פרסומת באנר עליון עיריית נתניה דף הבית
ליאור פסטרנק ליאור פסטרנק רוקד כל הדרך לתהילה ליאור פסטרנק

ליאור פסטרנק התחיל לרקוד יחסית מאוחר אבל מאז הוא לא עוצר. אחרי שזכה בלא פחות מ- 5 מדליות במקודמות גביע העולם בישראל שנערכו בנתניה, הוא מדבר על ההתעקשות לעסוק במה שהוא אוהב וההשפעה החברתית שאיימה לגדוע את חלומו

ליאור פסטרנק גילה את אהבתו לריקוד בגיל יחסית מאוחר, אך זה לא מנע ממנו להשלים את הפער שנוצר בשל כך ולהיות הטוב ביותר

תפסנו את ליאור (18) לשיחה כנה על איך זה להיות רקדן גבר מבלי להכנע לנורמות החברתיות וכמובן על השאיפות קדימה.

איך הגעת לריקוד?

לריקוד עצמו הגעתי בסוף כיתה י' שזה נחשב מאוחר ביחס לרקדנים אחרים. מגיל צעיר גיליתי את אהבתי לתנועה וגמישות והייתי הרבה שנים באקרובטיקה והתעמלות קרקע עד שהבנתי לקראת סוף כתה ח' שמיציתי, כבר לא מצאתי עניין ולא התחברתי. גם התגובות מסביב לא תרמו בלשון המעטה.

איזה תגובות אתה מקבל מהסביבה?

תמיד שמעתי רחשים סביבי, כמו למה אתה עושה את זה? למה שלא תלך לכדורגל או טניס? כמו כל נער צעיר הדיבורים השפיעו עלי מאוד, לא היה לי בטחון ועמוד שדרה לעמוד על שלי ועל מה שאני אוהב. חשבתי שאולי הם צודקים ואני צריך להקשיב לכולם ובעצם נכנעתי וחזרתי לזה אחרי שנתיים. חשוב לי לציין שהמשפחה שלי תמיד הייתה בצד שלי ואמרה לי לעשות את מה שאני אוהב, הסביבה הרחוקה יותר היא זו שהשפיעה.

אנשים בנתניה - ליאור פסטרנק רוקד כל הדרך לתהילה

ליאור פסטרנק | צילום: נורית מוזס

איך חזרת לרקוד? בכל זאת עשית הפסקה יחסית ארוכה

האמת שחזרתי די במקרה, נתקלתי בסרטון יו-טיוב של מישהי שרוקדת בלט, פויינט וזה העיר בי משהו שקצת נרדם אבל תמיד היה שם. מצאתי את עצמי מתאמן על גמישות בחדר קטן שיש לי בבית. בסוף כתה י' הגעתי לסטודיו של לימור רוז שגם הביאה את מוקדמות גביע העולם לישראל ולנתניה דרך ילדה שלמדה איתי בשכבה. הלכתי לאודישן ולימור הופתעה שאין לי רקע מקצועי יותר והסכימה לקבל אותי אליה בטענה שיש עם מה לעבוד. היה לי ברור שהפעם אני כאן כדי להשאר.

אפרופו מוקדמות גביע העולם בישראל, נראה כי אתה הרקדן הכי מעוטר בתחרות אני טועה?

לא יודע אם הכי מעוטר אבל זכיתי במדליה בכל אחת מהקטגוריות בהן התחריתי וזה מבחינתי הניצחון האישי שלי והוכחה שאני עושה את הדבר הכי נכון עבורי. לימור רוז דאגה להביא את התחרות לישראל אחרי שנים שלא היינו בפורנט, מה ששם אותנו על המפה ביג טיים. אני באופן אישי התאמנתי על הריקודים שלי למעלה מחצי שנה קודם לתחרות, ויום התחרות היה אינטנסיבי מאין כמותו כי לא הייתי לי הפסקה אבל בסופו שלי יום אני שמח על הבחירות שלי ועל התוצאה וזה הכי חשוב

לאן אתה חולם להגיע?

היעד הבא הוא כמובן גמר גביע העולם שייערך בברצלונה לקראת יוני או יולי ושם אני מקווה להוכיח את עצמי אפילו יותר ולהגיע למקום הכי גבוה שאפשר.