פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
גיל זילכה גיל זילכה -  "אנחנו חיים לפי הקצב של הגלים" גיל זילכה

רק פסילה בסיבוב השני מנעה מגיל זילכה לעבור שלב באליפות העולם בגלישת גלים, אבל גם כך סיים במקום ה-33 הכללי – הגבוה מבין הישראלים. בראיון הוא מספר על הקשר הבלתי אמצעי לים שם פגש את אשתו, בית הספר לגלישה, הטיולים הקבוצתיים לסרי לנקה וכמובן יורשי העצר: "נתמוך בכל דבר שיעשו, אבל ברור שנשמח אם יבחרו להיות גולשים"

סבב ליגת אליפות העולם בגלישת גלים יינעל בסוף השבוע בחוף קונטיקי בנתניה.


עבור הגולש גיל זילכה תסתיים האליפות ברגשות מעורבים. כמו באליפויות בשנתיים הקודמות, העפיל לסיבוב (הראונד) השני, אלא שהפעם הניקוד הגבוה הספיק לו כדי להמשיך הלאה. רק פסילה הותירה אותו במקום השלישי במקצה שלו מתוך ארבעה גולשים כאשר השניים הראשונים המשיכו הלאה והובילה לכך שסיים במקום ה-33 המכובד מתוך 96 גולשים – הבכיר מבין המתמודדים הישראלים בתחרות.
"הרגשתי טוב בראונד השני והניקוד שלי היה אמור להספיק לי כדי לעלות שלב, אבל ביצעתי לכאורה עבירה על החוקים ופסלו לי גל אחד", מספר גיל בראיון ל"נתניה נט". "אני מאוד מרוצה כי גלשתי טוב והחוויה שלי היא מאוד חיובית, אבל היה לי גם חוסר מזל עם הפסילה. לא ציפיתי לזה כי היו השנה גולשים טובים מאוד בתחרות והייתה לי הזדמנות לעלות שהתפספסה. קצת מבאס כי זה היה לי בכיס ואבד, אבל אני שמח שנתתי שואו טוב".

אנשים בנתניה - גיל זילכה -  "אנחנו חיים לפי הקצב של הגלים"

משפחה ימית

גיל זילכה (37) גדל בנתניה. הוא גולש מגיל 12 וייצג בעבר את ישראל באליפויות עולם ואירופה ואף זכה במספר תחרויות. 
גם חייו האישיים שזורים בגלים. את אשתו דריה הכיר בסשן גלישה בים והשניים הם בעליו של בית הספר לגלישה I-SERF שהצמיח בשבע השנים האחרונות מאות גולשים ומוציאים בכל שנה קבוצה של כ-15 גולשים לטיול גלישה חוויתי בסרי לנקה, כאשר הלוקיישן הטרופי המועדף נבחר בשל היותו מתאים לכל רמות הגלישה. "אנחנו כבר מרגישים שם בבית", מציין גיל. לזוג שני בנים – ינאי בן השנתיים וחצי ודניאל בן השנה שכבר הספיקו לחוות גלישה על סאפ. ינאי אף הצטרף להוריו לטיול גלישה בפורטוגל. "אחרי שנים של גלישה, היה מדהים ומאתגר להחזיק פתאום גלשן ביד אחת ואת העגלה ביד השנייה", מחייך זילכה. "העולם שלנו סובב סביב הגלים, אנחנו חיים לפי הקצב שלהם וברור שאם יש גלים טובים משנים תכניות. נתמוך בכל דבר שהילדים יעשו, אבל ברור שנשמח מאוד אם יבחרו להיות גולשים".

אנשים בנתניה - גיל זילכה -  "אנחנו חיים לפי הקצב של הגלים"

משפחת זילכה מתגוררת ביישוב שושנת העמקים הסמוך לנתניה ואת מעט הזמן שאינה מבלה בים מנצלת לטובת טיולים משפחתיים בטבע. גיל זוכה כבר שנים ארוכות לתמיכתם של ספונסרים משמעותיים בדמות 'בילבונג' וגלשני 'אינטר סרף', הדואגים עבורו לציוד, ביגוד וכל דבר הקשור לעולם הגלישה. לפני מספר חודשים היה שותף לפרויקט ייחודי של 'קורונה', שצילמה סרטונים על אורח חייהם של גולשים ישראלים. "זה היה פרויקט כיפי, אמיתי ומשקף", משתף זילכה. "פגשתי חברים מעולם הגלישה שטיילו איתי בגיל צעיר אחרי הרבה שנים שלא התראינו. זה היה סוג של סגירת מעגל. בעתיד אני מקווה לעבור לשלבים מתקדמים יותר באליפות, אבל בעיקר להמשיך ליהנות מהגלישה ולשמור על אותה התלהבות שהייתה לי בגיל 12".