיופיה בחברה הישראלית, בשיתוף עם בני העדה האתיופית ועם משרדי ראש הממשלה, האוצר, העלייה והקליטה ומטה יישום התכנית. ההגרלה שהתקיימה אתמול מהווה את השלמתה של הפעימה השנייה מתוך ארבע הפעימות הצפויות לתכנית.

בסבב הגרלת ההמשך לשנת 2018 שנערכה אשתקד, נוספו כ- 160 משפחות מבני העדה האתיופית מרחבי המדינה, מתוכן 10 משפחות מנתניה.

מי זכאי?

הזכאים להשתתפות בתכנית הינם חד הוריים, משפחות וזוגות מכל רחבי הארץ, אשר אחד מהם לכל הפחות הינו יוצא אתיופיה, ללא הגבלת גיל. באפשרותם לממש את הזכייה במשך שישה חודשים ועד ה- 21/7/19 באמצעות חתימה על הסכם הלוואת משכנתא בבנק.

על מנת שיוכלו להשלים את תהליך הרכישה, משרד הבינוי והשיכון יצא במיזם משותף עם חברת 'עוגן לבית' להענקת ליווי אישי לכל זוכה בהיבטים של ייעוץ מול הבנקים, מציאת נכס ואיתור מקורות מימון משלימים בתהליך רכישת דירתם הראשונה, וללא כל עלות עבורם.

איך נרשמים?

ההרשמה מתבצעת גם באמצעות חברות הסיוע בדיור במטרה להנגיש את ההשתתפות בהגרלה לקהל הרחב.
האתר בו נערכות ההגרלות: www.dira.moch.gov.il

שרת הבינוי והשיכון, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו): "מדובר באחד הפרויקטים החשובים שמוביל המשרד כחלק מתפיסה כלכלית-חברתית שבבסיסה עומדות ההבנה והמחויבות של המדינה לצמצום פערים וליצירת שיוויון הזדמנויות. הסיוע לאוכלוסיות מוחלשות הוא נדבך עיקרי במדיניות משרד הבינוי והשיכון וכמי שפעלה ופועלת למען קידום נושאים חברתיים, אני שמחה וגאה לעמוד בראשו. נמשיך לפעול בכיוון הזה גם בעתיד".